Het Ducati Monster topic *deel 44*

V-Trec? Heb ik er ook op zitten. Ook meebesteld met de stand destijds O-)

Welk type?
Een goedkoop setje. Ben voor de lange 17,5cm gegaan, zwart met rode "adjuster". Ben benieuwd wat deze opwelling weer brengt haha

109999-06-1608291226-115955-0.jpg


 
Hier heeft Tarabass helaas niets aan, die 320mm's passen alleen op de S2R 1000 aangezien de S2R800 300mm dubbelzuigers heeft*D;) Óf je moet (zoals ik) brembo P4's (a.k.a. Goldlines) remklauwen monteren, dan gaat het uiteraard wel.
P4's zijn geen Goldlines.
P4 heeft 4 remblokken. Goldline heeft er 2.
 
Brembo P4-30/34 Caliper, Color Gold, Front Right, with pads 07BB1535, 40mm mounting

Dat zijn er toch echt maar 2 hoor. 4 per motor (excl. achterremO-):)) Jij bedoelt zeker die klauwen die o.a. op de 749/999 zaten? Die zullen dan ook wel P4 heten, naar het aantal remzuigers?
In mijn beleving waren de P4's (idd die op 749/999 zitten) degene met 4 remblokken per klauw.
Maar blijkbaar is dat toch anders.
Zelf heb ik de Goldlines (met 2 blokken per klauw) vervangen door de (mijn beleving) P4's.
De Goldlines en 320 schijven verkocht aan een S2R 800 rijder.
 
In mijn beleving waren de P4's (idd die op 749/999 zitten) degene met 4 remblokken per klauw.
Maar blijkbaar is dat toch anders.
Zelf heb ik de Goldlines (met 2 blokken per klauw) vervangen door de (mijn beleving) P4's.
De Goldlines en 320 schijven verkocht aan een S2R 800 rijder.
P4 30/34 versus P4 34/34. Mijn Falco had oorspronkelijk ook die eerste (standaard goldline) maar die met 4 blokken per klauw als upgrade.
 
Morgen waarschijnlijk mijn onderdelen terug. Kan niet wachten.
IMG-20210506-WA0012.jpg


Doordat mijn monteur het had over misschien een power commander te moeten plaatsen heb ik toch nog eens verder gekeken.

Gisterenavond een mail gestuurd na biggelaar om te kijken of ik daar terecht kan voor een ecu re-map. Tot nu toe nog niks gehoord van hun. Anders morgen maar eens bellen.
 
@Tarabass
@tr-808

THANKS :P


(Waanzin natuurlijk die "accessoires". Op die manier verkoopt de fabriek een bijna gelijk product 2x 8)7 )
BMW is er rijk mee geworden, . . . . .
Het is leuk om te zien wat er allemaal te koop was. Het meeste ga je niet meer vinden.
Of 2de hands maar dan ook voor de hoofdprijs.

Ik heb ook nog een papieren uitvoering van 2014.
 
@Tarabass
@tr-808

THANKS :P


(Waanzin natuurlijk die "accessoires". Op die manier verkoopt de fabriek een bijna gelijk product 2x 8)7 )
BMW is er rijk mee geworden, . . . . .
Geldt ook voor jouw auto hoor. Jouw auto heeft waarschijnlijk klapspiegels, maar die staan in de computer standaard uit. Je kunt de optie bij aanschaf kopen voor 175 euro ofzo. En dan zetten ze het vinkje aan. Maakt het niet minder belachelijk natuurlijk.
 
Het is leuk om te zien wat er allemaal te koop was. Het meeste ga je niet meer vinden.
Of 2de hands maar dan ook voor de hoofdprijs.

Ik heb ook nog een papieren uitvoering van 2014.
Wat mij betreft mag je ze ook hier delen haha, ben ook een sucker voor dat oude spul :9~
 
Geldt ook voor jouw auto hoor. Jouw auto heeft waarschijnlijk klapspiegels, maar die staan in de computer standaard uit. Je kunt de optie bij aanschaf kopen voor 175 euro ofzo. En dan zetten ze het vinkje aan. Maakt het niet minder belachelijk natuurlijk.
Nee, geen klapspiegels, had mijn vorige auto wel, maar dan handmatig met schakelaar.
Zou ik op mijn huidige auto ook wel willen hebben. Er is geen schakelaar, maar misschien "automatisch" met op slot doen?!
Tips hoe ik dat aan kan zetten?
 
Nee, geen klapspiegels, had mijn vorige auto wel, maar dan handmatig met schakelaar.
Zou ik op mijn huidige auto ook wel willen hebben. Er is geen schakelaar, maar misschien "automatisch" met op slot doen?!
Tips hoe ik dat aan kan zetten?

Hier staat uitgelegd hoe je het activeert (hiervoor heb je VCDS nodig). Als je spiegel standaard al motoren in de spiegel heeft zullen ze inderdaad bij op slot gaan inklappen en bij op contact uitklappen. Ook zijn daarvoor weer wat settings te tweaken. Ik heb zelf geprogrammeerd dat de spiegels inklappen als ik de "op slot knop" ingedrukt houd voor 2 seconde (gelijk met comfort closing van de ramen) en pas uitklappen als de auto op contact gaat. Ze kunnen ook uitklappen als je de auto van het slot doet bijvoorbeeld.

Daarnaast kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Ik heb zelf de standaard schakelaar vervangen met één met klapfunctie. En ook de deurmodule vervangen. Ook heb ik de spiegels vervangen voor varianten met memory bol, zodat ik mirror dipping (als je de auto in achter zet zakt de rechter spiegel zodat je de stoeprand kan zien) kon instellen en de stand van de spiegels kan configureren op de sleutel ivm memory stoelen.

Ik heb een originele VCDS kabel en hier een "klantje" gehad met een lease A3 waarvan de motoren af-fabriek gemonteerd waren, maar waarbij de functie uitstond af-fabriek. Even aanvinken en werken dus. Vervolgens komt het halve bedrijf met hun leasebak hierheen om die optie (en andere opties) aan te laten zetten hèhè.

/offtopic
 
Nee, geen klapspiegels, had mijn vorige auto wel, maar dan handmatig met schakelaar.
Zou ik op mijn huidige auto ook wel willen hebben. Er is geen schakelaar, maar misschien "automatisch" met op slot doen?!
Tips hoe ik dat aan kan zetten?
Geen eens naar "Carly" die kan veel in de software aanpassen. beschikbaar voor bijna alle duitse voertuigen
 
Geen eens naar "Carly" die kan veel in de software aanpassen. beschikbaar voor bijna alle duitse voertuigen
Van dit soort "tools" wil je afblijven. Daarnaast betwijfel ik of deze tool adaption settings kan veranderen. Het probleem met deze tools, net zoals obdeleven, is dat ze onder water aanpassingen doen en ze niet terug te draaien zijn en/of niet goed teruggedraaid worden. Daardoor kan het veel problemen geven. Ze lijken erg makkelijk, en voor hele simpele dingen werken ze ook wel, maar ze zorgen ook voor veel hoofdpijn. En dan komen ze bij mij/ons en zit ik uren te puzzelen om weer terug te gaan naar een probleemloze auto. Wees gewaarschuwd.

Zoek liever via marktplaats of via een forum iemand met VCDS en/of VDC die weet wat die doet :)

Maar goed, gaan wel erg offtopic hèhè
 
@Tarabass
@Brasser
Dank voor de informatie!! Zelf zie ik mij dat nog niet doen. Ik moet dit soort dingen altijd eerst een keer zien en uitgebreid vragen kunnen stellen -O-
Eerst maar eens het 3e remlicht vervangen. Nieuw exemplaar is onderweg uit Duitsland voor weinig. Eén van de LED's is kapot. Als bestuurder zie ik dat uiteraard niet, maar ik vind dat dat in orde moet zijn.

Het gaat om deze A3 cabrio: ( . . . excuus aan de anderen, we gaan weer snel on-topic).
20190823_174937.jpg
 
Offtopic..
@350-v-twin gaan we even een rondje langs @Tarabass, dan kom ik met de a4 ook mee. Lijkt mij altijd een handige functie. Nu moet het iedere keer met het handje gebeuren. En ziet ook nog eens mooier uit die ingeklapte spiegels.
Ontopic..

Ga in de loop van de dag maar eens met Biggelaar bellen. Nog geen reactie op de e-mail gehad. Zal wel even duren voor ze daar plek hebben verwacht ik zo.
 
@Tarabass ziet ons aankomen, wil opeens het hele Forum langs ;)
Géén idee of het veel werk is? Als wij het hier "stil" houden, dus in "stealth" (sluip)modus langsgaan maken we misschien een kans?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan