Het Ducati Monster topic *deel 44*

En waarom twijfel je?
Een eventuele koper trekt de beurt toch af van het aankoopbedrag?

Als je een nieuwe wil, koop een nieuwe, anders gewoon een beurtje. 797 is desmodue, dat valt goed mee.
 
Klopt, ze zijn niet duur in onderhoud. Ben al in Zaltbommel geweest, heb daar ook netjes verteld dat de motor onderhoud nodig heeft. Maar is meer van als ik 'm onderhoud geeft blijf ik er ook weer mee rijden, want voor mij is dat beurtje duurder dan voor de dealer.
 
Vork zit erin. Moet denk ik wel aan andere schijven,want de klauwen gaan er niet op.. moet ik op zoek naar schijven met een verzet.erin..


16707640283476879860186435533413.jpg
 
Hoi allemaal, ook weer het topic gevonden. Was een tijdje niet erg actief op MF.

Mijn 797 is van 2020 heeft nu 12.500 km gereden en heeft onderhoud nodig.
Ik twijfel nu of ik 'm in ga ruilen voor een nieuwe Monster of een Hypermotard of dat ik de beurt laat uitvoeren.
Heb je al eens met een nieuwe monster gereden , denk je dan erg gauw voor die zal gaan
Voordeel 2jaar garantie en grote beurt na 30000 km en de quickshifter en het extra vermogen
 
Heb je al eens met een nieuwe monster gereden , denk je dan erg gauw voor die zal gaan
Voordeel 2jaar garantie en grote beurt na 30000 km en de quickshifter en het extra vermogen
Hoi, ja, al eens op gereden, heb m een uurtje van de dealer mogen lenen toen hij uit kwam.

Extra vermogen heb ik niet echt nodig, ben een rustige rijder. De garantie van mijn motor is inderdaad nu verlopen en maar anderzijds heb ik het met mijn Ducs ook niet nodig gehad, met de Suzuki's wel. Ik vind het vooral leuk om weer iets nieuws te hebben, maar ook ben ik nog niet uitgekeken op mijn huidige 797. Liever had ik nog mijn oude Hypermotard terug, maar die is gestolen dus dat zit er niet meer in.
 
Haha ja inderdaad, het voorwiel van mijn Hyper is nooit een centimeter de lucht ingegaan.
Zag er uit als een plaatje, met veel accessoires.

Ik heb ook op de Scrambler proef gereden, meerdere versies waarbij ik de Desert Sled het leukste vond, ik heb die ook nog 2x gehuurd, net als de Icon. De Icon sprak mij minder aan en bij de Desert Sled kan ik maar niet wennen aan de banden, zal tussen mijn oren zitten, want een vriend van mij rijdt op noppen gewoon goed de bochten. Deze Urban versies is misschien wel de beste uitvoering voor mij. Zal daar ook eens naar gaan kijken.
 
Ja, leuk ding. Beetje een Hyper 796 in Hipster-outfit. Wat mij betreft de leukste Scrambler. 797 blijft ook leuk, toch de laatste échte Monster met dat luchtgekoelde blok.
 
Ehm.. een desert sled ja, maar bovenstaande slaat toch echt nergens op voor nonknotjes?


Edit: iedereen rijdt wat ie wil.
 
Ehm.. een desert sled ja, maar bovenstaande slaat toch echt nergens op voor nonknotjes?


Edit: iedereen rijdt wat ie wil.
Tja, ik héb een knotje, maar niet zo veel met al die Scramblers. Liever een Monster die een beetje naar eigen hand gezet is. Knotjes-geroep ook wel een beetje zat trouwens.
 
Hah, eerste keer dat ik dat woord in de mond neem, zal me leren....
Hier op MF geleerd, in BE kom je ze in't wild weinig tegen.
 
Kijk het is allemaal een beetje marketing, bijv de hyper en de monster , de eerste wordt altijd gepresenteerd als een hooligan motor
Een monster heeft precies het zelfde motorblok , en wel een comfortabel zadel ( op een hyper zit je op een plank ) en is nog 5 kg lichter ook
Dat is met alle scramblers ook een beetje zo , ander stuurtje en een ander voorwiel zou een hele andere motor zijn
Ze moeten nu eenmaal wat verschillende dingen te verkopen hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan