Het Ducati Monster topic *deel 44*

Kan wel merken dat we mooi weer rijders zijn... Nog even en Oma rijdt ook Monster...
 
Lief dagboek,

Hier ook. De enige projectfiets is nog de GS850 maar die doet het eigenlijk ook prima.

Gisteren nog iets te enthousiast opgetrokken vanaf een rotonde met de Duc. Achterkant wiebelde een beetje. Spannend leven... :]
 
Nou hier niet hoor... De mijne ataat lekker met de wieltjes in de lucht van zijn winterslaapje te genieten... 😉
 

Bijlagen

  • DSC_0126_1.JPG
    6,8 MB · Weergaven: 11
Hallo allemaal, mijn eerste post hier na veel te hebben gelurkt. Maandag ga ik mijn rijbewijs halen ;) en zoek een leuke motor voor woon-werk.

Ik wilde eerst meer richting een tourfiets (st4) zoeken, maar kwam toen ineens een monster tegen. En ben eigenlijk een beetje verliefd. Maar aangezien ik niets van motoren weet vraag ik me af of dit een verstandige keuze zou zijn. Het gaat om een 750m. Is dit te licht? Is hij geschikt voor woon-werk? Kent iemand dit bedrijf? en waar moet ik op letten als ik zou gaan kijken?

Mensen in mijn omgeving raden me ducati af. Ducati? Stuk gattie! Maar liefde maakt me blind en zie mezelf al helemaal zitten..
 
@Tarabass, misschien is mijn Monster S2R800 iets voor jou? Ik wil hem verkopen. Motor is uit 2005, heeft 78.000km op de teller.
Onderhoud is altijd keurig uitgevoerd, alle rekeningen heb ik erbij.

Mensen die een Ducati afraden weten niet waar ze het over hebben. Ducati, -- zeker vanaf de Monsters -- levert kwaliteitsproducten!! Ik heb probleemloze km's met de motor gereden. Een Monster is prima geschikt als woon-werk motor. Daar heb ik 'm zelf ook veel voor gebruikt en heb in september nog een mooie tocht gemaakt in Duitsland. Motor stuurt messcherp en rijdt heel prettig.

De S2R800 is helemaal compleet met:
  • 3 sleutels (1 rode, 2 zwarte en sleutelcode kaart),
  • originele Ducati boekjes,
  • nieuwe banden, 6 mnd geleden gemonteerd,
  • Rizoma bar-end spiegels,
  • dubbele USB aansluiting,
  • Held tasje op het zadel,
  • GiVi afstandsbeugels & GiVi softbags,
  • maatwerk bagagedrager van Startwin, binnen 5 minuten te monteren/demonteren,
  • zadel is onlangs opnieuw gevuld en zit vele malen beter,
  • paddock stand.
    - - - - - - - - -
    Niet inclusief (te zien op de cockpit foto):
  • (TomTom houder haal ik eraf).
  • (Midland communicatie button haal ik eraf).
Een paar foto's:
IMG_2220.JPG


IMG_2222.JPG


IMG_2226.JPG
 
Ik had niet verwacht een heel objectief antwoord te krijgen in het Monster topic, maar een verkooppraatje al helemaal niet ;)

Maar mooie fiets hoor. Als die binnen m'n budget valt, is het het overwegen waard.
 
Monster hoeft niet weg, het is een betrouwbare en prima motor!! Qua model vind ik zo'n Oermonster onovertroffen. Eigenlijk de enige reden: ik ben 1.92m en daardoor heb ik een wat krappe kniehoek. Op zich is dat geen probleem, want ik ben vandaag vanuit de Randstad naar Nijmegen gereden en weer terug en dan blijkt maar weer hoe lekker het Monster rijdt.

Ik zou de overstap willen maken naar een allroad (maar weet nog niet welk model/merk).
 
Monster hoeft niet weg, het is een betrouwbare en prima motor!! Qua model vind ik zo'n Oermonster onovertroffen. Eigenlijk de enige reden: ik ben 1.92m en daardoor heb ik een wat krappe kniehoek. Op zich is dat geen probleem, want ik ben vandaag vanuit de Randstad naar Nijmegen gereden en weer terug en dan blijkt maar weer hoe lekker het Monster rijdt.

Ik zou de overstap willen maken naar een allroad (maar weet nog niet welk model/merk).
Ik heb je een pm gestuurd :)
 
OK, no problem! Pas goed op met wat je koopt! Monster 750 zou goed een schademachine kunnen zijn doordat de cockpit vervangen is door instrumenten van een hele andere motor.

Motofun.nl heeft ook vaak leuke Monsters staan.

Bij een Monster goed opletten dat je een overzicht vh onderhoud krijgt en de complete sleutelset. Voor de oer-Monsters (1e type frame): 2x zwart, 1x rood en een sleutelcode kaart. De rode sleutel is ervoor om evt. een nieuwe zwarte te programmeren in geval van verlies. Deze modellen hebben een startonderbreker, vandaar dat er een sleutel met een geprogrammeerde chip nodig is.
 
OK, mocht er interesse zijn in mijn Monster dan graag persoonlijk bericht.
Deze topper moet naar een liefhebber!

(Motor staat nog nergens te koop, eerst maar eens binnen dit topic peilen of er interesse is).
 
Helaas boven m'n budget, maar wat een prachtige machine :]
Hoeveel km verwacht je per jaar te rijden en wat is je budget? Vergeet niet dat de oudere Monsters gewoon al 20 tot 25 jaaar oud zijn. Met goed onderhoud niet per se onbetroubare motoren, maar voor weinig een oude Monster met carburateurs kopen en dan verwachten dat je zonder al te veel problemen 10 tot 20k per jaar kan rijden is een illusie. Dan kun je beter even doorsparen voor een jonger exemplaar of een Japanse machine nemen.

@350-v-twin wat heb je in je hoofd qua prijs? Uit interesse? ;)

Maar ik herken het wel hoor, Marktplaats wordt regelmatig afgespeurd naar iets anders. 749, 996 of toch een Hyper of Streetfighter. Of misschien een oldtimer. Tijd vooral voor een ander huis met schuurtje en ruimte voor twee (of meer) machines... Tot die tijd is het Monsterstje eigenlijk alles wat ik zoek. Maar ja, dat gras bij de buren.

1604784754236.png


Of als het iets ouds moet zijn:
1604784815500.png

of een ouwe Benelli 500, ook leuk
 
Laatst bewerkt:
@350-v-twin wat heb je in je hoofd qua prijs? Uit interesse? ;)

Maar ik herken het wel hoor, Marktplaats wordt regelmatig afgespeurd naar iets anders. 749, 996 of toch een Hyper of Streetfighter. Of misschien een oldtimer. Tijd vooral voor een ander huis met schuurtje en ruimte voor twee (of meer) machines... Tot die tijd is het Monsterstje eigenlijk alles wat ik zoek. Maar ja, dat gras bij de buren.

@Dinozo, naast het Monster heb ik al 2 old/youngtimers:
IM0534.jpg

Moto Morini Touring uit 1973

en

1156-b.jpg

Moto Morini Kanguro (1984).

Prijs die ik in mijn hoofd heb voor het Monster: € 3.650, maar dan compleet, zoals hierboven beschreven.

BTW zo'n Hyper ziet er goed uit, is een leuke stuurfiets, maar met een mini-tankje zodat je iedere 100~120km naar de pomp moet. Niet écht bruikbaar op die manier.
 
da's een nette prijs denk ik, en vooral die 350 strada vind ik te gek. Lijkt me een heerlijk motortje om mee rond te tuffen op een zwoele zondag.
 
Ik heb trouwens die neiging nauwelijks , ik heb mijn monster bijna 20 jaar en mijn Harley 10 jaar
als ik wat anders wil verbouw ik ze gewoon
 
en vooral die 350 strada vind ik te gek. Lijkt me een heerlijk motortje om mee rond te tuffen op een zwoele zondag
Nou, nog beter: om klassieke rally's mee te rijden in Italië. In 2007 en 2012 heb ik de rally Milaan-Taranto (2.000km) gereden op deze motor. Perfecte combi: perfecte motor voor bochtige wegen in Italië. Deelname wordt te duur dus toen met de Kanguro naar de Picos in N.W. Spanje.

Op de Kanguro ben ik 2x in de Picos geweest, N.W. Spanje in 2015 en 2018
Ook superleuk!!!
 
Hallo allemaal, mijn eerste post hier na veel te hebben gelurkt. Maandag ga ik mijn rijbewijs halen ;) en zoek een leuke motor voor woon-werk.

Ik wilde eerst meer richting een tourfiets (st4) zoeken, maar kwam toen ineens een monster tegen. En ben eigenlijk een beetje verliefd. Maar aangezien ik niets van motoren weet vraag ik me af of dit een verstandige keuze zou zijn. Het gaat om een 750m. Is dit te licht? Is hij geschikt voor woon-werk? Kent iemand dit bedrijf? en waar moet ik op letten als ik zou gaan kijken?

Mensen in mijn omgeving raden me ducati af. Ducati? Stuk gattie! Maar liefde maakt me blind en zie mezelf al helemaal zitten..
Het bedrijf, vroeger Triumph bollenstreek, is niks mis mee. Daar heb ik mijn vorige motor Triumph speed four gekocht. Werd netjes geholpen.
 
Hoeveel km verwacht je per jaar te rijden en wat is je budget? Vergeet niet dat de oudere Monsters gewoon al 20 tot 25 jaaar oud zijn. Met goed onderhoud niet per se onbetroubare motoren, maar voor weinig een oude Monster met carburateurs kopen en dan verwachten dat je zonder al te veel problemen 10 tot 20k per jaar kan rijden is een illusie. Dan kun je beter even doorsparen voor een jonger exemplaar of een Japanse machine nemen.
@350-v-twin zei in een privé bericht eigenlijk hetzelfde. Beter doorsparen voor een nieuwere i.e.. En de prijs van zijn motor is scherp, en is eigenlijk precies wat ik wil/zoek. Die 750m laat ik in ieder geval staan. Ik heb geen haast, al krijg ik wel een beetje kriebels in m'n buik.

Mijn budget is 2000/2500. Mijn vriendin had als verrassing voor morgen, mocht ik slagen, de motor van de buurman willen kopen en in de tuin willen zetten. Mooie machine om te zien, een CBR FireBlade. Ik heb er op gezeten, maar het is wel echt een buikschuiver. Voetjes ver naar achteren. Neig dan meer naar een sport/touring zoals de Ducati ST-4 of de Honda VFR, qua zit. Ben dus blij dat ze het van te voren verteld heeft.

Als ik dan kijk naar wat ik mooi vind kom ik toch echt uit bij een Monster. Maar een Bandit of een Hornet vind ik ook wel oke. Op het forum hier last ik dat het meest praktisch zou zijn een Yamaha XJ900F of een Kawasaki GTR 1000. Ik ben dan misschien begin 40, maar dat ziet er wel héél praktisch uit. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Dus ja, het schiet nog een beetje alle kanten op. Maar als ik genoeg geld had gehad, was ik denk ik volgende week al naar die van v-twin gereden. Praktisch, sportief, stoer. Maar als het budget het niet toelaat moet ik toch echt wat anders zoeken, of m'n bonus afwachten in maart.

Wat verwacht ik te gaan rijden? Het idee is om met goed weer, dus niet nat, sneeuw of ijzel, woon-werk verkeer te gaan rijden. 60km enkele reis, met 50/50 snelweg/binnendoor. Maar ik heb nog steeds een Passat TDi voor de deur staan, en de vrouw een Polo. Ik hoef dus niet met de motor. En wil het eerst goed leren en ervaring opdoen, voordat ik de grenzen ga opzoeken. Misschien vind ik het wel helemaal niets aan, kan ook nog ;)

Wel grappig, want iedereen raadde me ook af om die Passat te kopen. Veel te duur in onderhoud. Kan gelukkig een hoop zelf, zit bij de Passat Club en heb heel veel gemodificeerd en lol eraan. Heb nog geen minuut spijt gehad van die aankoop. Probeer er ook zo naar te kijken bij Ducati..
 
  • Leuk
Waarderingen: raba
Tja, 60km enkele reis, stel dat je van de ca. 40 werkweken dan de helft van de tijd op de motor gaat, kom je op 12.000 km per jaar. Nog zonder alle pretkilometers meegerekend. En waarom wil je met de motor? Qua brandstofkosten zal het niet tegen de Passat TDI opkunnen en ook qua onderhoudskosten kun je best wat verwachten met zulke km's per jaar op een oude motor.

Er staat hier in het te koop gedeelte een nette Diversion voor 500e. Koop dat ding, ga kilometers maken en koop van het voorjaar een leuke Monster voor de pretkilometers. Dan is zo'n 750 ook helemaal prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan