Het Ducati Monster topic *deel 44*

Dizono

MF veteraan
18 apr 2016
1.078
798
Haarlem
Ik gebruik gewoon de voorgeschreven Shell Advance 15W50. De gewone, niet de speciale Ducati-flesjes. Die kwamen pas een paar jaar na mijn motor, dus de reguliere Advance zal prima zijn. Maar kijk vooral even in je boekje welke viscositeit je Monster het liefst heeft.

Dizono

MF veteraan
18 apr 2016
1.078
798
Haarlem
Met een 944 lukte het. In z'n twee, koppeling in, rennen en dan met een mooie zwaai op de motor en de koppeling loslaten bij de landing in het zadel. Succes!

Als de accu leeg is heb je geen kans, de computer moet wel eerst opstarten. Bij een defect startrelais of startmotor heb je wel kans daarentegen.

JDsigns

MF veteraan
25 jan 2013
1.406
585
Ik gebruik gewoon de voorgeschreven Shell Advance 15W50. De gewone, niet de speciale Ducati-flesjes. Die kwamen pas een paar jaar na mijn motor, dus de reguliere Advance zal prima zijn. Maar kijk vooral even in je boekje welke viscositeit je Monster het liefst heeft.
Qah thanx. Ja dat boekje was dus een beetje een ding...ivm verbouwing staat de monster ingebouwd... of stond, aangexien ik morgen wil rijden maar ff opgeruimd en uitgegraven en dus onder het zadel in het boekje gekeken...10w40 shell ultra 4t advanced

1 jan 2018
166
125
Dan iets anders:

Ik ben aan het kijken voor andere handvatten omdat de mijne hard (en glad) zijn geworden in de loop der jaren. Het enige waar ik tegenaan loop is de vorm gasbuis; hier zitten aan het begin en uiteinde van die rare uitsteeksels -zie onderstaande foto's- waardoor 'standaard' handvatten volgens mij niet gaan passen (denk bv. aan domino's o.i.d.). Heeft iemand van jullie toevallig andere handvatten gemonteerd die wél passen, en mij deze kunnen aanbevelen?
IMG_20201215_151046.jpg IMG_20201215_150921.jpg

Bijlagen

• IMG_20201215_150947.jpg
    IMG_20201215_150947.jpg
    148,4 KB · Weergaven: 2

Dizono

MF veteraan
18 apr 2016
1.078
798
Haarlem
Nee dat is dus het gekke, als ik via kenteken 9f type zoek krijg ik de melding dat ik met shell moet bellen voor advies....
Je hebt een 620 toch? Klik

@noetiepoerker26 Ik heb de progrip 732. Ze zijn in er in allerlei kleurencombo's, maar ik heb gewoon de zwarte. Mijn gashendel ziet er vergelijkbaar uit en dat paste prima. Ik heb een heel klein beetje kettingvet aan de binnenkant gedaan, dan glijden ze er wat makkelijker op, maar dat hardt ook uit, waardoor ze wel vast gaan zitten. Zonder kreeg ik ze er echt niet op. De oude er gewoon af gesneden. Wel echt een vooruitgang!

1614241609945.png

superduc again

MF veteraan
6 mrt 2004
8.799
1.043
dussen
Je hebt een 620 toch? Klik

@noetiepoerker26 Ik heb de progrip 732. Ze zijn in er in allerlei kleurencombo's, maar ik heb gewoon de zwarte. Mijn gashendel ziet er vergelijkbaar uit en dat paste prima. Ik heb een heel klein beetje kettingvet aan de binnenkant gedaan, dan glijden ze er wat makkelijker op, maar dat hardt ook uit, waardoor ze wel vast gaan zitten. Zonder kreeg ik ze er echt niet op. De oude er gewoon af gesneden. Wel echt een vooruitgang!

Bekijk bijlage 1600333
Doe het altijd met wat lucht uit de compressor
Dan vliegen ze er zo op en af

Bovenaan Onderaan