Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Het mooie is dat ik hier nog een extra B12 blok heb liggen die ik niet meer nodig heb. De draad voor de bougies is nog super!

De grap is wel dat een vriend van me bij het uitboren een (zijn) uitlaatbout te diep is gegaan en er een soort van open verbinding is tussen de buitenlucht en de binnenzijde van de kop _O- Volgens mij met fatsoenlijk gebruik van vloeibare pakking gewoon te dichten, er staat daar geen druk op de verbinding. Maar goed dat wilde hij niet. Hij heeft er dus een GSX-R blok ingehangen, relatief uneventful.
Ja maar die moet dan ook uitelkaar en een draadbus/helicoil voor de bout van de uitlaatbocht.
 
Vandaag was het zaterdag vervangdag! Kettingset, olie en oliefilter, en linkerachterknipperlichtlampje waren aan de beurt. *O*

Ik had de beschikking over een werkplaatsje via m'n pa, en die heeft me geholpen. Er was ook een motorheftafeltje, klust allemaal wel wat comfortabeler dan op de straatstenen in de achtertuin.

IMG_20181222_124002.jpg


Eerst de olie afgelaten, nu deze nog warm was. Het voortandwiel ging makkelijk los. Druk op de achterrem was genoeg om 'm los te krijgen.

IMG_20181222_132410.jpg


De oude ketting doorgeslepen en het achtertandwiel vervangen. De servicelimit was al even verstreken. Het nameten van de schakels leverde een centimer te lange maat op. De oude tandwielen zagen er geeneens heel versleten uit.

IMG_20181222_151223.jpg


Shiny new! Mijn handen jeukten om de rest gelijk schoon te maken maar de vieze vette laag moet er toch echt nog een paar maanden op blijven zitten als pekelbescherming. -O-

IMG-20181222-WA0005.jpeg


Mooi middagje geweest. Middenbok er weer onderuit gehaald en we waren weer klaar om te gaan! *O*

Man wat rijdt dat weer lekker zeg! Wat een verschil in reactie, rijden met lage constante snelheid en schakelen. Conclusie: oude ketting was echt op. :Y

De Corrosionschutz (:YY) zat overal ook nog goed op volgens mij. Had niet het idee dat et er met de regen van afgelopen dagen afgespoeld was ofzo. Ook tevreden over dus. :t
 
Lekker bezig!
Ff een vraagje. Is het voor het loskrijgen van dat voorste tandwiel niet handiger om de motor in een versnelling te zetten? Zou toch ook voldoende tegendruk moeten verzorgen denk ik zo?
 
Versnelling kan je 'm 'doorheen trekken' dacht ik wel eens gelezen te hebben. Het Hayens geeft ook aan de achterrem te gebruiken om het achterwiel te blokkeren en dan het tandwiel los te draaien. En dit werkte ook gelijk, dus geen plan B hoeven aanspreken. O-)
 
Maar het is dus wel direct een klus voor twee man...

Deze doet het gelukkig ook weer. Nieuwe spiegels (OEM van de bandit 1200s) en originele knippers erop gezet.
Met die laatste echt veel te lang bezig geweest. De vorige eigenaar/eigenaren hadden een mooie puinzooi van de bedrading gemaakt. Op drie verschillende punten in één draad een slechte connectie maken is wel erg veel... Nu geen risico vam eem rijdende vuurbal tussen mijn benen meer.
20181224_152340.jpg

Nu even een paar weken op werk veilig in de winterstalling. Dan kunnen mijn vriendelijke buren er geen stilstaande vuurbal van maken...
 
