Het Big-Ass Bandit Topic | Deeltje 35 | Vol met overloperts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Forumgenoten!
Het is mij thansch een eer en een opluchting u te mogen mededelen, dat na ampel beraad mijnerzijds, en het nodige wikken, wegen en uitpluizen, het voorwaar gelukt is mijne voorvork weer in een werkende en rijdbare conditie te verkrijgen!

Oftewel, ik moet wat beter begrijpend tekeningetjes lezen en wat logisch nadenken.....

Dank voor het meedenken!
;


Fijn om te horen! Inderdaad ook erg benieuwd wat het probleem nu was?
 
De teflon bus onderin de poot zat in de binnenpoot geklemd, omdat de binnenpoot naar beneden was gezakt.
Haal je alles uit elkaar, zou je denken dat dat zo hoort. Maar dat hoort dus niet zo.
Na goed kijken naar hoe de poot in elkaar moet en hoe hij moet werken was dat het enige wat ik kon bedenken. De poot die nog open lag, daar heb ik die teflon bus voorzichtig uit de poot gewerkt. Ging zo makkelijk, dat ik mijn vermoeden bevestigd had!
Bij de andere poot die al dicht zat, de binnenpoot goed vastgehouden, en met een rubberhamer de onderspoot naar beneden getikt. Met beleid, en in 2 of 3 tikken was ie los, en kon je meteen de binnenpoot op en neer schuiven zoals normaal is.
Als je het voor de eerste keer ziet, denk je dat de bus eronder in hoort. Lijkt alsof ie dan vastgeklikt zit. Dat dacht ik gezien te hebben, en daarom snapte ik het niet.

Alles gevuld, en dichtgeschroefd. Nu nog ff alles netjes terugzetten. *O*
 
De teflon bus onderin de poot zat in de binnenpoot geklemd, omdat de binnenpoot naar beneden was gezakt.
Haal je alles uit elkaar, zou je denken dat dat zo hoort. Maar dat hoort dus niet zo.
Na goed kijken naar hoe de poot in elkaar moet en hoe hij moet werken was dat het enige wat ik kon bedenken. De poot die nog open lag, daar heb ik die teflon bus voorzichtig uit de poot gewerkt. Ging zo makkelijk, dat ik mijn vermoeden bevestigd had!
Bij de andere poot die al dicht zat, de binnenpoot goed vastgehouden, en met een rubberhamer de onderspoot naar beneden getikt. Met beleid, en in 2 of 3 tikken was ie los, en kon je meteen de binnenpoot op en neer schuiven zoals normaal is.
Als je het voor de eerste keer ziet, denk je dat de bus eronder in hoort. Lijkt alsof ie dan vastgeklikt zit. Dat dacht ik gezien te hebben, en daarom snapte ik het niet.

Alles gevuld, en dichtgeschroefd. Nu nog ff alles netjes terugzetten. *O*

Jammer. Had even nog hoop dat ik eindelijk die voorvork van mij kwijt zou zijn _O-

Mooi dat het gelukt is :)



Ik mag als volgende klusje nu toch echt de koppelingsplaten gaan vervangen. Net eens gekeken, als ik hem in zijn één laat staan, de toeren laat oplopen tot 6000 met koppeling helemaal los duurt het zeker een seconde of 5 voordat de snelheid stabiliseert :') Zal het spaarvarken zo maar weer eens lief aankijken..
 
Laatst bewerkt:
Het loont om goed rond te kijken online. Zit heel veel prijsverschil in de setjes.
En het is wel een relatief makkelijke reparatie. Bestel alleen wel een nieuwe pakking voor het deksel. Die gaat ws ergens scheuren.
En...de tip....zet hem op zijn jiffy, dan hoef je de olie niet af te laten. Werkte bij mijn div600 perfect.
En je kan er wat beter bij!
Voor de rest, is het eruit halen, en de nieuwe er weer in. Platen nachtje in de olie leggen, hoewel ze dat bij de motorzaak ws ook niet doen.

Succes!
 
Thanks, gaat lukken. Begin dit jaar nog de complete fiets uit elkaar gehad dus die koppeling moet geen probleem gaan vormen :) toen ook los gehad Aken kon ik nergens die verrekte schuifmaat vinden dus heb ik gewoon op goed geluk de hele handel weer teruggebouwd.

Toen overigens ook gezien dat het huis redelijke inslag heeft. Boeit dat nou echt zoveel? Wat merk je daar nou daadwerkelijk van? Want ik heb erg weinig zin om dat ook te gaan vervangen.
 
Hallo Mede-bandit rijders :-)

Sinds enkele weken bezit ik ook een mooie bandit uit '00.

Zo stond 'ie erbij toen ik um kocht;
dgt6bn.jpg

31274mg.jpg


Wat er al op zat toen ik um kocht;
- Rizoma spiegels
- Rizoma sportstuur
- Rizoma Voetsteuntjes
- BOS Performance uitlaat

In een paar weken tijd heb ik het volgende veranderd;
- Dubble koplamp voor
- LED Achterlicht Unit
- Kleine knippers (geen LED)
- Universele kenteken houder
- Olie temperatuur meter in olie vuldop
- Rode Velgstriping

Met als resultaat;
2a5myp.jpg

27yzkh2.jpg


Tot nu toe staat er alleen nog RVS Remleidingen voor en achter op mijn ''wishlist'' :)

Tips, op en/of aanmerkingen zijn altijd zeer welkom :)

Groetjes Francois
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mede-bandit rijders :-)

Sinds enkele weken bezit ik ook een mooie bandit uit '00.

Zo stond 'ie erbij toen ik um kocht;
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat er al op zat toen ik um kocht;
- Rizoma spiegels
- Rizoma sportstuur
- Rizoma Voetsteuntjes
- BOS Performance uitlaat

In een paar weken tijd heb ik het volgende veranderd;
- Dubble koplamp voor
- LED Achterlicht Unit
- Kleine knippers (geen LED)
- Universele kenteken houder
- Olie temperatuur meter in olie vuldop
- Rode Velgstriping

Met als resultaat;
[afbeelding]
[afbeelding]

Tot nu toe staat er alleen nog RVS Remleidingen voor en achter op mijn ''wishlist'' :)

Tips, op en/of aanmerkingen zijn altijd zeer welkom :)

Groetjes Francois

Welkom! :W mooi ding :]
Tips? MF-kentekensticker })
 
Krijg ik geen problemen dan als die sticker erop zit, bij wet mag het officieel niet :-)
Is al eens een heel gedoe over geweest, inclusief poging om het voor de rechter te krijgen, maar dat ging uiteindelijk niet door (Officier van Justitie zag er niet voldoende heil in, geloof ik). Of het wel of niet mag, is dus onduidelijk.

Voor zover ik weet mag je een kenteken niet onleesbaar maken, dus zo'n MF sticker kan prima.
 
't Staat lekker symmetrisch en ik heb er nog nooit problemen mee gehad... Moet wel toegeven dat agenten de andere overtredingen altijd relevanter vonden.
 
Hallo Mede-bandit rijders :-)

Sinds enkele weken bezit ik ook een mooie bandit uit '00.

Zo stond 'ie erbij toen ik um kocht;
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat er al op zat toen ik um kocht;
- Rizoma spiegels
- Rizoma sportstuur
- Rizoma Voetsteuntjes
- BOS Performance uitlaat

In een paar weken tijd heb ik het volgende veranderd;
- Dubble koplamp voor
- LED Achterlicht Unit
- Kleine knippers (geen LED)
- Universele kenteken houder
- Olie temperatuur meter in olie vuldop
- Rode Velgstriping

Met als resultaat;
[afbeelding]
[afbeelding]

Tot nu toe staat er alleen nog RVS Remleidingen voor en achter op mijn ''wishlist'' :)

Tips, op en/of aanmerkingen zijn altijd zeer welkom :)

Groetjes Francois
lekker kleurtje! Weinig meer aan doen behalve je vering upgraden, een bellypan kopen en het handvat achterop er af schroeven...
 
Handvater eraf laat een lelijke plek over joris.
en over de sticker. ik moest hem tijdens een algemene controle verwijderen, maar verder niks over gehoord.

De veren is echt een aanrader om te doen. ik heb gisteren de veren van Jauke binnen gekregen die gaan er in de vakantie in. zal beter zijn maar nog niet top omdat ze getrapt zijn.
 
Bellypan ben ik over het algemeen niet zo'n fan van... vind zonder veel mooier, maar dat is mijn mening :-) Hoe zit het met die vering? komt die dat hoger te staan of wat moet ik me daar bij voorstellen?
 
Die vering is echt een aanrader, vooral achter. Met de voorveren moet ik nog even aan de gang, olie is rot denk ik.

Maar zeker achter scheelt het, in ieder geval op een Mk1, gruwelijk veel. Je herkent hem niet meer terug. De 600 zakt bij een sportief bochtje door zijn achterveer. Dan krijg je een beetje het tegenovergestelde van het verhogen van de achterkant dus, je vergroot de balhoofdhoek waardoor die in een soort chopperhouding gaat hangen. Ik weet niet of je ooit geprobeerd hebt om op een chopper een bocht te maken, maar dat wil gewoon niet lekker. En waar een chopper dan nog min of meer stabiel in dat bochtje ligt gaat de achterveer ook nog eens deinen waardoor je gedurende de bocht constant zit te corrigeren voor het zoeken van het achterwiel. Moet zeggen dat ik het voor het wisselen van de veer niet echt gemist heb, maar toen ik een paar weken terug weer eens op een Bandit zat met stock veren vond ik dat een ware ramp.
 
Ondertussen ben ik ook weer aan de bandit bezig . Dat lelijke achterlicht moet er uit en ik wil er een gsxr1000 k8 led achterlicht inzetten . Daarvoor heb ik een undertray , een led achterlicht en een origineel plaatje gekocht . En dit ben ik nu aan het aanpassen zodat het led achterlichtje er in past . Dan gaat de kont echt veel strakker/scherper worden , ook al omdat ik het duo handvat vervangen heb door blinde plaatjes . Hier al enkele pics, en ik post er wel weer als het projectje af is .

Een powerbronze undertray gekocht en meteen een stuk uitgeslepen ;)
v3lq10.jpg


En het Suzuki gsxr "broekje " *D
wsqtl1.jpg


De binnenkant van de omgebouwde undertray nadat het allemaal al op zijn plaats zit .
257j61i.jpg


Dikke laag plamuur gestreken .
wbulb7.jpg


Tijdens het schuren .
2sam2qr.jpg


achterlichtje even gepresenteerd
npoy7p.jpg


Binnenkant is nu klaar .
2zdsj12.jpg


Op dit moment is alles geschuurd en in de spuitplamuur gespoten . Morgen doen we weer verder .
 
Bellypan ben ik over het algemeen niet zo'n fan van... vind zonder veel mooier, maar dat is mijn mening :-) Hoe zit het met die vering? komt die dat hoger te staan of wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ligt eraan. Doe je het de "officiele" weg, dan blijft je moTor qua hoogte gelijk maar veranderd de sterkte van de veer.

Ga je "klooien" met schokdempers van andere motoren (kan uitstekend!) dan hangt het van het type & model af wat de veranderingen zijn.

In de regel mag/kan de motor aan de achterkant best een stukje omhoog, komt het rijden ten goede.

Op de MK2 (2001-2004) zijn iets kortere dogbones vaak al voldoende!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan