Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Aanvoelen is denk ik wel wat anders dan zijn. Ik vind de 400 een stuk lichtvoetiger, maar even snel zijn ze niet. Heb op een aantal Bandit 400's gereden (inclusief de jouwe :P), een CB1 en een VFR400R (die sneller is dan de Bandit 400), en ik weet toch vrij zeker dat een Bandit 600 sterker is dan de 400's (en een 650 is nog iets vlotter). Niet zoveel als je zou verwachten misschien, daarin wil ik wel meegaan. Op de 400's had ik altijd het gevoel eindeloos de versnellingen door te kunnen jengelen en dan halverwege de bak een keertje de 80 aan te tikken, zo erg is het op de 600's gewoon niet.

Overigens is daar niets mis mee, als je een paar jaar B12 gereden hebt is het ook wel eens geinig gewoon achteloos volgas te kunnen geven :'):^

Een CB1 stuurt eigenlijk veel beter, maar veel snelweg wil je er niet mee doen.
Dat was wel voor dat ik andere sproeiers had, dit scheelde bij die van mij echt heel veel (top speed van 185 naar 205 op de teller)
Heb nog een keer een "rolling drag race" gedaan in luxemburg met een gsf600s, en we waren even snel.
Het verschil in drooggewicht is echt groot. 168kg vs boven de 200kg. (S zelfs 208kg dacht ik)

Maar goed, normaal gesproken zal een bandit 600 wel sneller zijn ja, maar in sommige gevallen scheelt het bijna niks.

...moet je er wel op passen, zoals hij aangaf is de CB1 te klein, netzoals de 400 voor jou te klein was (en zelfs voor mij gaat het maar net).
Wel jammer dat ze tegenwoordig geen lichte 400's meer maken met meer ruimte en meer vermogen ipv minder vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Een CB1 stuurt eigenlijk veel beter, maar veel snelweg wil je er niet mee doen.

Snelweg rijden doe ik wel met de auto en gebruik ik op de motor het liefst enkel en alleen als verbinding. De CB-1 is inderdaad niet ideaal voor de snelweg, maar losstaand van het merk en model motor vind ik snelweg rijden niet het 'echte' motorrijden. Waarschijnlijk ga ik de fun-factor van de Smurf wel missen, maar de rugpijn en het zeurende gevoel in mijn benen zeker niet :P
 
Snelweg rijden doe ik wel met de auto en gebruik ik op de motor het liefst enkel en alleen als verbinding. De CB-1 is inderdaad niet ideaal voor de snelweg, maar losstaand van het merk en model motor vind ik snelweg rijden niet het 'echte' motorrijden. Waarschijnlijk ga ik de fun-factor van de Smurf wel missen, maar de rugpijn en het zeurende gevoel in mijn benen zeker niet :P
Ik zou zeggen.. kijk eens naar een SV650 :) naar mijn mening toch wel iets meer fun dan een bandit 600/650... Gevaarlijk om hier te zeggen maar toch :+
 
...moet je er wel op passen, zoals hij aangaf is de CB1 te klein, netzoals de 400 voor jou te klein was (en zelfs voor mij gaat het maar net).
Wel jammer dat ze tegenwoordig geen lichte 400's meer maken met meer ruimte en meer vermogen ipv minder vermogen.

Dat is inderdaad jammer, het toeren maken en het vele schakelen vind ik namelijk niet erg. Je kunt op een 400 gewoon aan het gas hangen, snelheidsbeleving voelen zonder daadwerkelijk 'snel' te gaan en gewoon lekker lol te hebben en fijn te kunnen sturen.

De GSF 650 ging niet door, gevalletje Marktplaats verkoper... :N Ik zoek nu rustig verder en hou mijn opties open.
 
Dat is inderdaad jammer, het toeren maken en het vele schakelen vind ik namelijk niet erg. Je kunt op een 400 gewoon aan het gas hangen, snelheidsbeleving voelen zonder daadwerkelijk 'snel' te gaan en gewoon lekker lol te hebben en fijn te kunnen sturen.

De GSF 650 ging niet door, gevalletje Marktplaats verkoper... :N Ik zoek nu rustig verder en hou mijn opties open.

Kik eens op Ebay.de voor een 650.
Betrouwbaar en ze gaan daar voor hele redelijke prijzen weg.
Invoeren + keuring een €250.
 
Ik zou zeggen.. kijk eens naar een SV650 :) naar mijn mening toch wel iets meer fun dan een bandit 600/650... Gevaarlijk om hier te zeggen maar toch :+
Hmm vooruit..Wel een naked dan hè :+
Ik zag pas geleden dit filmpje voorbij komen, vind het best een mooi fietsje!

De GSF 650 ging niet door, gevalletje Marktplaats verkoper... :N Ik zoek nu rustig verder en hou mijn opties open.
Jammer! Wat voor gevalletje was dat dan? Fiets al vergeven ofzo?
 
Jammer! Wat voor gevalletje was dat dan? Fiets al vergeven ofzo?

Gevalletje... Zo goed als verkoopprijs afgesproken, afgesproken om langs te komen, opeens niet meer weten welke prijs er is afgesproken en vervolgens een aantal uurtjes later is de machine opeens verkocht.
 
Pff balen, heb ik inderdaad ook een keer meegemaakt. Een dag voor ik zou gaan kijken (we hadden ook al een prijs afgesproken onder voorbehoud van de bezichtiging) stuurde ik nog even een berichtje om de tijd te checken.

"Ow helaas zal de afspraak niet doorgaan, ik heb hem gisteren aan een geïnteresseerde verkocht"

En bedankt. Ach er staat een heel topic vol met dit soort ervaringen.
Maar dat maakt het niet minder zuur.
 
Dat is goed zuur ja. Toch jammer dat men niet bepaald eerlijk is.

Heb ook al onderhoud verricht. 2 weken geleden had ik de olie en het oliefilter al gedaan.

Gisteren de bougies en luchtfilter gedaan. Met een beetje geduld is het goed te doen.
rlm5jb.jpg

35l6ts2.jpg

vy456h.jpg


Ik moest ook de bevestigingsbeugel van de radiotorpomp verwijderen, toen kon ik overal goed bij.
e0s5du.jpg


Er zit ook een andere uitlaat op, nu klinkt het echt als een motor, foto komt nog.
 
Gevalletje... Zo goed als verkoopprijs afgesproken, afgesproken om langs te komen, opeens niet meer weten welke prijs er is afgesproken en vervolgens een aantal uurtjes later is de machine opeens verkocht.
Mwah, op zich vind ik het allemaal niet zo heel raar. Het is niet heel netjes om dingen niet op tijd door te geven, maar een prijs over de telefoon willen afspreken is dat ook niet.

En zo lang er geen aanbetaling is gedaan, is het wie 't eerst komt, het eerst maalt wat mij betreft. Ik ga ook geen dingen vasthouden omdat iemand wel geïnteresseerd is maar pas over anderhalve week kan. Als het belangrijk is, kun je eerder. Bij een aanbetaling ligt dat pas anders, eerder niet. En die zie je eigenlijk ook niet op marktplaats.

Maar goed zoals gezegd kun je als verkoper wel iets duidelijker aangeven dat er andere gegadigden zijn. Doet je onderhandelingspositie ook geen pijn, dus ik zou niet weten waarom je dat niet zou aangeven.
 
Laatst bewerkt:
Mwah, op zich vind ik het allemaal niet zo heel raar. Het is niet heel netjes om dingen niet op tijd door te geven, maar een prijs over de telefoon willen afspreken is dat ook niet.

Als de verkoper zelf een prijs noemt, vervolgens gaat de 'potentiële' koper (onder voorwaarde dat de motor aan het geschetste beeld voldoed) akkoord en aangeeft een afspraak te willen maken, dan vind ik het wel raar. Bericht ontvangen dat verkoper erop terug komt over de dag en tijd voor de bezichtiging en vervolgens een paar uur later aangeeft dat de fiets verkocht is, dan vind ik dat ook raar. Maar goed, genoeg daarover :) Ik kijk rustig verder.
 
Ik ga ook geen dingen vasthouden omdat iemand wel geïnteresseerd is maar pas over anderhalve week kan.
Deed je bij die achtershock die je voor me had wel, je was zelfs vergeten dat ik 'm kwam halen _O- ;)

Het ging in mijn geval toen ook niet over anderhalve week hoor. Ik had woensdag gebeld dat ik zaterdagochtend langs zou komen. Vrijdagmiddag stuur ik een berichtje over de tijd, vervolgens kreeg ik terug dat de motor al aan iemand anders vergeven was.

Maar goed zoals gezegd kun je als verkoper wel iets duidelijker aangeven dat er andere gegadigden zijn. Doet je onderhandelingspositie ook geen pijn, dus ik zou niet weten waarom je dat niet zou aangeven.
Dat dus, maar goed, het blijft Marktplaats inderdaad. Zolang bankrekeningen het niet toelaten om bij dealers motoren te bestellen en zeker te stellen met aanbetalingen, zullen we af en toe op de blaren moeten zitten :Y

(En ben nog steeds hartstikke blij met de Bandit die ik nu heb dus eind goed al goed!)
 
Gisteren de bougies en luchtfilter gedaan. Met een beetje geduld is het goed te doen.
Lekker bezig! :t

Luchtfilter moet ik misschien ook maar eens vervangen, ik weet niet wanneer dit voor het laatst gedaan is.
Tankje er af dus. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden bij het loshalen van de benzineleiding bij een '95er 600 dat iemand weet? Een dezer dagen maar eens een nieuw filter in huis halen.

Er zit ook een andere uitlaat op, nu klinkt het echt als een motor, foto komt nog.
Nice! :Y
 
Deed je bij die achtershock die je voor me had wel, je was zelfs vergeten dat ik 'm kwam halen _O- ;)
Dat was niet via marktplaats, via hier gaat gelukkig meestal nog wel wat anders :+


Behalve dat ik het dan weer vergeet, maar dat heb ik wel vaker.


Gisteren de bougies en luchtfilter gedaan. Met een beetje geduld is het goed te doen.
Lekker bezig! :t

Luchtfilter moet ik misschien ook maar eens vervangen, ik weet niet wanneer dit voor het laatst gedaan is.
Tankje er af dus. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden bij het loshalen van de benzineleiding bij een '95er 600 dat iemand weet? Een dezer dagen maar eens een nieuw filter in huis halen.
Niet op Pri zetten :+
 
Hey you asked :+


Als je nog niet zo handig bent met het verwijderen van de tank raad ik trouwens wel aan om eerst de achterkappen eraf te halen, anders ga je ze gegarandeerd bekrassen.
 
Kwam misschien lulliger over dan de bedoeling was 😉

Ik heb nog nooit de tank verwijderd dus ik zal de kappen er dan ook maar netjes afhalen ja, thanks.

Nou zie ik luchtfilters die éénmalig bruikbaar zijn, en filters (van K&N) die herbruikbaar zijn, te koop staan. Zijn er naast de hiervoor genoemde eigenschappen nog andere redenen om de ene soort boven de andere te verkiezen?
Ik zou zelf gewoon zo'n 'wegwerp' kopen. Ben niet zo van het reinigen 😜
 
Met de K&N filters krijgt hij iets meer lucht, dit komt meestal niet ten goede van de afstelling. Als je het goed wil doen zou je daarna de afstelling moeten gaan controleren en bijstellen wanneer nodig. Echter, meestal lopen ze nog steeds prima hoor, in vermogen merk je het niet. Makkelijkste is als hij goed loopt om gewoon weer het zelfde filter te pakken.
 
Ik ben voor een origineel filter gegaan. Zoals Woutert aangeeft zou het kunnen dat er opnieuw afgesteld zou moeten worden, plus ik zag buiten 'meer lucht' niet echt een meerwaarde voor de K&N.
 
Ik bedoel geen openluchtfilters van K&N hè, maar die van de onderstaande afbeeldingen.
Of krijgt hij met onderstaand K&N filter ook al meer lucht?
Ik zou zelf gewoon die linkse bestellen, en dan over een tijdje weer een frisse er in.
Of heeft het dan nog meerwaarde om voor die middelste te gaan? (Behalve dan dat rood zo'n mooie kleur is :+)

full
 
Dat hiflo ding is ook niet origineel heah, al die dingen met meer doorstroming hebben helemaal geen nut op carburateurfietsen omdat de carbs er geen voordeel uit kunnen halen, ze gaan alleen maar minder goed afgesteld staan. Hoeft geen ramp te zijn, mijn B12 loopt wat arm en die is vies zuinig :+
 
Los van het feit dat je een nieuw filter gebruikt en een oudere vervangt :). Kon zijn dat hij daarvoor wat rijk liep door oud/vies filter... je weet het niet.
Ik zou me er geen zorgen om maken. Hij zal heus niet opeens 50% rijker of armer gaan lopen... en anders merk je het vanzelf in hoe hij loopt, verbruik etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan