Het Ducati Monster topic *deel 44*

Vanmiddag 2uurtjes verlof gehad. Kwam heel goed uit.! Direct het pakketje opgehaald. Door naar huis en direct de stal de schuur uit. Had wel niet heel veel tijd doordat ik nog een klein avond klusje moest maken.

Hop hop uitlaten erop. Eerst eens gestart zonder de db killers. De tering wat een herrie. Zijn daarna er ook meteen ingezet. Nu nog eens tijd vinden om een stuk te rijden. De uitlaten zijn wel iets luider dan de originele. Groot kindje is blij met zijn speeltje.

Voor.
Bekijk bijlage 1622569

Na.Bekijk bijlage 1622572Bekijk bijlage 1622574
Nu alleen nog even de zaag in de dempers.
Is te doen. Ook gedaan bij de S4RS
Zo dus
IMG_0001.JPG


IMG_0070.JPG
 
Laatst bewerkt:
Onder de 10°C was er met mn carbu monster niet te rijden.
Onder de 10 gr ga ik tegenwoordig met m’n Honda, lekker uit de wind achter de toerkuip, handvatverwarming, koffers en zelfs dashboardkastjes. En een toerenteller die het soms wel en soms niet doet, ook de Honda begint ‘karakter’ te krijgen. 😉
 
Hier ook een vergelijkbare ervaring met carburateurs en injectie. Carburateur fietsen worden toch wat sikkeneurig van koud weer, maar verschilt heel erg per fiets bij welke temperatuur.

De M900ie is mijn eerste injectie fiets en tot nu toe 0 problemen bij koud starten. Onder 0C nog niet geprobeerd, maar wel bij een paar graden boven nul.

En ja, gewoon even laten warmlopen helpt een hoop bij mijn "gecarbureerde" motoren (30~60 seconden, niet minutenlang).
 
Een carbu monster start probleemloos bij koud weer en draait ook stilstaand mooi rond.
Het probleem is dat ie tijdens het rijden, bij gasgeven, koude lucht aanzuigt, waardoor rijdend de carburatoren bevriezen. Dan krijg je horten, stoten, bokken, stilvallen, ...

Er bestaan verwarmingskits voor de carbs (ik heb weet van elektrische en met blokolie), ook van ducati zelf, maar die waren destijds moeilijk nog te vinden en losten het probleem niet helemaal op.
 
Volgens mij hebben ze de 750 rond de tijd dat de 900 al injectie kreeg, ergens rond 99/00 voorzien van elektronisch verwarmde carburateurs.
 
Bij die van mij zit er ook zo’n set op die verwarmt via de bak, het zal wat helpen moor toch.
Bij een Duc zitten de carburateurs ook vol in de koude rijwind terwijl ze bij veel andere merken warm achter de cilinders en en radiateur zitten.
 
Mijn poging tot wassen is geëindigd met een afgebroken knipperlicht :') Hij was al slapjes vanwege een eerdere botsing maar de natte lap werd hem fataal.

Nog nooit schade gehad tijdens het rijden of sleutelen, maar was ik ooit eens een motor dan sloop ik het gelijk.

Denk dat ik ze even lekker vies laat worden tot ik het weer aandurf!
 
Ik hield het gister op het circuit ook allemaal heel, maar toen ik erna wilde opstappen schopte ik onbedoeld tegen m'n achterste knipperlicht. Daar zit nu dus ook een scheurtje in het kunststof... -O-
 
Och, hier ook een gespalkt knipperlichtje. Die hangt nu op z’n plek met wat tape, een latje en wat tie-rips.
 
Popnagels en dempingswol is in bestelling. Hoop het morgen nog binnen te krijgen zodat in het weekend de uitlaten aangepast kunnen worden.
Begreep wel dat rvs niet zo maar met een handknijpertje te doen is. Gelijk maar even een tang op accu geregeld.

Twijfel nu wel nog hoeveel er af gaat. Of 2.5 cm of toch gelijk 5 cm. Wil alleen niet dat straks de uitlaat teveel herrie gaat maken door het inkorten.
 
Popnagels en dempingswol is in bestelling. Hoop het morgen nog binnen te krijgen zodat in het weekend de uitlaten aangepast kunnen worden.
Begreep wel dat rvs niet zo maar met een handknijpertje te doen is. Gelijk maar even een tang op accu geregeld.

Twijfel nu wel nog hoeveel er af gaat. Of 2.5 cm of toch gelijk 5 cm. Wil alleen niet dat straks de uitlaat teveel herrie gaat maken door het inkorten.
Ducati en teveel herrie, leest raar weg🤔🤔😉😉
 
Popnagels en dempingswol is in bestelling. Hoop het morgen nog binnen te krijgen zodat in het weekend de uitlaten aangepast kunnen worden.
Begreep wel dat rvs niet zo maar met een handknijpertje te doen is. Gelijk maar even een tang op accu geregeld.

Twijfel nu wel nog hoeveel er af gaat. Of 2.5 cm of toch gelijk 5 cm. Wil alleen niet dat straks de uitlaat teveel herrie gaat maken door het inkorten.
Ik ben erg benieuwd wat je gaat doen en hoe het gaat klinken. Ik loop ook met het idee om de pijpen in te korten, maar ben ook een beetje bang voor het geluid.
 
Ducati en teveel herrie, leest raar weg🤔🤔😉😉
Van mij persoonlijk mag het wel een lekker geluidje hebben. Maar ben ook daadwerkelijk van plan om soms eens te rijden. En moet bekennen dat ik mijn cjib krediet voor dit jaar al verspeeld heb. Ofjeh mijn krediet, beter gezegd het krediet dat de vrouw mij heeft opgelegd.

@Tarabass foto's ervan zullen zeker volgen. Geluidsopname wil ik ook wel maken. Denk alleen dat je het niet goed zal horen via een opname.
 
Van mij persoonlijk mag het wel een lekker geluidje hebben. Maar ben ook daadwerkelijk van plan om soms eens te rijden. En moet bekennen dat ik mijn cjib krediet voor dit jaar al verspeeld heb. Ofjeh mijn krediet, beter gezegd het krediet dat de vrouw mij heeft opgelegd.

@Tarabass foto's ervan zullen zeker volgen. Geluidsopname wil ik ook wel maken. Denk alleen dat je het niet goed zal horen via een opname.
Beter iets dan niets. Ik heb de "originele" termonelli's (zo heten die toch?) eronder en een mede-forumlid heeft me erop gewezen dat ze met de tail chop wel erg lang ogen. En ja, nu denk ik elke keer dat ze..uh..wel lang zijn. Maar met nieuwe wol kan het best meevallen.

Ik vind die gt shorties zo mooi, maar ik vrees dat ze je boos nakijken als je langsrijdt :P
 
Tijd zal het leren. Maak eerst 1 korter zonder vast te maken, dan kan k vanzelf zien of het mooi is of nog korter moet. Beter 2x een beetje eraf dan 1x teveel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan