Het Ducati Monster topic *deel 44*

TIP: na een tankbeurt zet ik de dagteller op 0. Na ±200km gaat het lampje aan. Dan zit er nog ong. 3,5 liter reserve in de tank. Dus ook zonder lampje weet ik dat het na 200km tijd is om te tanken.

Niet werken van benzinelampje/vlotter is een bekend euvel, velen rijden (zoals ik) op de dagteller 200km.
 
Ik zou gewoon met het lampje beginnen, zeker als alle andere elektra normaal functioneert. Dat lampje kan na --tig jaar wel eens kapot gaan. Dan zou ik de bedrading goed bekijken en controleren of de fitting vh lampje niet gecorrodeerd is. Mijn volgende stap zou de gever/vlotter/sensor van de brandstofvoorraad zijn. Ik vermoed dat die zich in de tank bevindt bij de brandstofpomp. Weet ik niet zeker. Zag een filmpje op YouTube over het vervangen vh brandstoffilter. Dan moet gelijk de grote O-ring vervangen worden. Het monteren van de brandstofpomp in de tank leek mij een takkeklus . . . . .

TIP: na een tankbeurt zet ik de dagteller op 0. Na ±200km gaat het lampje aan. Dan zit er nog ong. 3,5 liter reserve in de tank. Dus ook zonder lampje weet ik dat het na 200km tijd is om te tanken.
ik denk dat de meeste dingen niet van toepassing zijn voor zijn monster , en net zoals gezegd gewoon de dagteller in de gaten houden , als het lampje niet kapot is
 
Lampje kun je makkelijk controleren als je hem op het contact zet. Dan gaan alle lampjes op het dashbord circa 2 seconden branden zodat je deze kunt controleren.
Oh dat had ik geprobeerd bij m'n maat met dezelfde motor maar bij hem ging dat lampje niet aan op contact. Terwijl die wel werkt..
 
Ik heb net mijn monster op verse olie en een filter getrakteerd
Was al een tijdje geleden ( jaar of 8 )
Ik heb jaren veel meer km’s gemaakt op mijn Harley maar de afwisseling is best leuk
In al die jaren nooit olie hoeven bij vullen , hij verbruikt geen druppel
Heb de laatste dagen al een paar flinke ritjes gemaakt en hij doet het geweldig
 
Ik heb net mijn monster op verse olie en een filter getrakteerd
Was al een tijdje geleden ( jaar of 8 )
Ik heb jaren veel meer km’s gemaakt op mijn Harley maar de afwisseling is best leuk
In al die jaren nooit olie hoeven bij vullen , hij verbruikt geen druppel
Heb de laatste dagen al een paar flinke ritjes gemaakt en hij doet het geweldig
Dat herken ik wel idd. mijne gebruikt ook geen druppel olie (gelukkig).
Maar, ehhh 8 jaar wachten op verse olie is wel errug lang :X
 
Dat herken ik wel idd. mijne gebruikt ook geen druppel olie (gelukkig).
Maar, ehhh 8 jaar wachten op verse olie is wel errug lang :X
Weet je hoe lang die olie in de grond heeft gezeten
Twan was vergeten om de riemen te vervangen ( na 12 jaar)
Maar ze waren nog prima volgens hem , zolang de rode letters goed leesbaar zijn zijn ze goed 😜
 
Hallo allen, iemand ervaring met het bijstellen van de klok op een 1100? Staat volledig verkeerd na wisselen van de accu.
 
Eergisteren de eerste circuitkilometers gemaakt, op Raceway Venray met MCT. Super tof om te doen ,heb er al meer in de planning gezet voor dit jaar.

Bandjes (Pirelli angel GT) waren wel compleet op nu, dus maar meteen een nieuwe set Pirelli Diablo Rosso III gekocht en er op laten leggen!
leukopdefoto_1382895__01.jpg
 
Hallo monster eigenaars, er staat hier sinds een week ook een Monster in de schuur, een 620 ie uit 2004. Om zijn Italiaanse reputatie eer aan te doen start hij niet meer, ik heb het vermoeden dat de brandstofpomp om zeep is. Vraag, waar halen jullie je onderdelen meestal? Bij de dealer of ergens online? Alvast dank voor jullie reacties!
 
Hallo monster eigenaars, er staat hier sinds een week ook een Monster in de schuur, een 620 ie uit 2004. Om zijn Italiaanse reputatie eer aan te doen start hij niet meer, ik heb het vermoeden dat de brandstofpomp om zeep is. Vraag, waar halen jullie je onderdelen meestal? Bij de dealer of ergens online? Alvast dank voor jullie reacties!
Onlangs bij Motorparts-online.com | Nieuwe en gebruikte onderdelen voor uw motor een schakelset gekocht. Hebben regelmatig wat voor de Duc.
 
Hallo monster eigenaars, er staat hier sinds een week ook een Monster in de schuur, een 620 ie uit 2004. Om zijn Italiaanse reputatie eer aan te doen start hij niet meer, ik heb het vermoeden dat de brandstofpomp om zeep is. Vraag, waar halen jullie je onderdelen meestal? Bij de dealer of ergens online? Alvast dank voor jullie reacties!
Waaraan constateer je dat?
Je kunt dit iig heel makkelijk testen op 2 manieren. Ten eerste hoor je het heel duidelijk wanneer je het contact aanzet als een soort gezoem. Is dit niet het geval, dan kun je de tank lichten en de uitgaande slang van de brandstofpomp loshalen. Wel even een jerrycan oid erbij pakken en daar de brandstofslang in hangen. Zet nu het contact weer aan. Begint de brandstof er op hoge snelheid uit te spuiten? Dan is het zeker niet de pomp.
 
Goedemorgen, welke olie en bougies zou ik nemen voor de m900? Er is zoveel keus, en ben nog niet echt wegwijs in wat fijn is voor dit blokkie
 
Waaraan constateer je dat?
Je kunt dit iig heel makkelijk testen op 2 manieren. Ten eerste hoor je het heel duidelijk wanneer je het contact aanzet als een soort gezoem. Is dit niet het geval, dan kun je de tank lichten en de uitgaande slang van de brandstofpomp loshalen. Wel even een jerrycan oid erbij pakken en daar de brandstofslang in hangen. Zet nu het contact weer aan. Begint de brandstof er op hoge snelheid uit te spuiten? Dan is het zeker niet de pomp.

ik heb al eea getest, waaronder de slangen loshalen, vandaar de conclusie dat het de pomp wel eens kon zijn.

OEM pomp gaat richting de 140-150 euro wat ik zo her en der kan vinden. Dat moet goedkoper kunnen ;).
 
Hallo monster eigenaars, er staat hier sinds een week ook een Monster in de schuur, een 620 ie uit 2004. Om zijn Italiaanse reputatie eer aan te doen start hij niet meer, ik heb het vermoeden dat de brandstofpomp om zeep is. Vraag, waar halen jullie je onderdelen meestal? Bij de dealer of ergens online? Alvast dank voor jullie reacties!
Die italiaanse reputatie herken ik niet in mijn 620m hoor ....

Maar voor originele onderdelen kan je vaak bij de lokale dealer terecht, ik bestel voor mijn motoren fabriek af originele onderdelen bij motorservicealkmaar.nl en kijk ook even bij nr1motor of mpartz .nl

Beide kunnen veel leveren voor de monster.
 
Koopt een niet-rijdende ducati. Vindt 140€ te duur voor herstelling met originele stukken.
Dan denk ik 2 dingen:
:') Hollanders :X
En
Wat had je verwacht? |(

:+*D:P

:] Veel succes met de herstelling, lekker sturen. Zijn fijne motoren.
 
Hoho, hij startte prima toen ik hem kocht, alleen na een ritje dit weekend ineens niet meer. Stuurt inderdaad prima! En dat van die Italiaanse reputatie was een grapje natuurlijk 😉.

Wat betreft onderdelen prijzen vind ik inderdaad dat dealers/merken schofterige prijzen vragen af en toe. Praktijkvoorbeeld, de benzinepomp van mijn BMW GS was gesneuveld, nieuwe bij de dealer over de 200 euro, exact hetzelfde type en merk in een doosje zonder BMW logo er op voor nog geen 8 tientjes. Voor zulke verschillen wil ik wel even wat speurwerk verrichten.
 
Hoho, hij startte prima toen ik hem kocht, alleen na een ritje dit weekend ineens niet meer. Stuurt inderdaad prima! En dat van die Italiaanse reputatie was een grapje natuurlijk 😉.

Wat betreft onderdelen prijzen vind ik inderdaad dat dealers/merken schofterige prijzen vragen af en toe. Praktijkvoorbeeld, de benzinepomp van mijn BMW GS was gesneuveld, nieuwe bij de dealer over de 200 euro, exact hetzelfde type en merk in een doosje zonder BMW logo er op voor nog geen 8 tientjes. Voor zulke verschillen wil ik wel even wat speurwerk verrichten.
check even ebay en marktplaats, daar gaan ze ook nog wel eens weg voor een goede prijs
 
Hoho, hij startte prima toen ik hem kocht, alleen na een ritje dit weekend ineens niet meer. Stuurt inderdaad prima! En dat van die Italiaanse reputatie was een grapje natuurlijk 😉.

Wat betreft onderdelen prijzen vind ik inderdaad dat dealers/merken schofterige prijzen vragen af en toe. Praktijkvoorbeeld, de benzinepomp van mijn BMW GS was gesneuveld, nieuwe bij de dealer over de 200 euro, exact hetzelfde type en merk in een doosje zonder BMW logo er op voor nog geen 8 tientjes. Voor zulke verschillen wil ik wel even wat speurwerk verrichten.
Was een half grapje hoor.
Hopelijk snel weer op de baan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan