Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Zo dan! Met de 600 ‘95 een dagje Zandvoort op geweest. Heeft geen slag gemist. :)

6C513BFE-6AA1-4491-B2B0-95FA0B65CD5E.jpeg
 
Veertje koppelingsmechanisme gebroken .
Moet deze erop of kan het zonder ?
Veertje los te kopen? Bandit gsf600 1996
 
Hallo allemaal. Ik twijfel om mijn gsf 650 s er een naked van te maken. Ik moet dan een andere koplamp teller en spiegels. Ik zit alleen nog te kijken naar een teller. Wanneer ik via nr 1 motor/ali een snelheidsmeter bestel Is dit dan plug en play of moet je met de bedrading in de weer?
 
Je kan je huidige teller toch gewoon met een beugeltje vastzetten?
Kan ook maar bij een teller van een s is de achterkant volgens mij niet mooi afgedekt. Zie foto. Of iK moet daar een windkapje plaatsen dan valt het minder op
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200730-213533_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20200730-213533_Marktplaats.jpg
    189,3 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Kan ook maar bij een teller van een s is de achterkant volgens mij niet mooi afgedekt. Zie foto. Of iK moet daar een windkapje plaatsen dan valt het minder op
Windkapje lijkt me betere optie. Andere (Chinese) teller aansluiten kan behoorlijk karwei zijn. En windschermpje ziet er sowieso tof uit :).


Vraag aan de jongens die hun achterveer hebben vervangen!
Ik heb momenteel de originele shock in mijn 600 MK1, met een hyperpro veer erom.
Is het alsnog de moeite waard om die te upgraden naar een GSXR1000 K8? Of zal dat vrij weinig verschil maken?

Schermafbeelding 2020-07-31 om 15.29.50.png
 
Windkapje lijkt me betere optie. Andere (Chinese) teller aansluiten kan behoorlijk karwei zijn. En windschermpje ziet er sowieso tof uit :).


Vraag aan de jongens die hun achterveer hebben vervangen!
Ik heb momenteel de originele shock in mijn 600 MK1, met een hyperpro veer erom.
Is het alsnog de moeite waard om die te upgraden naar een GSXR1000 K8? Of zal dat vrij weinig verschil maken?

Bekijk bijlage 1528574
maakt véél verschil. de standaard veer van een B6 is gewoon niet zo goed en er is behalve de veervoorspanning niks in te stellen. GSX-R veer heeft instelbare compressie EN rebound.
 
Welk type GSXR type ? 750cc of 1000cc en welke bouwjaren passen? Ik heb ooit een bandit 1200 omgebouwd met een GSXR 1000 k5 veer met aangepaste dogbones en opoffering hoofdstandaard paste dat perfect. Maar van een 600 mk1 type weet ik het niet.
 
Welk type GSXR type ? 750cc of 1000cc en welke bouwjaren passen? Ik heb ooit een bandit 1200 omgebouwd met een GSXR 1000 k5 veer met aangepaste dogbones en opoffering hoofdstandaard paste dat perfect. Maar van een 600 mk1 type weet ik het niet.
Zoekt en gij zult vinden...


of tegenwoordig

googlet en gij zult vinden


maar om eerlijk te zijn stond dit gewoon in de eerste post / openingspost van dit topic
 

Ach jeej, ziet er naar uit dat de OP binnenkort uitgebreid moet worden :+

Maar serieus, dit heeft natuurlijk weinig met de "echte" Bandit te maken toch? Dat hadden volgens sommigen de laatste modellen al niet meer :P
 
maakt véél verschil. de standaard veer van een B6 is gewoon niet zo goed en er is behalve de veervoorspanning niks in te stellen. GSX-R veer heeft instelbare compressie EN rebound.
Thanks! Ik ga marktplaats een beetje in de gaten houden!
 
Ik heb een opknap project bandit GSF 600 en ik haalde de tank eraf en het zat zo in elkaar .
De motor loopt maar zodra je gas gaf slaat de motor af.
Ik heb het idee dat er slangen niet ok zitten .
Maar kan uit het WPH ook niet echt wijs worden .
Wat zit fout en wat zit goed ?
carburateur.jpg
 
Lastig te zien zo... waar zitten de slangetjes precies aangesloten? Dat is belangrijker, vooral als spul niet meer orgineel is.
Probeer het toch..boven boven naar onder:

- Is dat niet een overloopslangetje?
- Zit die op je inlaat? Die moet naar je benzinekraan (vacuumleiding)
- Is dat niet je benzinetoevoer?
- Overloop luchtfilter?
- Waarom? Waar zit ie op?
 
Ik heb het idee dat dat hele T stuk er niet op hoort. Ik vermoed dat het gewoon 1 slang op hoort die de carburateurs verbind Waar staat losse slang dat is een zwart origineel slangetje die naar beneden hangt en die hoort op de vacuum tank. Deze hing nu gewoon niks te doen.Verder benzine kraan vacuum is ok en slang naar benzine kraan zat ook goed.
 
Ik heb het idee dat dat hele T stuk er niet op hoort. Ik vermoed dat het gewoon 1 slang op hoort die de carburateurs verbind.
Die slang en T-stuk zijn sowieso niet orgineel inderdaad. Kan me even niet herinneren hoe het zat bij mijn GSX600F (bijna gelijk aan bandit 600).
Zou niet weten waarom je vacuum van twéé carburateurs zou halen. Soms heb je wel dat carbs 1&2 en 3&4 hun eigen benzinetoevoer hebben.
Even kijken waar ze precies op zitten aangesloten.
 
Windkapje lijkt me betere optie. Andere (Chinese) teller aansluiten kan behoorlijk karwei zijn. En windschermpje ziet er sowieso tof uit :).


Vraag aan de jongens die hun achterveer hebben vervangen!
Ik heb momenteel de originele shock in mijn 600 MK1, met een hyperpro veer erom.
Is het alsnog de moeite waard om die te upgraden naar een GSXR1000 K8? Of zal dat vrij weinig verschil maken?

Bekijk bijlage 1528574
Ik heb 3 weken geleden mijn bandit 1200 mk1 voorzien van een GSXR-1000 k7/k8. Wereld van verschil, motor staat achter hoger waardoor je goniometrie anders is en scherper kan sturen. Bochten in gaat veel gemakkelijker zonder veel te moeten tegen sturen. Ook met snel optrekken en de bocht uit accelereren deint de motor minder achterover en gaat minder wijd.

Ik had een week ervoor mijn motor voorzien van hyperpro progressieve voorveren en dikkere olie.
Dat is zeker een must aangezien de motor verder “voorover” staat.

Wat het op een 600 mk1 doet weet ik niet en of deze schokbreker zo uitwisselbaar is. Ivm de lengte,
Wellicht is de veer van een 1000 dan ook iets te stug m.b.t. K7/k8 model.

Mijn middenbok is nog net te gebruiken btw ;)
 
Denk dat ik eruit ben zie tek. 2 losse slangen zijn ontluchting poorten dus vrij laten hangen naar beneden
carburateur bandit 600.JPG
 

Ach jeej, ziet er naar uit dat de OP binnenkort uitgebreid moet worden :+

Maar serieus, dit heeft natuurlijk weinig met de "echte" Bandit te maken toch? Dat hadden volgens sommigen de laatste modellen al niet meer :P

Haha, Nee dit "brommertje" heeft weinig met de "echte" te maken. ;) maar wie weet wat de Japanners verder van plan zijn. Al hoop ik dat als er een nieuwe bandit komt, ze beter hun best doen dan op de katana :X
 
Denk dat ik eruit ben zie tek. 2 losse slangen zijn ontluchting poorten dus vrij laten hangen naar beneden Bekijk bijlage 1529036
Zijn die doorzichtige (samen met de vacuum bezinekraan) niet gewoon je vacuüm punten om de carburateurs te synchroniseren? Dus alleen je vacuüm bezinekraan aansluiten op bezinekraan en de rest van de slangen afdoppen (dus kan weg).

Misschien gebruikte de vorige eigenaar deze (doorzichtige slangen) voor een scottoiler.
 
Haha, Nee dit "brommertje" heeft weinig met de "echte" te maken. ;) maar wie weet wat de Japanners verder van plan zijn. Al hoop ik dat als er een nieuwe bandit komt, ze beter hun best doen dan op de katana :X
Zou toch leuk zijn als ze weer een mooie retroversie van de Bandit op de markt zouden brengen. Zoals dat ze met de SV hebben gedaan bijvoorbeeld, misschien een hoopvoller beeld dan de Katana :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan