Het Ducati Monster topic *deel 44*

Zo, mooi dagje om het seizoen af te sluiten. Sinds ik de Monster begin februari zo'n 6000 km's gereden en ik heb van elke kilometer genoten!

Nu even bedenken of ik deze winter de vering voor en achter ga aanpakken of dat ik het zo laat. Heel veel zin om er wat aan te doen, maar ook serieuze pieken. En een vriend kwam met de suggestie om op deze kappen een soort Jackson Pollock-achtige beschildering te doen, dat lijkt me ook wel wat. Al kon ik vandaag in het zonnetje de huidige kleurstelling ook wel waarderen.

211f07fb-56ab-4407-a2ce-65df8cdaab9a.jpeg
 
Zo, mooi dagje om het seizoen af te sluiten. Sinds ik de Monster begin februari zo'n 6000 km's gereden en ik heb van elke kilometer genoten!

Nu even bedenken of ik deze winter de vering voor en achter ga aanpakken of dat ik het zo laat. Heel veel zin om er wat aan te doen, maar ook serieuze pieken. En een vriend kwam met de suggestie om op deze kappen een soort Jackson Pollock-achtige beschildering te doen, dat lijkt me ook wel wat. Al kon ik vandaag in het zonnetje de huidige kleurstelling ook wel waarderen.

Bekijk bijlage 1554117
ondanks dat ik van mening ben dat een italiaan rood hoort te zijn vindt ik dit toch wel erg gaaf staan zeker met het rode frame!
Ik zou voor een zilvere seat vocer gaan en wat betreft dat pollock achtige gekwast,..... wat mij betreft doet ie dat lekker op zijn eigen RSV. ;)
 
Zag op MP nu een setje 1100-vorkpoten voorbij komen. Niet zo goed als Andreani-cartridges in de huidige poten, maar wel een flink stuk goedkoper, makkelijker en ik kan de huidige vork weer verkopen. En dan heb ik in ieder geval demping in beide poten en volledige instelmogelijkheden. Kan ik hem eens goed laten afstellen.
 
Zag op MP nu een setje 1100-vorkpoten voorbij komen. Niet zo goed als Andreani-cartridges in de huidige poten, maar wel een flink stuk goedkoper, makkelijker en ik kan de huidige vork weer verkopen. En dan heb ik in ieder geval demping in beide poten en volledige instelmogelijkheden. Kan ik hem eens goed laten afstellen.
Kijk uit dat ze in goede staat zijn , heb ook wel eens gebruikte gekocht , moesten volledig gereviseerd worden
 
Met het koude(re) weer van de afgelopen week werd mijn olietemperatuur niet hoger dan 80-85°C. Dan komt het wal handig uit dat je op je bijbaan de beschikking hebt tot een lasersnijder en kantbank. Ik heb dus een 'kapje' gemaakt die ik over de oliekoeler kan plaatsen. Ben benieuwd hoeveel dit gaat schelen.
Bekijk bijlage 1556774
10 punten voor ontwerp en uitvoering
Maar handiger is een paar stukjes duc tape
Kun je er snel afhalen onderweg als de olie toch te heet wordt
 
was iemand nog opzoek? Goeie prijs wel en nog met het mooie oude logo!

Goede tip! Mijn bike heeft 'm standaard, terwijl de "Dark" versie 'm niet zou moeten hebben8)7
Ik heb een (2005) S2R800 Dark. Als je op de website van Startwin kijkt, dan zie je de onderdelencatalogi van de 'gewone' en de 'Dark' versies naast elkaar. De Dark heeft de seatcover niet, terwijl mijn motor er vanaf dag 1 mee is uitgerust. Weet iemand hoe dat zit?
 
Laatst bewerkt:
Goede tip! Mijn bike heeft 'm standaard, terwijl de "Dark" versie 'm niet zou moeten hebben8)7
Ik heb een (200) S2R800 Dark. Als je op de website van Startwin kijkt, dan zie je de onderdelencatalogi van de 'gewone' en de 'Dark' versies naast elkaar. De Dark heeft de seatcover niet, terwijl mijn motor er vanaf dag 1 mee is uitgerust. Weet iemand hoe dat zit?

men zegt dat Ducati het niet altijd nauw heeft genomen met onderdelen/specificaties. Was iets ‘op’ dan was er ineens een serie motoren met een ander onderdeel.
 
Oh, maar dat was vooral als het mindere kwaliteit was volgens mij, voor extraatjes moest je vast ook toen al gewoon de portemonnee trekken.
 
Oh, maar dat was vooral als het mindere kwaliteit was volgens mij, voor extraatjes moest je vast ook toen al gewoon de portemonnee trekken.

geloof ik toen nog niet perse (heb ik het over 916 en latere versies). Series zelfde type met of zonder ohlins als voorbeeld volgens mij.
 
Positief artikel over de S2R1000 in Motoplus 21:
  • Positief: Prima handling, krachtige V-twin, laag verbruik.
  • Minder positief: Afstelling rijwielgedeelte, zitpositie vraagt gewenning.
Dat is de conclusie van Motoplus. Op mijn 800 (20pk minder, 19Nm minder) heb ik geen problemen tav de afstelling van het rijwielgedeelte. Dat is gewoon goed! Zitpositie vind ik prettig, ietsjes naar voren gebogen, maar niet hinderlijk. Sinds ik het zadel opnieuw heb laten vullen zit ik veel beter op de motor.
Verder vind ik (kwestie van smaak) de oer-Monsters tijdloos mooi en eigenlijk steeds mooier!!

S2R1000.jpg
 
'Allo! De monster van mijn vriendin is op transport terug naar Nederland beschadigd, te strak in de spanbanden getrokken waardoor de standaard lam is geworden. Het scharnier is gebogen en hij schiet over het stop-palletje heen waardoor die is weggeslagen en hij niet meer op de standaard blijft staan. Ze heeft een oermonster 600 uit '93. Enig idee welke Ducati standaarden daar allemaal oppassen? Ik kan namelijk niks tweedehands vinden voor de monster 600. Deze lijkt er op het oog verdacht veel op maar ik ben niet zeker. Jullie enig idee?
 
Mhmm, kan alleen de 900SS vinden en die heeft volgens de tekeningen geen sidestand? 🤔

Overigens is dat ook de tekening van een monster uit 2001, lijkt weer iets anders. Ik zie de oude 600 niet eens op de site staan. Moet eens goed gaan zoeken. Dus wederom, mocht iemand in de tussentijd meer info hebben dan houd ik me aanbevolen!
 
Laatst bewerkt:
Probeer daarom altijd een onderdelencatalogus bij je bike te scoren. Vaak zijn die wel op het internet te vinden, maar je moet ff goed doorzoeken.
Als je dan toch bezig bent, een werkplaatshandboek (workshop manual) kan daarbij geen kwaad.

Voor mijn eigen Monster vond ik e.e.a. op manualesdemecanica.com
Andere bron pdfmotomanual.com, toevallig allebei Spaanse websites.
 
Terug
Bovenaan Onderaan