Het Ducati Monster topic *deel 44*

20220514_201049.jpg
Omdat ze zo mooi is❤❤
 
Ik wil mijn motor vooruit in een smal schuurtje gaan zetten waardoor ik er niet meer naast kan lopen en ook niet meer het schijfremslot aan de voorste schijfrem kan maken.

Ik ben nu dan ook aan het kijken welk slot ik hiervoor zou kunnen gebruiken.
Mijn huidige oxford schijfremslot past ieder geval niet:
Bekijk bijlage 1760627

Iemand toevallig ervaring met een schijfremslot aan het achterwiel(ik heb een monster 620 waarop het moet passen)?
Een alternatief is misschien een ketting door het achterwiel...
Denk dat een ketting dan de beste optie is. Of een beugel. Als het alleen voor in je schuurtje is is een ketting met grondanker meest handige. Die sloten op de achterschijf krijgen is een drama.
 
Denk dat een ketting dan de beste optie is. Of een beugel. Als het alleen voor in je schuurtje is is een ketting met grondanker meest handige. Die sloten op de achterschijf krijgen is een drama.
Er zit ook al een muuranker waar voorheen een bakfiets aan vast stond. Denk dat ik dan idd maar een ketting haal.

Thnx.
 
Hoe makkelijk kan het zijn
Ja, is ook zo. Dacht dat een schijfremslot sneller / praktischer zou kunnen zijn.
Maar doordat het schuurtje smal is zal ik hem waarschijnlijk ook in een inrijklem zetten en dus zonder stuurslot... met een bok oid onder het achterwiel kan iedereen 'm dan zo weghalen. Met een ketting aan de muur is dan beter :)
 
Nou, voor degene die met me meedachten even een update. Ik heb inmiddels antwoord van Puig. Volgens hen moest ik met een platte schroevendraaier in het gaatje het ijzer open buigen, daarna het rubber er doorheen wurmen. Dit heb ik gedaan, eerst met een platte schroevendraaier open gebogen, dat was niet ver genoeg om te passen, dus verder gebogen met een tang. Daarna het knipperlicht erin gewurmd en met een waterpomptang weer terug gebogen.

Ondanks dat daar een dikke doek tussen zat is het ijzer op verschillende punten beschadigd omdat de coating loslaat. Daarnaast is het ijzer nu ook zo krom als een hoepel maar opzich zit het knipperlicht inderdaad op zijn plek. Ik heb nog nooit bij de montage van een onderdeel moedwillig ijzer meerdere centimeters moeten verbuigen om iets op zijn plek te krijgen. Dergelijk gebeun hoort bij Aliexpress rommel, niet bij gerenommeerde merken zoals Puig. Is iemand dat met me eens of loop ik te zeuren?
 

Bijlagen

  • PXL_20220519_205041492.jpg
    PXL_20220519_205041492.jpg
    104,6 KB · Weergaven: 25
Nou, voor degene die met me meedachten even een update. Ik heb inmiddels antwoord van Puig. Volgens hen moest ik met een platte schroevendraaier in het gaatje het ijzer open buigen, daarna het rubber er doorheen wurmen. Dit heb ik gedaan, eerst met een platte schroevendraaier open gebogen, dat was niet ver genoeg om te passen, dus verder gebogen met een tang. Daarna het knipperlicht erin gewurmd en met een waterpomptang weer terug gebogen.

Ondanks dat daar een dikke doek tussen zat is het ijzer op verschillende punten beschadigd omdat de coating loslaat. Daarnaast is het ijzer nu ook zo krom als een hoepel maar opzich zit het knipperlicht inderdaad op zijn plek. Ik heb nog nooit bij de montage van een onderdeel moedwillig ijzer meerdere centimeters moeten verbuigen om iets op zijn plek te krijgen. Dergelijk gebeun hoort bij Aliexpress rommel, niet bij gerenommeerde merken zoals Puig. Is iemand dat met me eens of loop ik te zeuren?

Ja erg slecht over na gedacht , als je iets ontwerpt moet je rekening houden met je klanten en wat ze van een product verwachten
 
Ik denk dat het meerdere cm openbuigen fout is geweest..had het met een halve cm niet genoeg geweest, om dan eerst de kabel erdoorheen te wurmen,en dan ook het rubber van de knipper zelf?
 
Waarom is deze zo duur?

Tja hij of vorige eigenaren hebben er veel aan uit gegeven
En weinig mee gereden
En je krijgt er twee sets bij incl twee uitlaten
Dat alles bij elkaar zou het het waard kunnen zijn
Alleen iemand vinden die dat ook wil betalen zal een uitdaging worden
Je kunt voor iets meer ook een streetfighter V2 kopen
 
Is we dik ding👍Beetje kloppende RS kost knaken. Vind alleen de foto’s wel verwarrend . Met clipons en met stuur en 2 verschillende uitlaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan