Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Je hebt gelijk, ik heb ff nagedacht en hij kwam van de 750R die @vester86 en ik destijds ontmanteld hadden. Was er zo één.

594fe5cf5d6c0_Suzukigsxr750lWeb1.jpg.6488dd60a19f2136057e8cbcaa1f08b1.jpg
euh... die heb ik zelf gehouden :) geen idee waar de jouwe vandaan kwam
 
Net tijdens het rijden had ik een beetje rare gasreactie ineens. Op zich op de +/-7000 toeren wel gewoon mooi stabiel maar bij gas terug en open in lagere toeren net even een wat horkerige reactie. Ik zou het nog geen sputteren of stotteren noemen, hield ook niet echt in bij gas open, maar toch gewoon anders dan normaal.

Nu zat ik net te denken hoe dat nu ineens kan en wat gebeurd kan zijn tussen nu en gistermiddag, toen er nog niets was. Toen bedacht ik me ineens: Temperatuur net iets boven nul, waterig maantje (vocht in de lucht), zou het niet gewoon een beetje carb-icing geweest zijn?

Vanmiddag bij het naar huis rijden nog maar eens in de gaten houden...
 
Vanmiddag dacht ik er nog een beetje last van te hebben, al moest ik er wel echt naar zoeken om iets te merken (wat ik normaal zonder er extreem op te letten nooit opgemerkt had waarschijnlijk). Het viel me in ieder geval niet meer erg zo op als 's ochtends. Maar het weertype was ook nog niet heel veel veranderd om 13.00 uur in vergelijking met 7.00 uur, nog steeds koud en vochtig.

Net om 19:00 uur moest ik weer een klein stukkie, merkte niks meer, maar nu was het ook minder koud en het vocht was ook uit de lucht.

Laten we het maar op Carb-icing houden dan :Y
 
Mogelijk hier nog iemand die een dynamo of startmotor wil? Komt van een 1200.
Heb ook nog wat klein grut van het blok liggen voor de liefhebber. Om het topic niet te vervuilen graag via pm of mp ;) (itt unruled en Vester lees ik hier niet zoveel meer mee :p)

ik kan nog wel een leuke meid aan je koppelen 😂
 
Vanmiddag dacht ik er nog een beetje last van te hebben, al moest ik er wel echt naar zoeken om iets te merken (wat ik normaal zonder er extreem op te letten nooit opgemerkt had waarschijnlijk). Het viel me in ieder geval niet meer erg zo op als 's ochtends. Maar het weertype was ook nog niet heel veel veranderd om 13.00 uur in vergelijking met 7.00 uur, nog steeds koud en vochtig.

Net om 19:00 uur moest ik weer een klein stukkie, merkte niks meer, maar nu was het ook minder koud en het vocht was ook uit de lucht.

Laten we het maar op Carb-icing houden dan :Y
Mja het is niet altijd even voorspelbaar, dat is een deel van waarom het zo storend is. Er bestaan verwarmingssetjes, als je er vaker last van krijgt.
 
Ja had er dus tot nu toe nooit last van gehad. Naja nooit opgemerkt in ieder geval.

Naja maar eens gaan verdiepen in die heater setjes inderdaad...
 
Hoi allen, ik heb bijna 3 jaar geleden een bandit gekocht en tot deze zomer ook van genoten. Alleen heb ik er als beginnende rijder niet de juiste onderhoud aan gegeven '(:N en heb ik deze nu in de schuur staan als "project" en hem weer helemaal op te knappen met een kameraad van me. Nou hebben we de voorvorken afgelopen weekend los gehaald en ik zou graag wat advies willen wat betreft het opknappen van deze jongens. Mijn vermoeden is twee nieuwe binnenpoten?
Zie foto's!

Edit: bijna alles is los wat we los hebben kunnen halen. Sowieso willen we het frame en het blok even wat opschonen voordat we verder aan de slag gaan met nieuw spul.
 

Bijlagen

  • IMG_20191118_194842.jpg
    IMG_20191118_194842.jpg
    120,8 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20191118_194929.jpg
    IMG_20191118_194929.jpg
    137,5 KB · Weergaven: 17
  • IMG-20191110-WA0004.jpg
    IMG-20191110-WA0004.jpg
    212,2 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Deze binnenpoten kun je niet meer simpel oplappen, ik zou voor nieuwe gaan en de glijbussen kun je zeer waarschijnlijk ook maar beter vervangen.
Het kan een idee zijn om een setje gebruikte poten te scoren waarvan de binnenpoten nog in nette staat zijn. Die even een onderhoudsbeurtje geven is dan wel verstandig.

Wel een leuk projectje, succes!
 
Hallo, iemand nog interesse in mijn Bandit 1200 uit '98? Kilometerstand is 43dkm, technische staat is goed, banden zijn wel een keer aan vervanging toe. Richtprijs is €1500,- maar ik sta open voor een goed bod. Voor meer info graag PM.

1574419800843.png
 
Ik rijd een woon-werk ritje van 37km. Op de temperatuurmetervuldop (niet supernauwkeurig waarschijnlijk) was vorig jaar af te lezen dat de temperatuur van de olie bij een omgevingstemperatuur van rond het vriespunt niet boven de 40 graden uit kwam. Met een stukje afdekking bereikt de temperatuur al snel mooi de 80 graden wat smering ten goede komt maar ook condensvorming tegengaat.

Doemscenario wat ik nog wel eens tegenkom is dat de olie zo koud blijft dat vocht aanwezig blijft met een soort slagroomkloppen tot gevolg.

Persoonlijk merk ik het vooral aan schakelen en ontkoppelen.
 
40 graden is wel frisjes.

Toevallig recent met een graad of 4/5 gereden, rustig gereden zo'n 50 kilometer afstand en het 1100 blok dan net over de 100 graden.

Aanzienlijke verschillen toch?

Mijn 750 zit geen thermometer op maar die wordt aanzienlijk warmer. Er al een luchthapper op gezet, kuipwerk eraf en overweeg een extra koeler erbij op 😇
 
Ik rijd een woon-werk ritje van 37km. Op de temperatuurmetervuldop (niet supernauwkeurig waarschijnlijk) was vorig jaar af te lezen dat de temperatuur van de olie bij een omgevingstemperatuur van rond het vriespunt niet boven de 40 graden uit kwam. Met een stukje afdekking bereikt de temperatuur al snel mooi de 80 graden wat smering ten goede komt maar ook condensvorming tegengaat.

Doemscenario wat ik nog wel eens tegenkom is dat de olie zo koud blijft dat vocht aanwezig blijft met een soort slagroomkloppen tot gevolg.

Persoonlijk merk ik het vooral aan schakelen en ontkoppelen.
Hmm, dat is zeker aan de koude kant.
 
Tja in werkelijkheid ligt het misschien wel iets hoger omdat die vuldopsensor opspatende olie meet. Maar goed, het ritje is sowieso te kort om bij temperaturen onder nul de olie warm genoeg te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan