Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja maar die moet dan ook uitelkaar en een draadbus/helicoil voor de bout van de uitlaatbocht.Het mooie is dat ik hier nog een extra B12 blok heb liggen die ik niet meer nodig heb. De draad voor de bougies is nog super!
De grap is wel dat een vriend van me bij het uitboren een (zijn) uitlaatbout te diep is gegaan en er een soort van open verbinding is tussen de buitenlucht en de binnenzijde van de kop Volgens mij met fatsoenlijk gebruik van vloeibare pakking gewoon te dichten, er staat daar geen druk op de verbinding. Maar goed dat wilde hij niet. Hij heeft er dus een GSX-R blok ingehangen, relatief uneventful.
Nee kan ook heel goed in je eentje hoor. Er zijn er zat die een balkje tussen de achterbrug en de velg doen om het geheel te blokkeren.Maar het is dus wel direct een klus voor twee man...
Oe misschien wel een goeie om de Bandit met oud en nieuw even te verplaatsen van de voortuin naar de overkapping in de achtertuin inderdaad.Nu even een paar weken op werk veilig in de winterstalling. Dan kunnen mijn vriendelijke buren er geen stilstaande vuurbal van maken...
Na wat opmerkingen uit het topic "Wat heb jij vandaag aan je motor gedaan?! Part 5!!!" misschien er toch maar een halve afdekking van maken? Iemand hier er nog iets zinnigs over te zeggen?Omdat er nog een druppeltje olie aan het filter hing na het beurtje het filter nog maar een 3/4 rondje aangedraaid. Ik had handvast gedaan en een half rondje met de sleutel nagedraaid, maar in het werkplaatshandboek staat: "Na contactmoment filter en behuizing, nog twee rondjes nadraaien". Nu dus totaal 1 en 1/4, maar vond het al aardig strak aanvoelen. Draai 'm liever niet verrot dus ik houd het nog wel ff in de gaten.
Maar daar ging ik eigenlijk niet voor naar buiten!
Ben even lekker aan het knutselen geweest. Men neme:
Bekijk bijlage 1344478
En na een beetje knippen en plakken:
Bekijk bijlage 1344479
Geen olie temperatuurmeter aan boord, maar zolang de buitentemperatuur niet boven de 10 graden uitkomt zal het best zijn bijdrage leveren.
Alleen nog even inspuiten met Corrosionschutzzz!
Lekker bezig Mazzel dat ie zo goed los kwamVandaag was het zaterdag vervangdag! Kettingset, olie en oliefilter, en linkerachterknipperlichtlampje waren aan de beurt.
Ik had de beschikking over een werkplaatsje via m'n pa, en die heeft me geholpen. Er was ook een motorheftafeltje, klust allemaal wel wat comfortabeler dan op de straatstenen in de achtertuin.
Bekijk bijlage 1343484
Eerst de olie afgelaten, nu deze nog warm was. Het voortandwiel ging makkelijk los. Druk op de achterrem was genoeg om 'm los te krijgen.
Bekijk bijlage 1343487
De oude ketting doorgeslepen en het achtertandwiel vervangen. De servicelimit was al even verstreken. Het nameten van de schakels leverde een centimer te lange maat op. De oude tandwielen zagen er geeneens heel versleten uit.
Bekijk bijlage 1343488
Shiny new! Mijn handen jeukten om de rest gelijk schoon te maken maar de vieze vette laag moet er toch echt nog een paar maanden op blijven zitten als pekelbescherming.
Bekijk bijlage 1343489
Mooi middagje geweest. Middenbok er weer onderuit gehaald en we waren weer klaar om te gaan!
Man wat rijdt dat weer lekker zeg! Wat een verschil in reactie, rijden met lage constante snelheid en schakelen. Conclusie: oude ketting was echt op.
De Corrosionschutz () zat overal ook nog goed op volgens mij. Had niet het idee dat et er met de regen van afgelopen dagen afgespoeld was ofzo. Ook tevreden over dus.
Dat wisselt, als ie al praktisch los zit wel maar anders niet. In de ergste gevallen moet je je achterwiel fysiek blokkeren (met een balkje) omdat je hem ook door de rem heen trekt.Lekker bezig!
Ff een vraagje. Is het voor het loskrijgen van dat voorste tandwiel niet handiger om de motor in een versnelling te zetten? Zou toch ook voldoende tegendruk moeten verzorgen denk ik zo?
Hij vliegt maarzo niet in de fik hoorMaar het is dus wel direct een klus voor twee man...
Deze doet het gelukkig ook weer. Nieuwe spiegels (OEM van de bandit 1200s) en originele knippers erop gezet.
Met die laatste echt veel te lang bezig geweest. De vorige eigenaar/eigenaren hadden een mooie puinzooi van de bedrading gemaakt. Op drie verschillende punten in één draad een slechte connectie maken is wel erg veel... Nu geen risico vam eem rijdende vuurbal tussen mijn benen meer.
Bekijk bijlage 1343843
Nu even een paar weken op werk veilig in de winterstalling. Dan kunnen mijn vriendelijke buren er geen stilstaande vuurbal van maken...
Als je er één besteld waarbij specifiek staat dat ie voor jouw motor is, wordt de linkpijp meegeleverd. Ik ben altijd fan geweest van LeoVince (niet vinci... da's scootahs), goedkoop en prima kwaliteit...Komend voorjaar moet die beschuitbus van een uitlaat maar eens plaatsmaken voor iets sportievers. Aangezien de uitlaat uit één stuk is gemaakt moet ik dus op zoek naar een linkpijp en een slip-on.
Deze linkpijp heb ik gevonden voor mijn model bandit (650 2006). Voordat ik die uit Engeland laat komen hoor ik graag van jullie of er betere - goedkopere - opties zijn. iemand tips?
In tegenstelling tot Delkevic. In nieuwstaat prima maar na een jaar ziet het er niet meer uit. E-keur is ook relevant als je wel eens naar Duitsland gaat (en in NL gaan ze ook steeds moeilijker doen).Je zou eens naar Delkevic kunnen kijken. Die hebben voor veel modellen vaak de linkpijp en dempers voor een hele schappelijke prijs.
Had model 'Oval' op mijn Kawa ER5 zitten. Echt goed geluid maar zeker niet overdreven. (Voor meer geluid moet je een ander model pakken)
Uitlaatstore.nl heeft ze meestal. Nadeel is wel dat in ieder geval op de demper geen E-keur zit. Weet ook niet of de linkpijp universeel is voor andere dempers.
Uhmmm ik zou wel een stúkje openlaten als je geen temperatuurmeter hebt.Omdat er nog een druppeltje olie aan het filter hing na het beurtje het filter nog maar een 3/4 rondje aangedraaid. Ik had handvast gedaan en een half rondje met de sleutel nagedraaid, maar in het werkplaatshandboek staat: "Na contactmoment filter en behuizing, nog twee rondjes nadraaien". Nu dus totaal 1 en 1/4, maar vond het al aardig strak aanvoelen. Draai 'm liever niet verrot dus ik houd het nog wel ff in de gaten.
Maar daar ging ik eigenlijk niet voor naar buiten!
Ben even lekker aan het knutselen geweest. Men neme:
Bekijk bijlage 1344478
En na een beetje knippen en plakken:
Bekijk bijlage 1344479
Geen olie temperatuurmeter aan boord, maar zolang de buitentemperatuur niet boven de 10 graden uitkomt zal het best zijn bijdrage leveren.
Alleen nog even inspuiten met Corrosionschutzzz!
Ja dat dus. Ik plak op m'n B12 2/3e af in de winter en dan komt ie op vergelijkbare temperaturen als in de herfst.Na wat opmerkingen uit het topic "Wat heb jij vandaag aan je motor gedaan?! Part 5!!!" misschien er toch maar een halve afdekking van maken? Iemand hier er nog iets zinnigs over te zeggen?
Nee i know, gelukkig niet. Maar is toch even schrikken als de kabels beginnen te roken omdat ze elkaar raken. Zeker als je de oorzaak niet kan zien achter de kuipHij vliegt maarzo niet in de fik hoor
Haha ja precies. In combinatie met de temperatuurmeter kan ik dit "prototype" eventueel finetunen, en dan laat ik voor volgende winter misschien wel een nette versie maken uit RVS ofzo. In een verloren uurtje een keer tekenen en dan een staalleverancier lief aankijken..Haha ik wilde zeggen 'mooi' maar in dit geval is het functie boven vorm