Het Ducati Monster topic *deel 44*

Weet iemand het merk van deze richtingaanwijzers? Ik ben ze ooit eens tegengekomen maar kan me niet meer herinneren welk merk ze zijn.
 

Bijlagen

  • LED headlight.jpg
    LED headlight.jpg
    169,3 KB · Weergaven: 32
Even avondritje gedaan met een vriend, was al weer veel te lang geleden. En even de camera met klein lensje meegenomen.

C1C2D7ED-7773-47CD-99CC-F0830202AEC7.jpeg

7CB4426D-013B-4DEE-BF27-A96D840B04F4.jpeg

046BED9D-D9C0-47FA-ADB8-174D14F2AE4D.jpeg


Maar die RSV klinkt nóg lekkerder. Mijn hemel, wat een schitterend geluid komt er uit dat enkele Mivv pijpje :9~
 
Horen deze uitlaten niet ook met een beugel vast aan het frame ?

Dat zitten ze toch gewoon? Beugel zit niet om de demper heen maar aan de achterkant ervan gemonteerd, zo zit het met de termi's van mn S4 volgens mij ook.
 
Vraagje mbt aftermarket uitlaat en remap.

Ik krijg deze dagen een Mivv GpPro binnen voor m'n monster 821 met katalysator pijp. Nu lees ik wisselende verhalen over het wel of niet remappen van de motor na het vervangen van de originele uitlaat.

Is dit nou wel of niet nodig? Fabrieksgarantie van 2 jaar is al een paar maanden verlopen.

Bvd
 
Vraagje mbt aftermarket uitlaat en remap.

Ik krijg deze dagen een Mivv GpPro binnen voor m'n monster 821 met katalysator pijp. Nu lees ik wisselende verhalen over het wel of niet remappen van de motor na het vervangen van de originele uitlaat.

Is dit nou wel of niet nodig? Fabrieksgarantie van 2 jaar is al een paar maanden verlopen.

Bvd
Als je de motor optimaal wilt laten presteren is een remap wel nodig. Als je de katalysator er uit haalt heb je een hele andere flow en als je de voorbochten gewoon origineel laat heb je alleen een ander geluid en looks.

Over het algemeen en in mijn ervaring is het niet echt nodig en doen motoren het prima als je alles vervangt. Vaak haal je er wat meer PK uit met een ander uitlaat systeem en een remap. vooral met nieuwere motoren en Euro5-6 emissie eisen.
 
Als je de motor optimaal wilt laten presteren is een remap wel nodig. Als je de katalysator er uit haalt heb je een hele andere flow en als je de voorbochten gewoon origineel laat heb je alleen een ander geluid en looks.

Over het algemeen en in mijn ervaring is het niet echt nodig en doen motoren het prima als je alles vervangt. Vaak haal je er wat meer PK uit met een ander uitlaat systeem en een remap. vooral met nieuwere motoren en Euro5-6 emissie eisen.
Ja het gaat om een slip on met bijbestelde katalysator. Maar dan weer ik dat het in ieder geval niet dringend is. Dan komt de remap in het najaar nog wel😉 bedankt
 
Als je de motor optimaal wilt laten presteren is een remap wel nodig. Als je de katalysator er uit haalt heb je een hele andere flow en als je de voorbochten gewoon origineel laat heb je alleen een ander geluid en looks.

Over het algemeen en in mijn ervaring is het niet echt nodig en doen motoren het prima als je alles vervangt. Vaak haal je er wat meer PK uit met een ander uitlaat systeem en een remap. vooral met nieuwere motoren en Euro5-6 emissie eisen.
Nou bij euro 5 is weinig te winnen, als ze die al kunnen mappen gaat het voornamelijk over het gebied tot 5500 toeren dat origineel erg arm staat afgesteld
Daarboven rijk genoeg ook al om te koelen
Bij mijn 937 monster heb ik een andere map omdat daar de race termignoni op zit , dus kat weg upmap en dan krijg je er 4% vermogen bij , daar merk je niet veel van
Wat je wel merkt is dat hij veel soepeler is onderin
Een 821 is wat ik gelezen heb niet een echt powerhouse onder in en een andere uit laat maakt dat niet beter
 
Nou bij euro 5 is weinig te winnen, als ze die al kunnen mappen gaat het voornamelijk over het gebied tot 5500 toeren dat origineel erg arm staat afgesteld
Daarboven rijk genoeg ook al om te koelen
Bij mijn 937 monster heb ik een andere map omdat daar de race termignoni op zit , dus kat weg upmap en dan krijg je er 4% vermogen bij , daar merk je niet veel van
Wat je wel merkt is dat hij veel soepeler is onderin
Een 821 is wat ik gelezen heb niet een echt powerhouse onder in en een andere uit laat maakt dat niet beter
Tsjah is even uitproberen dan..uitlaat gaat er niet persee onder voor de prestaties, wel leuk meegenomen als het wel zo is. Volgens de dynotest van Mivv gaat de 821 2018/2020 bijna 4pk vooruit en 1nm hoger. De vraag was ook meer van: is de remap nodig na het plaatsen van een andere uitlaat😉
 
vraagje mede monster rijders... ik heb een S4R 998 ... bij het bochten maken valt de motor letterlijk de bocht in , op een zenuwachtig en als het weg dek niet helemaal je van het is onstabiele manier ...
herkennen jullie dat en wat hebben jullie er eventueel aan gedaan
 
vraagje mede monster rijders... ik heb een S4R 998 ... bij het bochten maken valt de motor letterlijk de bocht in , op een zenuwachtig en als het weg dek niet helemaal je van het is onstabiele manier ...
herkennen jullie dat en wat hebben jullie er eventueel aan gedaan
Michelin-banden toevallig? Die staan daar een beetje om bekend. Of zijn je banden plat afgesleten en valt hij over dat randje?
 
Tsjah is even uitproberen dan..uitlaat gaat er niet persee onder voor de prestaties, wel leuk meegenomen als het wel zo is. Volgens de dynotest van Mivv gaat de 821 2018/2020 bijna 4pk vooruit en 1nm hoger. De vraag was ook meer van: is de remap nodig na het plaatsen van een andere uitlaat😉
Kom maar door met die foto's!
 
Terug
Bovenaan Onderaan