Het Ducati Monster topic *deel 44*

vraagje mede monster rijders... ik heb een S4R 998 ... bij het bochten maken valt de motor letterlijk de bocht in , op een zenuwachtig en als het weg dek niet helemaal je van het is onstabiele manier ...
herkennen jullie dat en wat hebben jullie er eventueel aan gedaan
lag toch grotendeels de bandenspanning ... onder de 2,5 bar voor en achter gaat hij in de bocht vallen , spanning stond lager
 
vraagje mede monster rijders... ik heb een S4R 998 ... bij het bochten maken valt de motor letterlijk de bocht in , op een zenuwachtig en als het weg dek niet helemaal je van het is onstabiele manier ...
herkennen jullie dat en wat hebben jullie er eventueel aan gedaan
Ik had het tegenovergestelde toen ik mijn M900i kocht, bij mij was de oorzaak de link stang bij de achtervering. Die stond op de laagste stand waardoor de balhoofdhoek te groot werd. Toen ik deze link stang iets (ca. 15mm) uit draaide was het probleem opgelost.
 
Ik had het tegenovergestelde toen ik mijn M900i kocht, bij mij was de oorzaak de link stang bij de achtervering. Die stond op de laagste stand waardoor de balhoofdhoek te groot werd. Toen ik deze link stang iets (ca. 15mm) uit draaide was het probleem opgelost.
viel hij daardoor in de bocht ? of wilde hij juist de bocht niet om ?
 
viel hij daardoor in de bocht ? of wilde hij juist de bocht niet om ?
Hij wilde juist niet de bocht om, het voelde echt onnodig lastig om een rotonde te nemen vergeleken met de lesmotor of de monster van mijn vader. Door het hoger zetten van de achterkant is de balhoofdhoek steiler geworden en daardoor stuurt m'n monster een stuk scherper.

Als je de link stang wat inkort draai je het effect om dus valt de motor minder de bocht in. Ik was verbaasd hoe sterk het gedrag veranderd dus ik zou het in kleine stapjes aanpassen.
 
Stille boel hier.. Nou ja, dan post ik er nog maar eentje :)

IMG_20221008_151902_1.jpg


En onlangs twee Termignoni dempers voor niet al teveel geld gescoord op MP. Alleen het carbon behoeft wel wat aandacht... geen idee wat ermee gebeurd is,en of het carbon nog te redden valt, anders nog kijken voor een paar nieuwe hulzen.

IMG_20221008_160415_9.jpg
 
Stille boel hier.. Nou ja, dan post ik er nog maar eentje :)

Bekijk bijlage 1811451

En onlangs twee Termignoni dempers voor niet al teveel geld gescoord op MP. Alleen het carbon behoeft wel wat aandacht... geen idee wat ermee gebeurd is,en of het carbon nog te redden valt, anders nog kijken voor een paar nieuwe hulzen.

Bekijk bijlage 1811452
Nee die zijn gewoon verbrand , waarschijnlijk de glaswol weg en daarna het Carbon ook
 
Ik ga eerst de boel maar eens loshalen, en kijken wat precies de binnendiameter van de originele hulzen is. Ik heb op die Engelse site gekeken, en die heeft weer andere maten dan de leverancier waar ik de link van heb geplaatst. Maar komt goed, en heeft ook geen haast, want de ecu moet toch opnieuw afgesteld worden op deze dempers,en dat wil ik gelijktijdig laten doen met de eerstvolgende grote beurt, die nog 5000 km ver weg is.
 
Soms ben je zo lang aan het zoeken naar een probleem dat je het even niet meer weet. En dat het uiteindelijk maar een heel klein dingetje is!

Als je het idee heb dat je op 1 cilinder aan het rijden bent en hij enorm stottert bij het optrekken, Check eerst alle boutjes van het gasklephuis. :+

Halve motor uit elkaar gehaald om er vervolgens achter te komen dat de boutjes aan je gasklephuis gewoon los zijn getrild en hij daarom maar voor de helft cilinder 1 open trekt en de andere vrijwel niet. (alleen bij volgas en hoge toeren gebeurde er wat)

Ik had hem al weggebracht naar iemand die er iets meer van af weet en apparatuur heeft om hem uit te lezen. Storingen zijn uitgelezen en motor opnieuw afgesteld. Het originele fabrieks benzine filter ook voor het eerst vervangen na 67.000km. Ik ben benieuwd hoe die er van binnen uit ziet.

Klaar voor het winter seizoen 🥶
 
Heeft iemand misschien een suggestie voor een kwalitatief goede motorhoes? Momenteel staat hij nog buiten (onder balkon) en dit weer maakt mijn Duc nogal smerig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan