Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Als ik in de zomer thuis kom met mooie dag staat ie naast huis op de oprit voor garage op een bloedhete plek, dan slaan ze 5 minuten aan na contact uit maar dan stoppen ze er mee, nog nooit problemen mee gehad. Overigens wordt het koelwater van mijn 996SPS blok altijd zo'n 110 graden onder het rijden. Hebben ze in Oisterwijk al eens naar gekeken, wat zaken vervangen geen soelaas, en ach het doet het allemaal prima! Maar bij mij slaan ze de fans pas aan bij 110 graden.
 
Als ik in de zomer thuis kom met mooie dag staat ie naast huis op de oprit voor garage op een bloedhete plek, dan slaan ze 5 minuten aan na contact uit maar dan stoppen ze er mee, nog nooit problemen mee gehad. Overigens wordt het koelwater van mijn 996SPS blok altijd zo'n 110 graden onder het rijden. Hebben ze in Oisterwijk al eens naar gekeken, wat zaken vervangen geen soelaas, en ach het doet het allemaal prima! Maar bij mij slaan ze de fans pas aan bij 110 graden.

nog aan na contact uit? Contact uit is dan uit bij mij.

bij mij nu 81 aan 66 uit. Ik realiseer me dat die tijdens het rijden dus dikwijls aan staan…accu niet vol..,niet echt bijlagen (kort stukje) is snel leeg?
 
nog aan na contact uit? Contact uit is dan uit bij mij.

bij mij nu 81 aan 66 uit. Ik realiseer me dat die tijdens het rijden dus dikwijls aan staan…accu niet vol..,niet echt bijlagen (kort stukje) is snel leeg?

maar misschien overdrijf ik.
 
images (1).jpeg

Ik moest harder om dit plaatje lachen dan de bedoeling was :$ _O-
 
nog aan na contact uit? Contact uit is dan uit bij mij.

bij mij nu 81 aan 66 uit. Ik realiseer me dat die tijdens het rijden dus dikwijls aan staan…accu niet vol..,niet echt bijlagen (kort stukje) is snel leeg?
Contact uit dan slaan ze soms ook nog even aan.
 
In het begin sta je wel raar te kijken als je wegloopt met sleutel in de hand en ze begint ineens te blazen.

Ach zo heb ik met een 998 in Qatar meegemaakt na een circuitsessie dat ik haar weeer wilde starten om naar huis te rijden en niet aansloeg maar startknop los gewoon door bleef starten, contact uit gewoon door blijven starten....... snel kuip eraf, steeksleutel 10 en accupool los getrokken, toen stopte ze _O- Bleek een gaar contact/startknop.
 
Als ik in de zomer thuis kom met mooie dag staat ie naast huis op de oprit voor garage op een bloedhete plek, dan slaan ze 5 minuten aan na contact uit maar dan stoppen ze er mee, nog nooit problemen mee gehad. Overigens wordt het koelwater van mijn 996SPS blok altijd zo'n 110 graden onder het rijden. Hebben ze in Oisterwijk al eens naar gekeken, wat zaken vervangen geen soelaas, en ach het doet het allemaal prima! Maar bij mij slaan ze de fans pas aan bij 110 graden.
Das vreemd. Mijn SPS (2000) blijft op 90 gr ook als t warm is. Maar sta je even in de file of lang bij een stoplicht. Dan loopt t
Wel op naar 100 gr. Maar dan slaat bij mij de fan al aan. Dan is de boel na een stukje rijden al weer op 90 gr.
 
Das vreemd. Mijn SPS (2000) blijft op 90 gr ook als t warm is. Maar sta je even in de file of lang bij een stoplicht. Dan loopt t
Wel op naar 100 gr. Maar dan slaat bij mij de fan al aan. Dan is de boel na een stukje rijden al weer op 90 gr.
Ja dat klopt maar Biggelaar heeft er van alles aan gedaan en vervangen maar machine loopt er al 40Kkm als een kanon mee............. Maar temp loopt al snel op naar 110, en blijft daar dan ook. Meter is geijkt met kokend water en dan blijft ie netjes op 100 graden dus dat is het ook niet.

En het geeft allemaal niet zo veel, olie werkt tenslotte het beste tussen 100-140 graden...... dus mag koelwater best wat warm zijn.
 
Nieuwe ‘clutch spider’ (oude was rood, spuitbus zwart en beschadigd) een gimmick volgens mij.
Ziet er wel interessant uit.

26C8D172-AE5C-4186-857F-F1A280674BB2.jpeg
 
Geen idee wat je daar kan verwachten.
Staan geen motoren te koop.

Straks ook om onze machines te restaureren. Ik denk dat je er wel mooie machines kunt zien binnen/buiten.

At Back to Classics, we are most concerned with the bevel-driven Ducati models with an occasional early belt-drive coming in our workshop. But we have not to overlook the ‘future’ of classic Ducatis. On the horizon we see a new category emerging: the Desmoquattro models 851, 888 and 916 from between 1988 and 1998. Read more about these 4-valve, twin cam, watercooled, fuel injected racing bikes here on our website: https://www.ducaticlassics.com/.../ducati-desmoquattro...
 
Terug
Bovenaan Onderaan