Maar het is dus wel direct een klus voor twee man...
Nee kan ook heel goed in je eentje hoor. Er zijn er zat die een balkje tussen de achterbrug en de velg doen om het geheel te blokkeren.
Al is een handje er bij altijd handig uiteraard, al is het maar om af en toe met een bakje koffie aan te komen zetten. ;)

Nu even een paar weken op werk veilig in de winterstalling. Dan kunnen mijn vriendelijke buren er geen stilstaande vuurbal van maken...
Oe misschien wel een goeie om de Bandit met oud en nieuw even te verplaatsen van de voortuin naar de overkapping in de achtertuin inderdaad. O-)

Netjes! Jaloers op zo'n mooie parkeerplek! :Y
 
Haha voor die koffie is het altijd handig ja!
Kwam er onlangs achter dat een motorzaak bij mij in de buurt (Motorcity Utrecht) de werkplaats ook verhuurt om zelf te kunnen sleutelen. Toch maar snel eens die kleine beurt daar gaan doen. (Met gratis koffie!:})

Maar erg blij met die parkeerplaats op werk ja! Ben volgens mij niet de enige die hem daar meerzet voor de winter. (Plek zat met 2 parkeerzones voor motoren)
 
Komend voorjaar moet die beschuitbus van een uitlaat maar eens plaatsmaken voor iets sportievers. Aangezien de uitlaat uit één stuk is gemaakt moet ik dus op zoek naar een linkpijp en een slip-on.

Deze linkpijp heb ik gevonden voor mijn model bandit (650 2006). Voordat ik die uit Engeland laat komen hoor ik graag van jullie of er betere - goedkopere - opties zijn. iemand tips?
 
Betere weet ik niet, ken het merk niet. Goedkoop is het wel ja, weet niet of de shipping costs een beetje gunstig zijn? Kon ik zo snel niet vinden op de site.

Zag voor een mooi prijsje ook al een vervangingssetje op de site dus ben ook wel benieuwd O-)
 
Je zou eens naar Delkevic kunnen kijken. Die hebben voor veel modellen vaak de linkpijp en dempers voor een hele schappelijke prijs.
Had model 'Oval' op mijn Kawa ER5 zitten. Echt goed geluid maar zeker niet overdreven. (Voor meer geluid moet je een ander model pakken)

Uitlaatstore.nl heeft ze meestal. Nadeel is wel dat in ieder geval op de demper geen E-keur zit. Weet ook niet of de linkpijp universeel is voor andere dempers.
 
Omdat er nog een druppeltje olie aan het filter hing na het beurtje het filter nog maar een 3/4 rondje aangedraaid. Ik had handvast gedaan en een half rondje met de sleutel nagedraaid, maar in het werkplaatshandboek staat: "Na contactmoment filter en behuizing, nog twee rondjes nadraaien". Nu dus totaal 1 en 1/4, maar vond het al aardig strak aanvoelen. Draai 'm liever niet verrot dus ik houd het nog wel ff in de gaten.

Maar daar ging ik eigenlijk niet voor naar buiten!
Ben even lekker aan het knutselen geweest. Men neme:

IMG_20181228_145139.jpg


En na een beetje knippen en plakken:

IMG_20181228_144546.jpg


Geen olie temperatuurmeter aan boord, maar zolang de buitentemperatuur niet boven de 10 graden uitkomt zal het best zijn bijdrage leveren.

Alleen nog even inspuiten met Corrosionschutzzz! }) :t
 
Omdat er nog een druppeltje olie aan het filter hing na het beurtje het filter nog maar een 3/4 rondje aangedraaid. Ik had handvast gedaan en een half rondje met de sleutel nagedraaid, maar in het werkplaatshandboek staat: "Na contactmoment filter en behuizing, nog twee rondjes nadraaien". Nu dus totaal 1 en 1/4, maar vond het al aardig strak aanvoelen. Draai 'm liever niet verrot dus ik houd het nog wel ff in de gaten.

Maar daar ging ik eigenlijk niet voor naar buiten!
Ben even lekker aan het knutselen geweest. Men neme:

Bekijk bijlage 1344478

En na een beetje knippen en plakken:

Bekijk bijlage 1344479

Geen olie temperatuurmeter aan boord, maar zolang de buitentemperatuur niet boven de 10 graden uitkomt zal het best zijn bijdrage leveren.

Alleen nog even inspuiten met Corrosionschutzzz! }) :t
Na wat opmerkingen uit het topic "Wat heb jij vandaag aan je motor gedaan?! Part 5!!!" misschien er toch maar een halve afdekking van maken? Iemand hier er nog iets zinnigs over te zeggen? :)
 
Vandaag was het zaterdag vervangdag! Kettingset, olie en oliefilter, en linkerachterknipperlichtlampje waren aan de beurt. *O*

Ik had de beschikking over een werkplaatsje via m'n pa, en die heeft me geholpen. Er was ook een motorheftafeltje, klust allemaal wel wat comfortabeler dan op de straatstenen in de achtertuin.

Bekijk bijlage 1343484

Eerst de olie afgelaten, nu deze nog warm was. Het voortandwiel ging makkelijk los. Druk op de achterrem was genoeg om 'm los te krijgen.

Bekijk bijlage 1343487

De oude ketting doorgeslepen en het achtertandwiel vervangen. De servicelimit was al even verstreken. Het nameten van de schakels leverde een centimer te lange maat op. De oude tandwielen zagen er geeneens heel versleten uit.

Bekijk bijlage 1343488

Shiny new! Mijn handen jeukten om de rest gelijk schoon te maken maar de vieze vette laag moet er toch echt nog een paar maanden op blijven zitten als pekelbescherming. -O-

Bekijk bijlage 1343489

Mooi middagje geweest. Middenbok er weer onderuit gehaald en we waren weer klaar om te gaan! *O*

Man wat rijdt dat weer lekker zeg! Wat een verschil in reactie, rijden met lage constante snelheid en schakelen. Conclusie: oude ketting was echt op. :Y

De Corrosionschutz (:YY) zat overal ook nog goed op volgens mij. Had niet het idee dat et er met de regen van afgelopen dagen afgespoeld was ofzo. Ook tevreden over dus. :t
Lekker bezig :t Mazzel dat ie zo goed los kwam :)

Lekker bezig!
Ff een vraagje. Is het voor het loskrijgen van dat voorste tandwiel niet handiger om de motor in een versnelling te zetten? Zou toch ook voldoende tegendruk moeten verzorgen denk ik zo?
Dat wisselt, als ie al praktisch los zit wel maar anders niet. In de ergste gevallen moet je je achterwiel fysiek blokkeren (met een balkje) omdat je hem ook door de rem heen trekt.

Maar het is dus wel direct een klus voor twee man...

Deze doet het gelukkig ook weer. Nieuwe spiegels (OEM van de bandit 1200s) en originele knippers erop gezet.
Met die laatste echt veel te lang bezig geweest. De vorige eigenaar/eigenaren hadden een mooie puinzooi van de bedrading gemaakt. Op drie verschillende punten in één draad een slechte connectie maken is wel erg veel... Nu geen risico vam eem rijdende vuurbal tussen mijn benen meer.
Bekijk bijlage 1343843
Nu even een paar weken op werk veilig in de winterstalling. Dan kunnen mijn vriendelijke buren er geen stilstaande vuurbal van maken...
Hij vliegt maarzo niet in de fik hoor :+

Komend voorjaar moet die beschuitbus van een uitlaat maar eens plaatsmaken voor iets sportievers. Aangezien de uitlaat uit één stuk is gemaakt moet ik dus op zoek naar een linkpijp en een slip-on.

Deze linkpijp heb ik gevonden voor mijn model bandit (650 2006). Voordat ik die uit Engeland laat komen hoor ik graag van jullie of er betere - goedkopere - opties zijn. iemand tips?
Als je er één besteld waarbij specifiek staat dat ie voor jouw motor is, wordt de linkpijp meegeleverd. Ik ben altijd fan geweest van LeoVince (niet vinci... da's scootahs), goedkoop en prima kwaliteit...

Je zou eens naar Delkevic kunnen kijken. Die hebben voor veel modellen vaak de linkpijp en dempers voor een hele schappelijke prijs.
Had model 'Oval' op mijn Kawa ER5 zitten. Echt goed geluid maar zeker niet overdreven. (Voor meer geluid moet je een ander model pakken)

Uitlaatstore.nl heeft ze meestal. Nadeel is wel dat in ieder geval op de demper geen E-keur zit. Weet ook niet of de linkpijp universeel is voor andere dempers.
In tegenstelling tot Delkevic. In nieuwstaat prima maar na een jaar ziet het er niet meer uit. E-keur is ook relevant als je wel eens naar Duitsland gaat (en in NL gaan ze ook steeds moeilijker doen).

Omdat er nog een druppeltje olie aan het filter hing na het beurtje het filter nog maar een 3/4 rondje aangedraaid. Ik had handvast gedaan en een half rondje met de sleutel nagedraaid, maar in het werkplaatshandboek staat: "Na contactmoment filter en behuizing, nog twee rondjes nadraaien". Nu dus totaal 1 en 1/4, maar vond het al aardig strak aanvoelen. Draai 'm liever niet verrot dus ik houd het nog wel ff in de gaten.

Maar daar ging ik eigenlijk niet voor naar buiten!
Ben even lekker aan het knutselen geweest. Men neme:

Bekijk bijlage 1344478

En na een beetje knippen en plakken:

Bekijk bijlage 1344479

Geen olie temperatuurmeter aan boord, maar zolang de buitentemperatuur niet boven de 10 graden uitkomt zal het best zijn bijdrage leveren.

Alleen nog even inspuiten met Corrosionschutzzz! }) :t
Uhmmm ik zou wel een stúkje openlaten als je geen temperatuurmeter hebt.

Na wat opmerkingen uit het topic "Wat heb jij vandaag aan je motor gedaan?! Part 5!!!" misschien er toch maar een halve afdekking van maken? Iemand hier er nog iets zinnigs over te zeggen? :)
Ja dat dus. Ik plak op m'n B12 2/3e af in de winter en dan komt ie op vergelijkbare temperaturen als in de herfst.
 
Hij vliegt maarzo niet in de fik hoor :+
Nee i know, gelukkig niet. Maar is toch even schrikken als de kabels beginnen te roken omdat ze elkaar raken. Zeker als je de oorzaak niet kan zien achter de kuip :YY

Maar jullie plakken de radiator af om de olie op temp te laten komen?
 
Haha ik wilde zeggen 'mooi' maar in dit geval is het functie boven vorm *O*

Even iets anders. Sinds ik die GSXR schokbreker op de Bandit heb zitten is hij iets verlaagd. Komt denk ik omdat het een after market schokbreker is die iets korter is dan de standaard. Nadat de schokbreker erop zat merkte ik dat het achterwiel ongeveer 1cm hoger van de grond af hangt dan daarvoor (terwijl hij op de bok staat).
Nu lijkt het me geen slim idee om dit met de veervoorspanning te gaan aanpassen dus zat even te kijken naar een verhoging kit. De volgende kit geeft aan de motor 25mm te verhogen. Is dit voldoende om hem weer op normale hoogte te krijgen + iets extra's ivm mijn lengte?
 
Thanks!
Dan houd ik het bij 25 denk ik. Maak redelijk wat snelwegkilometers dus meer verhogen zal dan niet nodig zijn i.v.m. veranderend weggedrag op hoge snelheid.
 
Haha ik wilde zeggen 'mooi' maar in dit geval is het functie boven vorm *O*
Haha ja precies. In combinatie met de temperatuurmeter kan ik dit "prototype" eventueel finetunen, en dan laat ik voor volgende winter misschien wel een nette versie maken uit RVS ofzo. In een verloren uurtje een keer tekenen en dan een staalleverancier lief aankijken.. O-)
 
Het makkelijkste is om een standaard oliekoelerbeschermding te bestellen en die aan de achterkant een beetje af te plakken (mag permanent) en dat dan je wintercover te noemen :P

Valt totaal niet op en werkt het eenvoudigste. Doe ik ook :P
 
Welke standaard oliebeschermding heb jij dan? Er zit echt een hoop niet aan de te gluren zooi tussen als ik eBay afstruin.

Maar er zit wat in, kan natuurlijk ook zelf een oliekoeler bescherming laten maken en die dan inderdaad in de winter deels afplakken.
Creative uitspattingen zijn ook gewoon leuk. En vriendenprijsjes nog leuker. :P

Maar jouw Bandit kan inmiddels weer de weg op? Daarvan moesten de vorkseals vervangen worden toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan