Compressor is reuze handig. Ik heb een portable compressor. Heb er 2 koppelstukken bij om op de banden te pluggen: een digitale en een analoge. Enige nadeel van zo'n compressor: maakt veel herrie.Ben nu een beetje met het idee aan het spelen om een compressor te halen. Kan ik tenminste thuis de bandjes oppompen en de nare hoekjes schoonblazen als ze net gepoets is.
Kan ook zijn omdat je verse banden vergelijkt met oude, wellicht niet optimaal gesleten banden. Waarschijnlijk is het verschil als je van beide een nieuw setje zou testen niet zo groot.Over banden gesproken: dacht dat dat nooit zoveel uitmaakte. Mijn motor had Pirelli ST's waar ik prima tevreden over was. Half jaar geleden laten vervangen door testwinnaar "Metzeler Roadtec Z8 Interact". Nu stuurt de motor veel lichtvoetiger(lekkerder).
Ik kan het het beste alsvolgt omschrijven: "alsof de Pirelli ST voorband veel te hard is opgepompt" en daardoor veel makkelijker stuurt.
Gave uitlaat.Originele ECU erin en hij loopt meteen weer een stuk mooier.
Plaatje voor wat topicvulling
Bekijk bijlage 1579655
Ah,Ooh...Da's niet de mijne hoor, plaatje van de interwebs.
Die met de MotoGP-livery is wel cool, ziet er echt een beetje uit als een 'muscle bike'.
Zoals jullie misschien al hadden gelezen was ik bezig met mijn klepspelingen te controleren. Wat ik vanmiddag bij de inlaatzijde van de horizontale cilinder tegenkwam werd ik niet erg vrolijk van. Het contactvlak van de openduwende tuimelaar lijkt compleet weggevreten te zijn, afgezien van een paar opstaande 'lijntjes'. Ook de shim heeft een soort kuil in het midden zitten, dit is waarschijnlijk gevormd door de tuimelaar.
Het frappante is dat de Monster perfect heeft gelopen, zonder rare bijgeluiden (ja je hoort een beetje het tikken van de klepaandrijving maar dit is normaal met desmo). Kan iemand mij vertellen of er nog een bepaalde coating op het loopvlak hoort te zitten (zoals de chroomcoating bij de vierkleppers waar je nog wel eens wat verhalen over hoort), of is het gewoon het gepolijste geharde staal van de rest van de tuimelaar? Het glimt totaal niet zoals aan de kant van de nokkenas.
Foto's spreken boekdelen:
Bekijk bijlage 1579785Bekijk bijlage 1579786Bekijk bijlage 1579787
Bekijk bijlage 1579789
Is dat op bepaalde modellen? Bepaalde motorblokken?Dat is ,was een tijdje een bekend probleem , er is een serie tuimelaars geweest die niet goed waren , speelt denk ik 15 jaar geleden
Dacht dat Ducati net deed of hun neus bloede ( was na garantie periode ) dacht dat ondermeer den biggelaar ze opnieuw hard liet verchromen
Ik doe even een @-Tinne-
Paulo Tesio design zijn prachtige kits. zijn Buell is ook geschift!
Bekijk bijlage 1579657
Die van mij is in december 2004 geassembleerd. Van de vierkleppers is in ieder geval veel meer te vinden, volgensmij hadden de desmoquattro's problemen met loslaten van de chroomlaag op de volgers vanaf 1997 tot 2002 ofzo. Van de tweekleppers kon ik weinig vinden op het internet, maar als het hier wordt genoemd geloof ik dat wel.Is dat op bepaalde modellen? Bepaalde motorblokken?
Mijn S2R800 is nu bijna 16 jaar oud, vandaar mijn vraag.
Volgens mij hebben de desmodue's geen verchroomde tuimelaars.Is dat op bepaalde modellen? Bepaalde motorblokken?
Mijn S2R800 is nu bijna 16 jaar oud, vandaar mijn vraag.
Volgens mij was het ervoor , werd meestal bij de eerste keer kleppenstellen geconstateerd en op gelostIs dat op bepaalde modellen? Bepaalde motorblokken?
Mijn S2R800 is nu bijna 16 jaar oud, vandaar mijn vraag.
En in een goeie multimeter want als hij geen 12 volt kan meten deugt hij nietMultimeter zal niet heel veel zin hebben, want zelfs bij een lege accu geeft zo'n ding 12V aan.
5,5 jaar minimaal, want de vorige eigenaar zal er enige tijd mee hebben rondgereden.
Advies: investeer in een goede accu, b.v. Yuasa en dan gelijk het juiste type.
(Originele Yuasa heeft het 10jr volgehouden op mijn motor).