Het Ducati Monster topic *deel 44*

Heel mooi die bouwdoos!!

Zelf vind ik dit ook leuk:
(Zijn kant-en-klare figuren van ±12cm breed)
e31b74e1b7b14d04abb0bc5481200887.jpg


Uit de stripboeken reeks "Joe Bar".

Zelf heb ik deze van een Moto Morini 3½ Sport (1975) die ik ooit gerestaureerd heb.

935937949.jpg
Daar heb ik de NTV van staan ( is het enige bestaande model van een NTV ).
De monster is een zeldzaamheid ondertussen, zijn hem nog niet tegen gekomen.
M'n vriendin heeft de Ducati 250 op de kast staan.
Verder hebben we beide een model van een S4 in 1:12 .
 
In de loop der jaren heb ik wel wat modelbouwdozen verzameld.
Ik heb op zolder nog een 1:9 916 liggen van Protar en dan de high qualitie ( dus zelf ketting klinken ).
Verder nog wat italiaanse auto's, een stuk of wat BMW motoren, Een Honda NR 750. Verder weet ik zo gauw niet meer.
 
Kan ik iemand nog blij maken met een zgan luchtfilter voor de 2nd gen Monster (en Monster 821 zou ook moeten passen)? Origineel Ducati en heeft er denk ik 500km in gezeten, maar nu gewisseld naar K&N + race ECU. Gratis afhalen in Haarlem of tegen verzendkosten. Heb ook nog een stuurklem, stuur, voetsteunen en koplampframe liggen. Die laatste is handig als je ook je dat framepje zwart wilt laten poedercoaten.

IMG_20201013_173718.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou, dan gaat het filter maar de kliko in.

Vandaag eindelijk m'n nieuwe stuurtje geplaatst, evenals de racing ECU. Nu nog even de accu aan de lader...

IMG_20201222_152609.jpg
 
Nice mooi stuurtje, en die tyqraps, is dat nieuw van Brembo in het kader van gewichtbesparing?? :P

Die zitten er bij die van mij ook in.
Volgens Biggelaar (komt’ie vandaan) omdat het pennetje er wel eens uit kan vallen en voorkomt die tyrap dat je je hendels kwijtraakt...
 
Die zitten er bij die van mij ook in.
Volgens Biggelaar (komt’ie vandaan) omdat het pennetje er wel eens uit kan vallen en voorkomt die tyrap dat je je hendels kwijtraakt...
Op mijn 620ie - 2004 monster zit dit ook, vanaf de dealer aangegeven dat ze wel eens kwijt willen raken.

Hebben ze dit in al die tijd nog steeds niet opgelost dan -O-
 
Is er iemand hier op het forum die een 8mm shimset in bezit heeft en deze evt. tegen betaling wil uitlenen?
Ik ben de klepspelingen van mijn S2R 800 aan het controleren als onderdeel van een grote beurt, maar ik heb het idee dat de sluiters nog iets strakker kunnen; zitten op de verticale cilinder allebei rond de 0.05mm waarvoor "as close as possible to 0.00mm" wordt aanbevolen.

Ik hoor het wel, ik zit in Venlo :] :t
 
Na al die horror verhalen over lekkende schanieren bij het lang rechtop zetten van de tank: hier is mijn laad opstelling.

Al weer een maand niet op gereden. Hopelijk hebben we weer zo'n mooie februari als in 2019!
 

Bijlagen

  • IMG_20201228_151038.jpg
    IMG_20201228_151038.jpg
    266 KB · Weergaven: 16
Gewoon een stekkertje en een draadje naar de accu.
Een stuk makkelijker, vooral als de tank vol zit.
 

Bijlagen

  • 41AAEDF6-B151-4D71-9F5C-24DA2A74E104.jpeg
    41AAEDF6-B151-4D71-9F5C-24DA2A74E104.jpeg
    89,2 KB · Weergaven: 16
Gewoon een stekkertje en een draadje naar de accu.
Een stuk makkelijker, vooral als de tank vol zit.
Check, originele laadkabel gebruiken... De stekker variant, net onder het carbonnen afdekkapje.
Ovetigens geen optimate maar ctek...
Voor de liefhebbers heb ik nog wel een stekker van een optimate achtig ding van de voeige eigenaar. Bij interesse kan ik wel ff een foto maken.
 
Gewoon het kabeltje met stekker aansluiten op de accu, niet heel spannend.
 
IMG_20201228_154650.jpg


Vandaag de motor weer in elkaar gezet en eerste rondje gereden door de garage. Eerste indruk is dat de racing ECU de motor heel anders laat lopen. Voelt agressiever van onder uit en bij gas los weer dikke klappen. Bij aardig weer maar even een testrit om uit te wijzen of het nog door de beugel kan, anders toch maar een custom mapping op de bank.
 
Heb mijn optimate stekkers al gebruikt op de andere motoren. Gezien deze het hele jaar door "mag" rijden dacht ik dat het wel los zou lopen.

Maar van rijden is het niet meer gekomen. Dus nu even aan de lader zodat hij bij een komende mooie dag gelijk start :Y
 
Pas als ik langere tijd niet rij knoop ik mijn Lidl acculader (aanrader!) aan de accu. Met onze milde winters is er regelmatig gelegenheid om te rijden en dat doe ik dan ook (meestal om de 2 à 3 weken). In de winter alleen bij droog wegdek (géén pekel). Starten: 40~60 minuten rijden tot de olie goed op temperatuur is. Dan kan de accu er ook weer ff tegen. Mooie gelegenheid om gelijk de bandenspanning te controleren.

Over banden gesproken: dacht dat dat nooit zoveel uitmaakte. Mijn motor had Pirelli ST's waar ik prima tevreden over was. Half jaar geleden laten vervangen door testwinnaar "Metzeler Roadtec Z8 Interact". Nu stuurt de motor veel lichtvoetiger :) (lekkerder).
Ik kan het het beste alsvolgt omschrijven: "alsof de Pirelli ST voorband veel te hard is opgepompt" en daardoor veel makkelijker stuurt.
 
Zo hangt de dame nu aan het infuus. Zadeltje eraf en even het stekkertje eruit, dopje erop en het zadel terug. Het gemak wat dat stekkertje aan de accu mij geeft is mij die paar euro wel waard.

Ben nu een beetje met het idee aan het spelen om een compressor te halen. Kan ik tenminste thuis de bandjes oppompen en de nare hoekjes schoonblazen als ze net gepoets is.
 

Bijlagen

  • 20201229_111344.jpg
    20201229_111344.jpg
    151 KB · Weergaven: 17
  • 20201229_111424.jpg
    20201229_111424.jpg
    102,4 KB · Weergaven: 15
  • 20201229_111504.jpg
    20201229_111504.jpg
    208,7 KB · Weergaven: 15
Klopt die moet eigenlijk weg gegooid worden. Gebruik eigenlijk altijd die wat er rechts naast staat. Maar die zie je net niet door de knoei wat ervoor staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan