Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Nog even een ander vraagje, weet iemand hoeveel olie er in een voorvork gaat van mijn '96 600n?
Las iets over 521 ml per vork, klopt dat?
 
Eigenlijk zou je moeten meten hoeveel je er uit haalt, en dit er ook weer terug in doen. Er kan namelijk wat olie overblijven onderin. Of de luchtkamer meten of die volgens specs is. Volgens mij zijn die zaken boeiender dan hoeveel je er in moet doen. Maar ik laat me graag verbeteren.. Ben niet helemaal zeker van m'n zaak.
 
Screenshot_20200313_212738.jpg
 
Nog even een ander vraagje, weet iemand hoeveel olie er in een voorvork gaat van mijn '96 600n?
Las iets over 521 ml per vork, klopt dat?

Per POOT, niet per vork.
Als je slecht leegt kom je weg met een flesje van een liter. Oftewel, als je met een liter uitkomt heb je iets verkeerd gedaan ;)

Uiteindelijk gewoon even de luchtkamer meten, hoeveel exact eruit en erin is irritant.
 
Per POOT, niet per vork.
Als je slecht leegt kom je weg met een flesje van een liter. Oftewel, als je met een liter uitkomt heb je iets verkeerd gedaan ;)

Uiteindelijk gewoon even de luchtkamer meten, hoeveel exact eruit en erin is irritant.
Thanks :)
Dan moet ik dus 97 mm luchtruimte aanhouden tussen de bovenste rand van de poot (waar ik dus ook die olie in giet) en het olieniveau?
 
Thanks :)
Dan moet ik dus 97 mm luchtruimte aanhouden tussen de bovenste rand van de poot (waar ik dus ook die olie in giet) en het olieniveau?

Heb zelf hiervoor een dokterspuit met een slang eraan, waar ik exact het aantal mm aan luchtkamer heb aangestreept. Gooi je beide poten 'vol' en zuig je het te veel eruit. Tada, beide poten gelijk. :Y
 
Eerste vork is klaar en zit er weer op. Tweede krijg ik de keerring er niet in. Bij de eerste ging 'ie er zonder problemen in, nu schiet hij er telkens weer uit.
Iemand een idee waarom?


Al gelukt :)
 
Laatst bewerkt:
Yes :t
Moet de eerste vork morgen even opnieuw doen, want die heb ik achteraf dus niet goed in elkaar gezet. Ringetje dat voor de keerring komt niet ver genoeg erin geduwd.
 
Alles zit er weer op, rit van ouders naar huis overleefd zonder dat de boel uit elkaar viel, dus volgens mij is het goed gegaan.
Zelfde veren er weer in, maar hij veert zo veel beter gelijk.
 
Ik reed net een klein stukje op mijn bandit GSF-600/s. Aan het begin geen problemen, maar op een gegeven moment sloeg hij af toen ik voor een stoplicht moest wachten (dus in de 1ste versnelling, koppeling in). Kan een keer gebeuren dacht ik, maar elk daaropvolgend stoplicht gebeurde hetzelfde. Ik zag onderweg dat ik de choke (per ongeluk tijden het uit de schuur halen?) een klein beetje naar beneden had geschoven, dus die heb ik snel weer terug gedraaid. Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Net bij aankomst thuis nog even geprobeerd om hem stationair te laten draaien in de N, maar ook dan slaat hij na een seconde of 10 af.
 
Ow wauw een benzinemeter, zo nieuw! O-)
Maar dit is dus die Bandit waar je op proefgereden hebt? Met die omgekeerde schakelvolgorde?

Je hebt het probleem niet eerder gehad?
Ik zou denken misschien een vuiltje bij de brandstofaansluiting in de tank? Misschien even tanken en dan kijken of probleem zich weer voordoet?
 
Ik reed net een klein stukje op mijn bandit GSF-600/s. Aan het begin geen problemen, maar op een gegeven moment sloeg hij af toen ik voor een stoplicht moest wachten (dus in de 1ste versnelling, koppeling in). Kan een keer gebeuren dacht ik, maar elk daaropvolgend stoplicht gebeurde hetzelfde. Ik zag onderweg dat ik de choke (per ongeluk tijden het uit de schuur halen?) een klein beetje naar beneden had geschoven, dus die heb ik snel weer terug gedraaid. Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Net bij aankomst thuis nog even geprobeerd om hem stationair te laten draaien in de N, maar ook dan slaat hij na een seconde of 10 af.
Wat voor een toerental draait hij stationair?
Maak anders eens een filmpje met geluid, dan kunnen we misschien iets meer zeggen, nu wordt het een beetje random roepen van alle mogelijke probleempjes.
 
Ik heb de afgelopen week de 3 remklauwen gereviseerd, nieuwe banden er op laten gooien, nieuwe velgstriping, en de voorpoten met progressieve veren eronder gedaan. Vandaag de remvloeistof ververst/afgevuld en ontlucht, nog even een nachtje de hendel met een elastiekje er op, want ik denk dat er nog wat lucht in het systeem hangt. Morgen nog maar een rondje ontluchten.

IMG_20200321_171514.jpg


IMG_20200321_134539.jpg


IMG_20200321_134549.jpg


Maar hij staat in ieder geval weer in elkaar! *O*

IMG_20200322_184441.jpg


Naja, het creatief klussen is nog niet helemaal voorbij. Er viel me ineens iets op in de koplamp.

IMG_20200325_183503.jpg


Kennelijk zat er nog een "lampafschermer"(?) in. En die is dus afgebroken en zwerft in de lampunit rond. Zou zomaar dat rammetje wat ik de laatste tijd hoor kunnen verklaren... :P
Maarja die lens zit keihard in de behuizing gekit-achtig, en volgens mij zijn lampen tegenwoordig zelf al voorzien van een zwart afdekuiteinde. Als ik tenminste aftermarket koplampen bekijk zit dat ding er ook niet in. Dus...

IMG_20200325_195012-01.jpeg


Fuck you rammelend ding! Ja die is door dat kleine gaatje gekomen ja })

Nog eentje dan, omdat het kan:

IMG_20200325_160818-01.jpeg
 
De artikelnummers van beiden op CMSNL zijn hetzelfde dus lijkt me wel. Je zou de spacers enz. nog even kunnen vergelijken to be sure:
 
Vandaag nog even gereden en geklust aan mn oude Bandit, de koppeling begint toch iets te slippen, dus open gehaald, platen zijn nog behoorlijk goed, tijd voor nieuwe veren:
Y-UUrME4v9OCCyE_g6mM2fmUghizzIjhkjMMWiEUzT10ZYgAvDbVyz_mnQgargy0aINWGo1U4T-CU5qv0CKPOIJagKqB-sFQnOL8ysfkWP9eXyOsIqUa3QN_bbo9gmkvokBTOk9e4lFSiDb3x2ll5onYY1CPdPcoZ8eKuYD5ubMhk2JbOSIwhy0hYhwwgj4v91NE_ZhS06JSoATGX7xJW2voAyjt_GF_K-wf_MzzVw5HS2ZzA0YSdFf3PJmfZBAkVYbNhkYZ6xF2z77NBkz-_Ohm_6OX6N81K39engNCXKCThGe6zXaK86elISZhOGaCfodSxh8QDpaV1Byy0kTWcxqnc-1geH_BMBLSMhJqmEV2Y-5XqN81zp535hDi6bKZCBLENMeiYO9z-VOsKIfWaT0EIRTDpbDAaslF6IwnTiEIwkRw2G-lS5Ww2nW1XZW2RoFHT-4OVZqueIOvrZc6mqFgecHezIKdXcbTBmVHJ2lmZD_Dc_G88oO-WCEY_KUviRq30HSCxzZSS9gE68nyn60fIkcPEJWq-hvi6sMYsujK831E0XfDsjfJYL-vcxqGZgpIpAyBx8Yx0EQqC7zX9-4_UCvoNzZPh9L-MIvywiCbCkJaslPOFdJtPlseMsyDCnAJTQLa7LK_rJxNTRVQBJHgswmOTHp88cpClpZJTE4JsJSE2brdlZrA1bca=w1628-h1221-no


Verder ook de kleppen nog maar eens gecontroleerd, wist niet meer goed wanneer voor het laatst maar vermoedelijk ergens rond de 6-7k km. Alle inlaat kleppen stonden mooi op 0,10 nog en de uitlaatkleppen stonden er 7 wel erg strak tegen de tolerantie dus die een haartje losser gezet.:
J2A6ddsard5P3ByrnQXOnO64V4Rct7F2vtxWUkBJljCDMoNCr6l7idHT5xE7G_yEF9gdWlKSkpK75d5208yGQBKp-czzQVGlF0rAXA2sJWu76j4DubgblK-wQCJjTgbPvkGbpZAIoqZjRzNUyNGe0jK7vbg16XuIhQ1iNha3G6coGYCyF1HuObGtbxywCzf_ccXnrnlSGy5_5n2BXXnQtPE571DCxpDWk0mHroUyc1FeQfD-QCW1prW9sQQxpCm4ViMs9hEv2RZDTwkeMei6vOxx2CoFxmQYWBjo8R2f160qHKHk5Ap5TPZcknPTX_cMBiCGaJKJcbVduPzZnf0OBGcWMJ5RwF2jruAioy0-YinGRVciaZRj5d04psX0fZg7D1D6OXq-xFztEZqneh9VzQ5n7fFtty5NFAfDpkgLKTWV3kMeC1MX-oCHZNGXKcvI3k6R1AOeT_bD__wwOwgE4vZPURw5ADhctlCGoXeyr6obh6TWabLlAERbpYsz5NQA-chutXx5ZPr9lAJ9bZ-lT9b1l1JSq3J62IvyOAiZ8WyiTpTHP6OBlrBKUzqTU8rMWRx0ducoZ_1E7IkMhsHBSH31979IrXbr9KUtCT7AgLYfTH_sFXAcLl0eWGnvit2j2f9axS9t_rx-I_BT-tCiRj48b9mj03pvp9teLPdwKQnZLGjRXHiNiyqXJaQJ=w1628-h1221-no
\
Ik had op de nokken al wel eerder wat pitting gezien, lijkt gelukkig niet echt erger te worden, ben benieuwd of het door een productiefout is of een olie probleem geweest is...
Lc5HAco2ayv2nkplTeU5N2dNj9aK6GoUtGHTfmHaELN1KtlpWarhJMGFrhTLr4ZUwlGi7xFXKUcQZU0p9gL-N8pLsWDio96mBhwuW74eYwRAtpgL3wVM7aNR4Hhvu9KTwML_dRipl_Ohr_aeDnoZjLBM8oZ-c1vDr0w3ysNglDsur6dG7fwPuHMUgOsYf9DUFUeggyBAY5d53lDdUutM3_JA57iNWepfO2evbVNg26V3xnciqlsi0aSo9wshd27gr54q46s1T3bLjTSEZyeO5vVG-mBwIEdH4Yfyy1DM8fy9yTHtCyTAevEkQicXMRD0kzsDmqPnc31-k_DZjfQcunOUkA9bn9qikY0qqsAlWsWk9d7t77hQBvIXo7xdg1tCXu6if7--v78XUfrlpELWFnD-KKjU5vtfPvHaP7Nkz3s17Sh-0NRT0o1RamxwQ9BLpEHN9zMjTsc0gzozjOx6ooBCPG04cvAoItpITcC6Mtu4rNwKP0z3Ct834BksQD4B2KEKtMCGWEDZHVvMHILfYykRcfTBIis4nQ5894vvxjQab10psZ-LvDwWWsnGdUL7B-V5KCAIzAH1nIamOTMEhWf7gWpwV7KIRz632QgIDzA3Exv5Vb9-SF_JxzKyE-Ty4ElKB0GSf9TGGem7yYC25no6HqF6WhN1FgUf26ck96Ji0mx7gOpSqaNY7LZN=w1628-h1221-no

Zijn er 3 of 4 die het iets hebben, dit is verreweg de meest aangetaste.
 
Goedemorgen,

Wil deze week naar een B12 gaan kijken uit '05.
Heeft iemand toevallig een overzicht met welk type model bij welk jaartal hoort?

En als iemand nog aankoop tips heeft om te checken voor dat model, hoor ik dat ook zeer graag.

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan