Het Ducati Monster topic *deel 44*

Van dit soort "tools" wil je afblijven. Daarnaast betwijfel ik of deze tool adaption settings kan veranderen. Het probleem met deze tools, net zoals obdeleven, is dat ze onder water aanpassingen doen en ze niet terug te draaien zijn en/of niet goed teruggedraaid worden. Daardoor kan het veel problemen geven. Ze lijken erg makkelijk, en voor hele simpele dingen werken ze ook wel, maar ze zorgen ook voor veel hoofdpijn. En dan komen ze bij mij/ons en zit ik uren te puzzelen om weer terug te gaan naar een probleemloze auto. Wees gewaarschuwd.

Zoek liever via marktplaats of via een forum iemand met VCDS en/of VDC die weet wat die doet :)

Maar goed, gaan wel erg offtopic hèhè
Carly is hiervoor juist wel een goede gezien die vooraf een backup maakt en je heel gemakkelijk weer terug kan gaan naar hoe het was. Werk via je OBD stekker en je kan zo ook de auto uitlezen. Zelfs de ECU is op deze manier te tunen, echter zijn dit wel vrij dure licenties. Maar het is maar net wat je ervaring is met deze tools. Vooral de duitse voertuigen laten zich gemakkelijk aanpassen.

Maar om On-topic te blijven. Binnenkort gaan de velgen er af en ga ik ze in de glascoating zetten om ze te beschermen en super eenvoudig schoon te kunnen houden. Gezien glascoating gaat glimmen laat ik de rest van de motor voor wat het is.

DSC09193.jpg
 
Zal ook eens een foto maken uit deze hoek. Met de enkelzijdige achterbrug komt het achterwiel van mijn S2R op die manier mooi in beeld :P
 
@Brasser, mooie bike, mooie kleurstelling (met de velgstickers)! Uitlaten veel mooier dan de originele kanonslopen :}
Thanks, ben er erg blij mee met hoe die er nu uit ziet.

Zal ook eens een foto maken uit deze hoek. Met de enkelzijdige achterbrug komt het achterwiel van mijn S2R op die manier mooi in beeld :P
Showen !!

@Brasser wat is dat voor een zadel dat je erop hebt, of is dit de originele die je hebt laten bekleden.?
Ik heb het zadel opnieuw laten bekleden in 2018 bij MJ Seats. Er zaten allemaal scheuren in het oude zadel waardoor het zadel zich vol had gezogen met water. De afwerking is gestikt met een rode rand.

DSC09198.jpg
 
Ziet er echt netjes uit. Vooral het zitvlak oogt heel mooi.Wie weet dat zoiets hier ook nog eens gebeurd.

Mag nu even niks meer aan de dame uit geven. Vind haar slaapkamer wat aan de kleine en rommelige kant, dus we zijn nu aan het denken om haar een andere slaapplaats te geven. Laat ik het anders zeggen, de vrouw wilt een huis met grotere keuken en ik wil dan minimaal een grotere garage er voor terug.
 
Het kan helpen als je die vrouw af en toe eens uit die keuken laat, dan heeft ze al het gevoel dat haar territorium iets groter is.

Of is dat niet de soort relatie die je hebt?
 
Uit 2014
Bijna 300 bladzijden accessoires (voor alle modellen)
Als de S2R erin staat heb ik zeker interesse.

Raar trouwens dat in de nieuwste catalogi niet meer de spullen voor de oude Monsters achterin staan. Latere bezitters van deze machines kunnen toch ook nog interesse hebben, niet alleen de personen die de bike nieuw kopen?! Zo loopt Ducati nog (dure) handel mis 8)7
 
Als de S2R erin staat heb ik zeker interesse.

Raar trouwens dat in de nieuwste catalogi niet meer de spullen voor de oude Monsters achterin staan. Latere bezitters van deze machines kunnen toch ook nog interesse hebben, niet alleen de personen die de bike nieuw kopen?! Zo loopt Ducati nog (dure) handel mis 8)7
Die waren bij Ducati al EOL.
Hier staat Monster Gen 2 in.
Heb ook nog in PDF 2004, 2007 en 2012 gevonden.
 
Ja, ik heb einde middag ook even lekker gereden. Dijkje Monickendam-Marken blijft toch een lekker stukkie :9~
 
Ja, ik heb einde middag ook even lekker gereden. Dijkje Monickendam-Marken blijft toch een lekker stukkie :9~
Die heb ik vandaag ook gereden, maar dan met de vierwieler en gezin... twee dagen omgeving Volendam gedaan. Dacht vanmiddag nog: wat een mooie omgeving ook om op de motor te rijden.
 
Carly is hiervoor juist wel een goede gezien die vooraf een backup maakt en je heel gemakkelijk weer terug kan gaan naar hoe het was. Werk via je OBD stekker en je kan zo ook de auto uitlezen. Zelfs de ECU is op deze manier te tunen, echter zijn dit wel vrij dure licenties. Maar het is maar net wat je ervaring is met deze tools. Vooral de duitse voertuigen laten zich gemakkelijk aanpassen.

Maar om On-topic te blijven. Binnenkort gaan de velgen er af en ga ik ze in de glascoating zetten om ze te beschermen en super eenvoudig schoon te kunnen houden. Gezien glascoating gaat glimmen laat ik de rest van de motor voor wat het is.

Bekijk bijlage 1629192
Dit is ongeveer hoe ik hem ook wil hebben. Zwart met rode accenten. Ook de voetsteunen achter wil ik zwart hebben, en dat zadel is echt heel vet.
 
Offtopic..
@350-v-twin gaan we even een rondje langs @Tarabass, dan kom ik met de a4 ook mee. Lijkt mij altijd een handige functie. Nu moet het iedere keer met het handje gebeuren. En ziet ook nog eens mooier uit die ingeklapte spiegels.
Ontopic..

Ga in de loop van de dag maar eens met Biggelaar bellen. Nog geen reactie op de e-mail gehad. Zal wel even duren voor ze daar plek hebben verwacht ik zo.
Jullie zijn altijd welkom. Maar weet je het zeker dat je zover wilt rijden voor één optie waarvan het altijd de vraag maar is of het wel kan bij jullie auto? :P

Je zou natuurlijk het spiegelglas er eens af kunnen wippen om te kijken of je inwendig ziet of hij elec. klapbaar is..
 
@Tarabass
@Brasser
Dank voor de informatie!! Zelf zie ik mij dat nog niet doen. Ik moet dit soort dingen altijd eerst een keer zien en uitgebreid vragen kunnen stellen -O-
Eerst maar eens het 3e remlicht vervangen. Nieuw exemplaar is onderweg uit Duitsland voor weinig. Eén van de LED's is kapot. Als bestuurder zie ik dat uiteraard niet, maar ik vind dat dat in orde moet zijn.

Het gaat om deze A3 cabrio: ( . . . excuus aan de anderen, we gaan weer snel on-topic).
Bekijk bijlage 1629141
Prachtig! Audi levert één van de mooiste cabrio's vind ik.
 
Jullie zijn altijd welkom. Maar weet je het zeker dat je zover wilt rijden voor één optie waarvan het altijd de vraag maar is of het wel kan bij jullie auto? :P
Wat is ver in ons klein landje.?

Die waren bij Ducati al EOL.
Hier staat Monster Gen 2 in.
Heb ook nog in PDF 2004, 2007 en 2012 gevonden
Die onderdelen uit de catalogus zullen wel niet te bestellen meer zijn verwacht ik zo. Of vergis ik mij hier dan in?


Net nog de onderdelen opgehaald van de spuiter, alleen het kuipruitje is daar gebleven. De binnenkant daarvan wil ik opnieuw gedaan hebben. Hij meende dat je de binnenkant niet zag en het dus daar niet vol hoefde te spuiten. Dat had hij nu op steunen gelegd om de andere kant te kunnen spuiten. Verwacht die komende week weer terug te hebben. Maar voor €100 mag ik echt niet klagen. Zal morgen eens een foto schieten als ik klaar ben met werken.
 
@tr-808 Thx man! Leuk om die catalogi door te spitten.

@Tarabass, ja mee eens: mooiste 4-zit cabrio's zijn van Audi. Vanmiddag nog ff een stukkie gereden :P
Iemand merkte op: Ducati, onderdeel van Audi, al was dat ten tijde van mijn Monster (2005) nog niet zo geloof ik.
Jullie zijn altijd welkom. Maar weet je het zeker dat je zover wilt rijden voor één optie waarvan het altijd de vraag maar is of het wel kan bij jullie auto? :P

Je zou natuurlijk het spiegelglas er eens af kunnen wippen om te kijken of je inwendig ziet of hij elec. klapbaar is..
Eerst maar eens het 3e remlicht fixen.

Die onderdelen uit de catalogus zullen wel niet te bestellen meer zijn verwacht ik zo. Of vergis ik mij hier dan in?
Als je Ducati met het onderdeelnummer in Google-afbeeldingen zoekt kom je nog wel het een en ander tegen.
 
Die oude catalogi zijn wel het leukst, bomvol met de leukste en gekste spullen. Je kon toen ook nog een hoop onderling uitwisselen tussen de modellen. In die uit 2012 is het al veel minder, en ook allemaal wat meer standaard. Carbon kapje, uitlaatje, zadeltje. Dat werk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan