Het Buelltopic van MF

Status
Niet open voor verdere reacties.
geen firebolt xbr maar in de lightning xbs en daar krijg ik het gewoon weggewerkt dus in een firebolt moet het zeker werken.
Ik heb er een pilot setje in zitten en die hebben nu een nieuwe kleinere ballast die je dus nog makkelijker weg kunt werken.

Ik heb er H7 inzitten maar ikweet niet of dat ook geldt voor de fireboltjes.
In de firebolt zit H3. Ik zie ook nergens duo-xenon voor H3?
Heb jij ze in beide lampen of maar in 1?
Ik heb al op pilotxenon zitten kijken en de prijs valt mee. Is het inbouwen echt zo gemakkelijk? (Je leest overal plug-and-play maar ik vraag me af of het echt zo simpel is.)
 
ik heb het in mijn pauze van een half uurtje gedaan toendertijd dus ja is echt plug en drive.

stekkers van je lamp loskoppelen, de ballast ertussen plaatsen, lamp vervangen en de ballast ff op een goede plaats wegwerken (en dat kost het meeste tijd)

je hebt geen bi xenon want je heb 1 lamp voor groot licht en 1 voor normaal licht. de bi-xenon setjes zijn voor als je alles in 1 lamp hebt.
Ik heb nu gewoon alleen xenon in het normaal licht grootlicht gebruik je al bijna niet meer omdat dat weinig toevoegd aan je blikveld als je al xenonn hebt (alhoewel als je daar xenon in doet je nog veel verder ziet.

Maar ik heb geen ruimte voor 2 ballasten. heb nu mijn claxon verplaatst en op die plek zit mijn ballast.

Ik heb voor mijn vriendin 3 maanden geleden ook xenon aangeschaft setje van 100 euro en die werkt ook perfect en ziet er hetzelfde uit als de pilot. maar alleen 8000k en ik wilde perse 6000. Zit er nu wel aan te denken om de goedkope set voor de goldwing te kopen want dat viel me vandeweek dus echt vies tegen om dan weer ineens zonder xenon te moeten rijden.
 
Laatst bewerkt:
Deze olie, mag die in de XB gekapt worden?

misc.php
 
origineel hoort er 20w50 vol syntheet in die geschikt is voor extremere temperaturen.
 
Die '50' staat voor de juiste viscositeit bij warme olie, voor zover mijn oliekennis reikt is een 5W 50 beter dan een 20W 50. De 20W 50 is dikker bij een koudstart dan de 5W 50.
In mijn boekje voor de firebolt staat SAE 10W40, SAE 20W50 SAE 50 & SAE 60.
 
Laatst bewerkt:
je hebt geen bi xenon want je heb 1 lamp voor groot licht en 1 voor normaal licht. de bi-xenon setjes zijn voor als je alles in 1 lamp hebt.
Ik heb nu gewoon alleen xenon in het normaal licht grootlicht gebruik je al bijna niet meer omdat dat weinig toevoegd aan je blikveld als je al xenonn hebt (alhoewel als je daar xenon in doet je nog veel verder ziet.
Oke, dus moet ik twee zetjes gebruiken.
Maar ik heb geen ruimte voor 2 ballasten. heb nu mijn claxon verplaatst en op die plek zit mijn ballast.
Van het weekend als het mooi weer is eens goed kijken onder mijn kuipje of daar een mooie plek is om de balast(en) weg te werken. Toen ik net ff snel keek was het een wir-war aan draden. Ik zag wel deze van carlight en dat ziet er compact uit.
Ik heb voor mijn vriendin 3 maanden geleden ook xenon aangeschaft setje van 100 euro en die werkt ook perfect en ziet er hetzelfde uit als de pilot. maar alleen 8000k en ik wilde perse 6000.
Zelfde merk?
 
die van je link is inderdaad wel heel erg klein.

hij zit nu in de buell maar een eventuele volgende keer zal ik wel voor een kleine balast kiezen. op de goldwing maakt het niet uit.

die van mijn vriendin komt hier vandaan :
http://the.brinkscarstyling.com/ind...n=com_virtuemart&Itemid=31&vmcchk=1&Itemid=31

Brinks Car styling

Ik heb ook ervaringen met die van heuts maar dat is echt rommel (te zwakke ballast die vaak niet opstarten)
 
Laatst bewerkt:
die van je link is inderdaad wel heel erg klein.
Ik ga maar eens kijken in het xenon topic of ze ervaring hebben met dat merk.
hij zit nu in de buell maar een eventuele volgende keer zal ik wel voor een kleine balast kiezen. op de goldwing maakt het niet uit.
Daar heb je inderdaad zat plaatsen om hem te verstoppen :)
die van mijn vriendin komt hier vandaan :
http://the.brinkscarstyling.com/ind...n=com_virtuemart&Itemid=31&vmcchk=1&Itemid=31

Brinks Car styling

Ik heb ook ervaringen met die van heuts maar dat is echt rommel (te zwakke ballast die vaak niet opstarten)
Die van BCS heeft geen H3.
Merk Heuts ben ik dan gelukkig nog niet tegen gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Deze olie, mag die in de XB gekapt worden?

[afbeelding]
Gebruik gewoon Harley mineraal 20W50. Voldoet prima (de mijne loopt er al 110.000 km op), is relatief goedkoop dus meer geld over om misschien es vaker te verversen.
Het Sportster blok wijkt nogal af van de "norm" (luchtgekoeld, lange-slag/lage toeren, krukas in kogellagers, lage olie-druk, motor-olie wordt ook gebruikt door de hydraulische klepstoters); er bestaat ongetwijfeld meer geavanceerde olie dan standaard HD-smeersel, maar dat wil niet automatisch zeggen dat je daarmee beter uitbent.
 
Alles is goed gekomen, ook financieel. Laten we het ergens anders over hebben.

Ik heb me zojuist ingeschreven voor de track day, zijn er nog meer mensen op dit forum die gaan ?

Yep, kga ook.
Vorig jaar een prijsvraag gewonnen *O*
Zou een circuitdag krijgen op Croix en Ternois, dit ging helaas niet door.
Maar.... nu mag ik dus 19 april tussen de Buells over Zandvoort boenderen.
Met mijn Duc :X
Heb met die prijsvraag toen tevens drie dagen deze fiets mogen gebruiken. 950 km mee gereden inc. bezoekje aan de TT.
full

Hoef jullie vast niet te vertellen dat het een Lightning XB 12STT is. ;)
 
Laatst bewerkt:
en hij stond bij central in veghel (is wel een oude foto want de racer van hun staat hier ook nog op de achtergrond en die is als schadebak verkocht een tijdje geleden)
 
en hij stond bij central in veghel (is wel een oude foto want de racer van hun staat hier ook nog op de achtergrond en die is als schadebak verkocht een tijdje geleden)

Foto is van juni 2007. Kon de Buell inderdaad in veghel ophalen en helaas ook weer terug brengen. Op de snelweg vond ik het niet echt lekker. Maar in zuid-limburg in de heuvels was het heerlijk verkeersovertredingen maken... :+
 
Filmpjes moeten er gepost worden. Dat geluid.. daar krijg ik kippenvel van 8-)
 
Heb met die prijsvraag toen tevens drie dagen deze fiets mogen gebruiken.
Ik zou de Duc inruilen ;) O-)

Zag afgelopen weekend nog een zwart/witte rijden bij het Gouw (tussen A'dam en P'end).
Ik vind de kleurstelling rood/grijs wel mooier :)
My black stallion.
:9
Filmpjes moeten er gepost worden. Dat geluid.. daar krijg ik kippenvel van 8-)
Ik vind de filmpje op internet tam klinken en niet overeenkomen met het geluid die je in werkelijkheid hoort :)
 
Laatst bewerkt:
hij zit nu in de buell maar een eventuele volgende keer zal ik wel voor een kleine balast kiezen. op de goldwing maakt het niet uit.
Ik heb vandaag een pilot xenon besteld uit de nieuwe serie.
Van de nieuwe serie is de balast een stuk kleiner (zowat de helft).
Ga eerst de dimlicht doen en als het bevalt en er ruimte zat is doe ik later het grootlicht.

Moet alleen geduld hebben omdat hij over een week of twee pas weer ging bestellen.
(Moest eerst zijn oude voorraad verkopen.) Aangezien ik geen haast heb vond ik dat wel best.
Avond :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag een pilot xenon besteld uit de nieuwe serie.
Van de nieuwe serie is de balast een stuk kleiner (zowat de helft).
Ga eerst de dimlicht doen en als het bevalt en er ruimte zat is doe ik later het grootlicht.

Moet alleen geduld hebben omdat hij over een week of twee pas weer ging bestellen.
(Moest eerst zijn oude voorraad verkopen.) Aangezien ik geen haast heb vond ik dat wel best.Avond :)

Heb je hem ergens voor een speciale prijs besteld of niet ?
Via carfanatics kun je er ook goedkoper aankomen nl.
 
Heb je hem ergens voor een speciale prijs besteld of niet ?
Via carfanatics kun je er ook goedkoper aankomen nl.
Gewone prijs bij een winkel in de buurt.
Kon het winkeltje alleen van motorbanden maar blijkt meer te doen :)
Ze werken vooral via mond op mond reclame en hebben de oorsprong vanuit een honda motorclub.

...ff op de website carfantics gekeken en dat zijn de nieuwe balasten :)
 
Laatst bewerkt:
Nope om 3 redenen:

1 Ik krijg geen vrij, nou neem ik meestal toch wel vrij als ik echt wil :P
2 Geluidslimiet, ik ga niet mijn complete motor ombouwen vanwege een geluidslimiet die lager ligt als hij standaard al mag maken en dus eigenlijk hardstikke onrealistisch en onhaalbaar is.
3. De wederom slechte informatie ik heb al meerdere malen ge-emaild met enkele vragen en HD benelux verwijst naar de organisator, de organisator verwijst naar hd benelux of circuit zandvoort en Circuit zandvoort weet helemaal nergens iets vanaf. Als ik vragen heb moet ik die neer kunnen leggen bij diegene die mijn geld graag ontvangt zo niet dan laat maar want als het vooraf al zo geregeld is dan ben ik benieuwd hoe het daar ter plekke moet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan