- Onderwerp starter
- #1.176
Dat was wel voor dat ik andere sproeiers had, dit scheelde bij die van mij echt heel veel (top speed van 185 naar 205 op de teller)Aanvoelen is denk ik wel wat anders dan zijn. Ik vind de 400 een stuk lichtvoetiger, maar even snel zijn ze niet. Heb op een aantal Bandit 400's gereden (inclusief de jouwe ), een CB1 en een VFR400R (die sneller is dan de Bandit 400), en ik weet toch vrij zeker dat een Bandit 600 sterker is dan de 400's (en een 650 is nog iets vlotter). Niet zoveel als je zou verwachten misschien, daarin wil ik wel meegaan. Op de 400's had ik altijd het gevoel eindeloos de versnellingen door te kunnen jengelen en dan halverwege de bak een keertje de 80 aan te tikken, zo erg is het op de 600's gewoon niet.
Overigens is daar niets mis mee, als je een paar jaar B12 gereden hebt is het ook wel eens geinig gewoon achteloos volgas te kunnen geven
Een CB1 stuurt eigenlijk veel beter, maar veel snelweg wil je er niet mee doen.
Heb nog een keer een "rolling drag race" gedaan in luxemburg met een gsf600s, en we waren even snel.
Het verschil in drooggewicht is echt groot. 168kg vs boven de 200kg. (S zelfs 208kg dacht ik)
Maar goed, normaal gesproken zal een bandit 600 wel sneller zijn ja, maar in sommige gevallen scheelt het bijna niks.
...moet je er wel op passen, zoals hij aangaf is de CB1 te klein, netzoals de 400 voor jou te klein was (en zelfs voor mij gaat het maar net).
Wel jammer dat ze tegenwoordig geen lichte 400's meer maken met meer ruimte en meer vermogen ipv minder vermogen.
Laatst bewerkt: