Het Ducati Monster topic *deel 44*

Bijlagen

  • 20220909_101559.jpg
    20220909_101559.jpg
    618,3 KB · Weergaven: 52
  • 20220908_102110.jpg
    20220908_102110.jpg
    298,9 KB · Weergaven: 52
Ik heb dat omdat de voorkant verlaagd is.
Verstelbaar balhoofd dat ding of?
Banden anders?
mmm zat ik ook aan te denken , mss voorvork extra door gestoken van standaard... ga eerst maar eens de vering op standaard volgens boekje zetten .... banden zijn pirelli corsa 3, wel aan het einde van hun leven ...
 
Nieuwe Monster SP
18000€ , tja het verschil is verklaarbaar
En eerlijk gezegd als je alle dingetjes optelt die op mijn monster zitten ga je over dat bedrag , gelukkig heb ik hem een beetje gebruikt gekocht
Vraag me af dat de keuze tussen deze en een V2 streetfighter niet moeilijker wordt ( al heeft die laatste een heel ander blok , en dus karakter
 
Ook wel eens gehad , maar ik had geloof ik vergeten op een andere plaats een slangenklem vast te draaien en dat was gewoon dom
Zou ik jouw geval een stukje van de oude leiding af snijden , of een nieuwe en een verse klem
En je kunt die echt wel lekker aandraaien
Er komt natuurlijk druk op te staan omdat de benzine door de drukregelaar moet
heb inmiddels een nieuw stukje slang en klem besteld. zal deze goed aandraaien en dan hopen dat de slang blijft zitten:)
thnx.
Nieuw stuk slang is vastgemaakt en goed aangedraaid met een nieuwe klem, inmiddels een paar korte ritjes verder.
Binnenkort ga ik een weekend naar de Eifel en hoop ik dat het weg blijft !
 
Ik wil handvatverwarming gaan monteren.

Deze direct op de accu met een relais op de + lijkt me de beste oplossing. Hoe kan ik dit relais het beste schakelen?
Aansluiten op een + van de koplamp of is er een betere / makkelijkere oplossing(M620)?
 
Ik wil handvatverwarming gaan monteren.

Deze direct op de accu met een relais op de + lijkt me de beste oplossing. Hoe kan ik dit relais het beste schakelen?
Aansluiten op een + van de koplamp of is er een betere / makkelijkere oplossing(M620)?
In mijn ervaring is het niet handig iets direct op de accu aan te sluiten. Dit zal er namelijk in kunnen resulteren dat je de verwarming altijd onder stroom kan zetten, ook als het contact uit staat.

De handvatverwarming van mijn M620 zit aangesloten op dat kleine stadslicht voor in de lamp. Je kan een vertakking maken zodat je de handvatverwarming alleen kan gebruiken als het contact aan gaat.

Je kan hem ook bij je kentekenverlichting vandaan halen, maar dan moet je aardig wat draden trekken.
 
In mijn ervaring is het niet handig iets direct op de accu aan te sluiten. Dit zal er namelijk in kunnen resulteren dat je de verwarming altijd onder stroom kan zetten, ook als het contact uit staat.

De handvatverwarming van mijn M620 zit aangesloten op dat kleine stadslicht voor in de lamp. Je kan een vertakking maken zodat je de handvatverwarming alleen kan gebruiken als het contact aan gaat.

Je kan hem ook bij je kentekenverlichting vandaan halen, maar dan moet je aardig wat draden trekken.
Voor zover ik begrijp trekt de handvatverwarming teveel stroom om direct aangesloten te worden op het stadslicht (of kentenplaatverlichting oid).
Vandaar het gebruik van een relais. De handvatverwarming wordt dan rechtstreeks aangesloten op een accu maar de + wordt onderbroken door een relais welke geschakeld word door bv het stadslicht. De handvatverwarming krijgt dan alleen stroom als het stadslicht aanstaat(omdat alleen dat het relais geschakeld wordt).

Ik ben benieuwd naar ervaringen hoe dit het makkelijkst aan te sluiten is of dat wellicht de kabelboom er zelfs al op voorbereid is.
 
Voor zover ik begrijp trekt de handvatverwarming teveel stroom om direct aangesloten te worden op het stadslicht (of kentenplaatverlichting oid).
Vandaar het gebruik van een relais. De handvatverwarming wordt dan rechtstreeks aangesloten op een accu maar de + wordt onderbroken door een relais welke geschakeld word door bv het stadslicht. De handvatverwarming krijgt dan alleen stroom als het stadslicht aanstaat(omdat alleen dat het relais geschakeld wordt).

Ik ben benieuwd naar ervaringen hoe dit het makkelijkst aan te sluiten is of dat wellicht de kabelboom er zelfs al op voorbereid is.
Ik heb een USB kabel, om telefoons te laden, die slim genoeg is om te zien of de motor draait of niet (waarschijnlijk meten van de laadspanning). Die schakelt zichzelf dus automatisch uit, ook al hangt hij aan de +.

Wellicht heb je verwarmingen die zoiets ook kunnen. Best handig. Al is een relais natuurlijk beter want dan is hij meteen uit, als je verlichting uit gaat.
 
Ik heb een USB kabel, om telefoons te laden, die slim genoeg is om te zien of de motor draait of niet (waarschijnlijk meten van de laadspanning). Die schakelt zichzelf dus automatisch uit, ook al hangt hij aan de +.

Wellicht heb je verwarmingen die zoiets ook kunnen. Best handig. Al is een relais natuurlijk beter want dan is hij meteen uit, als je verlichting uit gaat.
Had ook nog een usb die niet zo'n beveiliging heeft of via relais.

Vanavond relais bij de accu geplaatst welke geschakeld wordt door een draad op het achterlicht. Zowel usb als handvatverwarming worden nu via het relais geschakeld.

Warme handen en geen lege accu 😀

20220920_212902.jpg
 
Bij goedhart geweest net zoals de rest van Nederland
Wat valt me op ? Er zijn weer motoren rechtstreeks leverbaar
Zelfs Ducati, stonden een stuk of 4 streetfighter V2 en de rest was er telkens eentje
Dat is wel een verandering ten op zichtte van afgelopen jaar
Nog even wachten en ze gaan weer korting geven
Bij KTM doen ze dat al volop
 
KTM geeft altijd belachelijke korting.
Nooit kopen zonder paar duizend eraf.

Lijkt me een doelbewuste commerciële strategie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan