Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Tja je hebt organisch, gesinterd, en race. Race heb je niet nodig, en organisch slijt wat harder dan gesinterd. Die gesinterde grijpen grijpen wat harder/beter in regen dacht ik? De gistinterde laten dan wel weer je remschijf wat harder slijten, maar ook niet weer zo dat je ineens om de 2 jaar een remschijf moet vervangen hoor.

Ik heb deze:

Louis.nl vind ik sowieso wel een fijne site voor slijtonderdelen, omdat je je eigen motor kan opslaan als voorkeur, krijg je de voor jouw toepasbare artikelen te zien.

Setjes voor links en rechts zijn trouwens gelijk.

Da's wel een nette prijs, anders kan het ook nog wel eens lonen om op artikelnummer op ebay te zoeken. Zo had ik vorig jaar voor de blokken op m'n 1200 wat bespaard omdat ik ze voor een ander type motor besteld had. Zelf pak ik ook gesinterd, als je dat gewend bent wil je toch niet anders meer?
 
Tja je hebt organisch, gesinterd, en race. Race heb je niet nodig, en organisch slijt wat harder dan gesinterd. Die gesinterde grijpen grijpen wat harder/beter in regen dacht ik? De gistinterde laten dan wel weer je remschijf wat harder slijten, maar ook niet weer zo dat je ineens om de 2 jaar een remschijf moet vervangen hoor.

Ik heb deze:

Louis.nl vind ik sowieso wel een fijne site voor slijtonderdelen, omdat je je eigen motor kan opslaan als voorkeur, krijg je de voor jouw toepasbare artikelen te zien.

Setjes voor links en rechts zijn trouwens gelijk.

Dank je wel :t
 
Zou inderdaad voor gesinterde blokken gaan, die remmen constanter/voorspelbaarder (zeker in slechte omstandigheden. Niks is gratis, en ze halen die winst uit extra slijtage aan de schijven zelf. Zoals Deeffox zegt verdwijnen ze nou ook weer niet onder je gat vandaan... De meeste nieuwe motoren worden af fabriek geleverd met gesinterde blokken.

Qua merk, dat maakt allemaal heel weinig uit. Gebruik zelf altijd Ferrodo of Brembo :)
 
Nouja als ze RVS waren dan was het ook niet nodig om er wat aan te doen :+.
Bij de SV1000 hebben ze bezuinigd, laatste stuk linkpijp is RVS maar de uitlaatbochten zijn gewoon van normaal staal :'), moet je zien wat een verschil (beide nooit gepoetst):

Bekijk bijlage 1493090Bekijk bijlage 1493091

Die van mn bandit zien er ook wel uit zoals op plaatje #1.
Maar ja niet zomaar je hele motor met dit spul insmeren idd...
Snap ik dan echt niet van zn fabrikant he. Net als bij bandit met de collector. Maak het dan gelijk af denk ik dan. Is rvs zoveel duurder dan staal? Ik heb bij pajic nu een collector laten maken van rvs.
 
Collector en nieuwe demper. Ze hebben zelf een linkpijp gemaakt. Mooie is dat de uitlaatbochten er niet af hoefden. En qua prijs was het ook niet duur
 
Bochten hoefden er niet af? Dat is wel mooi zeg!
Ben wel een beetje benieuwd naar de prijs van zoiets?

Nee hij kon er goed bij. Ze doen wel vakWerk! Reparatie was 120 euro en ik had een gebruikte demper gekocht van 190 euro. Het maken van de linkpijp zit bij de prijs van de demper in. Gebruikte dempers worden ook onderhouden voordat ze verkocht worden. Nieuwe dempers hebben ze ook. Je kiest een aantal dempers uit en die kun je dan ook horen op je motor. Degene met het mooiste geluid kies je dan uit :)
 

Bijlagen

  • 20200429_110126.jpg
    20200429_110126.jpg
    1 MB · Weergaven: 18
  • 20200429_110117.jpg
    20200429_110117.jpg
    860,8 KB · Weergaven: 19
Ow dat is wel nice ja. Leuk dat ze dat zo doen.
Misschien dat ik daar ook wel eens een bezoekje ga brengen, is het ritje (voor mij dan) wel waard zo te zien en lezen.
 
Zou inderdaad voor gesinterde blokken gaan, die remmen constanter/voorspelbaarder (zeker in slechte omstandigheden. Niks is gratis, en ze halen die winst uit extra slijtage aan de schijven zelf. Zoals Deeffox zegt verdwijnen ze nou ook weer niet onder je gat vandaan... De meeste nieuwe motoren worden af fabriek geleverd met gesinterde blokken.

Qua merk, dat maakt allemaal heel weinig uit. Gebruik zelf altijd Ferrodo of Brembo :)
Ik heb juist organische blokken gemonteerd om de remschijven te sparen die al aardig wat rondjes meedraaien. :+ Remt bij mijn rijstijl goed genoeg.

Verder heeft m'n B12 z'n 77k beurt gehad. Kostte een lieve duit vanwege de voorvorkrevisie en de nieuwe kettingset, maar hij rijdt beter en ik ga nu hopelijk probleemloos de 100k halen. Progressieve voorvorkveren zijn een aanrader! :t (En nieuwe achterwiellagers ook, want die bleken al een tijdje overleden te zijn... :')).
 
Nee hij kon er goed bij. Ze doen wel vakWerk! Reparatie was 120 euro en ik had een gebruikte demper gekocht van 190 euro. Het maken van de linkpijp zit bij de prijs van de demper in. Gebruikte dempers worden ook onderhouden voordat ze verkocht worden. Nieuwe dempers hebben ze ook. Je kiest een aantal dempers uit en die kun je dan ook horen op je motor. Degene met het mooiste geluid kies je dan uit :)
Wow, dat is netjes gedaan en echt een koopje. Bij mij moesten de bochten er destijds wel af en daardoor was de reparatie veel duurder...
 
Ja dat las ding was ook een dun apparaat dus hij kon er goed tussen. Hij dacht namelijk zelf ook dat anders de bouten afbreken. Je merkt dat ze veel ervaring hebben met motoruitlaten.
 
Als het echt alleen om de blokken gaat is het een werkje van niks, maar je moet de cilinders zuigers terug in de klauw duwen. Als de klauwen vervuild zijn gaat dat heel zwaar, da's 1. Dat kun je (ff) negeren en gewoon er doorheen persen, maar dat komt je remfunctie niet ten goede. Als je de klauw wil gaan reviseren komt het echte vastzitten pas naar voren, die geleidepennen zoals Deeffox net zegt. Als die ook maar een beetje vast zitten, gewoon een 3mm boor pakken en van achteren een gaatje boren. Dan tik je ze er zo uit. Verder is het allemaal peanuts :)
 
Beetje wel ja ;)
Bij de mk1 moeten die pinnen er ook al uit als je de pads wil vervangen :Y
Maar qua handelingen is het inderdaad een klusje van niks, een half paginaatje in het manual zelfs maar:

Screenshot_20200430_182735.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan