Het Buelltopic van MF

Status
Niet open voor verdere reacties.
[me="Tuutuut"]is bang dat de ducati alle Buellisten heeft weg gejaagd -O- [/me]

:+

Deze aankomende Buellist niet hoor ;)

Ik ben van plan volgende week(als het weer het toelaat) te gaan proefrijden :] (Motorsaloon Amersfoort), ben al maanden bezig met reviews/test/etc.. tussen de XB9S en de XB12S, wil wel eens zien wat voor verschil er is voor ik de knoop doorhak. Iemand nog tips/wetenswaardigheden om in gedachten te houden?
 
Ik ben van plan volgende week(als het weer het toelaat) te gaan proefrijden :] (Motorsaloon Amersfoort), ben al maanden bezig met reviews/test/etc.. tussen de XB9S en de XB12S, wil wel eens zien wat voor verschil er is voor ik de knoop doorhak. Iemand nog tips/wetenswaardigheden om in gedachten te houden?
Wetenswaardigheid XB12S: Leuke duurtest
 
Hoe is het ritje afgelopen met het slechte weer van afgelopen dagen?

och alleen op de terugweg hebben we een hoosbui gehad en continu miezeren. Tijdens de henreis en de dag zelf 3 keer ff een paar druppels maar niets aparts.

De organisatie van SBS liet wel redelijk wat te wensen over in mijn ogen. Maar het vrouwtje heeft de dag van haar leven gehad en daar ging het uiteindelijk om.

Deze aankomende Buellist niet hoor ;)

Ik ben van plan volgende week(als het weer het toelaat) te gaan proefrijden :] (Motorsaloon Amersfoort), ben al maanden bezig met reviews/test/etc.. tussen de XB9S en de XB12S, wil wel eens zien wat voor verschil er is voor ik de knoop doorhak. Iemand nog tips/wetenswaardigheden om in gedachten te houden?
de XB9 zou wat makkelijk te berijden zijn de xb12 zou wat meer power hebben vooral op het eind. Ik heb een xb9 en niet met een 12 gereden dus een 1 op 1 vergelijk kan ik niet geven. die mensen die op beide hebben gereden zeggen wel allemaal voor de 12 te kiezen. Maar zijn wel allemaal op een 9 begonnen en overgestapt op een 12.
 
och alleen op de terugweg hebben we een hoosbui gehad en continu miezeren. Tijdens de henreis en de dag zelf 3 keer ff een paar druppels maar niets aparts.

De organisatie van SBS liet wel redelijk wat te wensen over in mijn ogen. Maar het vrouwtje heeft de dag van haar leven gehad en daar ging het uiteindelijk om.
:}
 
Nou de buell is nu best zielig hoor.

Uitlaat ligt eronderuit
headers zijn eraf
Voorpoten zijn eruit

en weer 1 bout afgebroken nu bij de voorste uitlaatpoort waar de header mee vastzit.
de grote bout waar de motor aan hangt en dan de twee bouten die in het blok gaan waren ook al spierwit. ik vind de kwaliteit vrij slecht van de gebruikte bouten. er is er al ooit eerder 1 afgebroken van de poeliecover.
Ik gebruik express al de kleinste ratel die ik heb zodat ik niet teveel kracht kan zetten en toch is dit nu dus al de 2e afgebroken bout.

full
 
Zo vandaag voor het eerst eens lekker kunnen rijden op mn Buell. Er zaten keiharde vierkante knoeperts van banden op, dat reed echt voor geen meter. Ik begon al te twijfelen over de rijeigenschappen.... Maar nu met de pilot powers 2ct, rijdt ie super! Dit is mn eerste motor na een redelijke crash maar het vertrouwen lijkt wel nooit weggeweest te zijn, Ben er zeer blij mee kan ik wel zeggen :]
Groeten uit Hank
 
mijn buell,een 98er s1-wl

heb um pas helemaal onder handen gehad,alles is weer up to date.

308640727.jpg



308641167.jpg


308641168.jpg


nog eentje,met bewaking })

308641171.jpg
 
Ik heb mn tassen gepast en het past zowaar. het zijn tassen van Oxford. Ik gebruik ze al een paar jaar voor vakantie's, was een beetje bang dat het helemaal niet zou passen. Dat valt dus alles mee.
full
 
Alleen moet ik een andere 'zak' kopen, deze is 75 liter. Dat is wel iets aan de grote kant :X _O-
full
 
Na 4 jaar en 1 winter buiten heeft de accu 't toch begeven, bij start trekt ie de (race-)ecm in de reset, morgen ff nieuwe monteren B|
 
Laatst bewerkt:
Het is zover, eergisteren ben ik de Buell gaan halen. :)

Eerste rij-indrukken, na ongeveer 120 km gereden te hebben, zijn positief. Zo'n Buell stuurt net zo licht als m'n MTB, dat is echt ongelooflijk! Door het licht sturen was het in het begin even wennen om vlot een bocht door te gaan, je moet als het ware opletten dat je niet te scherp instuurt. Koppel is echt indrukwekkend en vanaf een 2.500 tr/min voel je 'm echt trekken. Vermits ik 'm nog aan het inrijden ben mag ik de 4.000 tr/min niet overschreiden maar eigenlijk hoef je ook niet hoger in de toeren te gaan want hij heeft genoeg koppel onderin. De motor is echt wel bruter dan die van de Bulldog, in vrijloop voel je de twee zuigers echt wel kloppen onder je kont, maar eens je aan het rijden bent verdwijnt dat gevoel. De steps staan ook een eindje hoger dan bij de Bulldog en meer naar achteren gericht, ideaal vind ik. De uitlaat die eronder steekt is een Remus, het zijn eigenlijk twee dempers tegen mekaar met naar elke kant een uitgang (de originele Buell uitlaat heeft een enkele uitgang). Gisteren ben ik naar huis gereden met de dB killers erin, maar eergisterenavond heb ik ze er al uitgesmeten.
Het geluid is gewoonweg... hard, niet zoals een open Harley uitlaat die vrij schel klinken maar eerder een diep luide roffel, echt indrukwekkend (vind ik)!

De eerste modificaties zijn al uitgevoerd, spiegels en de achter- en zijreflectors eraf gesmeten. Wat nog volgt zijn andere pinkers, die taartschep achteraan eraf en een stuureinde achteruitkijkspiegel.

Een kort filmpje van de uitlaat


En een eerste fotoshoot.
Buell by J a n
 
Laatst bewerkt:
Het is zover, eergisteren ben ik de Buell gaan halen. :)

Eerste rij-indrukken, na ongeveer 120 km gereden te hebben, zijn positief. Zo'n Buell stuurt net zo licht als m'n MTB, dat is echt ongelooflijk! Door het licht sturen was het in het begin even wennen om vlot een bocht door te gaan, je moet als het ware opletten dat je niet te scherp instuurt. Koppel is echt indrukwekkend en vanaf een 2.500 tr/min voel je 'm echt trekken. Vermits ik 'm nog aan het inrijden ben mag ik de 4.000 tr/min niet overschreiden maar eigenlijk hoef je ook niet hoger in de toeren te gaan want hij heeft genoeg koppel onderin. De motor is echt wel bruter dan die van de Bulldog, in vrijloop voel je de twee zuigers echt wel kloppen onder je kont, maar eens je aan het rijden bent verdwijnt dat gevoel. De steps staan ook een eindje hoger dan bij de Bulldog en meer naar achteren gericht, ideaal vind ik. De uitlaat die eronder steekt is een Remus, het zijn eigenlijk twee dempers tegen mekaar met naar elke kant een uitgang (de originele Buell uitlaat heeft een enkele uitgang). Gisteren ben ik naar huis gereden met de dB killers erin, maar eergisterenavond heb ik ze er al uitgesmeten.
Het geluid is gewoonweg... hard, niet zoals een open Harley uitlaat die vrij schel klinken maar eerder een diep luide roffel, echt indrukwekkend (vind ik)!

De eerste modificaties zijn al uitgevoerd, spiegels en de achter- en zijreflectors eraf gesmeten. Wat nog volgt zijn andere pinkers, die taartschep achteraan eraf en een stuureinde achteruitkijkspiegel.

Een kort filmpje van de uitlaat


En een eerste fotoshoot.
http://s151.photobucket.com/albums/s155/jasiliel/Buell/?albumview=slideshow
*O* Netjes :Y
 
Het is zover, eergisteren ben ik de Buell gaan halen. :)
*O*
Eerste rij-indrukken, na ongeveer 120 km gereden te hebben, zijn positief. Zo'n Buell stuurt net zo licht als m'n MTB, dat is echt ongelooflijk! Door het licht sturen was het in het begin even wennen om vlot een bocht door te gaan, je moet als het ware opletten dat je niet te scherp instuurt. Koppel is echt indrukwekkend en vanaf een 2.500 tr/min voel je 'm echt trekken. Vermits ik 'm nog aan het inrijden ben mag ik de 4.000 tr/min niet overschreiden maar eigenlijk hoef je ook niet hoger in de toeren te gaan want hij heeft genoeg koppel onderin. De motor is echt wel bruter dan die van de Bulldog, in vrijloop voel je de twee zuigers echt wel kloppen onder je kont, maar eens je aan het rijden bent verdwijnt dat gevoel. De steps staan ook een eindje hoger dan bij de Bulldog en meer naar achteren gericht, ideaal vind ik.
Heb jij ook last van voertuigen voor je?
Het lijkt wel of alle voorliggers in de bochten stil staan? :P

Het koppel is inderdaad *O*
De uitlaat die eronder steekt is een Remus, het zijn eigenlijk twee dempers tegen mekaar met naar elke kant een uitgang (de originele Buell uitlaat heeft een enkele uitgang). Gisteren ben ik naar huis gereden met de dB killers erin, maar eergisterenavond heb ik ze er al uitgesmeten.
Het geluid is gewoonweg... hard, niet zoals een open Harley uitlaat die vrij schel klinken maar eerder een diep luide roffel, echt indrukwekkend (vind ik)!
Het geluid is inderdaad *O*
(Ik heb alleen dat ik ook naar het geluid ga rijden omdat het zulk mooi muziek is :X )
De eerste modificaties zijn al uitgevoerd, spiegels en de achter- en zijreflectors eraf gesmeten. Wat nog volgt zijn andere pinkers, die taartschep achteraan eraf en een stuureinde achteruitkijkspiegel.

Een kort filmpje van de uitlaat

En een eerste fotoshoot.
http://s151.photobucket.com/albums/s155/jasiliel/Buell/?albumview=slideshow
[me="Tuutuut"]heeft ruzie met de fotoshoot pagina '([/me]
 
Iemand toevallig ervaring met het inbouwen van xenon in een firebolt?
(Gemakkelijk zelf te doen, waar elektra wegwerken, type xenon en kosten?)
 
geen firebolt xbr maar in de lightning xbs en daar krijg ik het gewoon weggewerkt dus in een firebolt moet het zeker werken.
Ik heb er een pilot setje in zitten en die hebben nu een nieuwe kleinere ballast die je dus nog makkelijker weg kunt werken.

Ik heb er H7 inzitten maar ikweet niet of dat ook geldt voor de fireboltjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan