Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Dat is klote , als je een storing hebt moet hij het niet opeens weer gaan doen

Precies. Ik ga met de motor het dorp niet meer uit natuurlijk 😅. Er is dus blijkbaar niets kapot kapot nee.

Maar de casus is dus:

Woensdag nog naar Rotterdam geweest, geen problemen. Tussen toen en nu, niets gerommeld.

Nu op de snelweg ogenschijnlijk geen benzine meer (ik ken het gevoel), stil op de vluchtstrook wel starten niet lopen (of de benzinepomp werd geactiveerd kon ik niet horen). Vraag is dus: is de startknop actief als de pomp wel stroom krijgt maar het niet doet?

Later activeerde de pomp helemaal niet, is heel die schakelaar rechts dus kapot (storing kan ik nu zeggen). Opvallend; N lampje leek niet aan te gaan, of lukte het me gewoon niet stilstaand de N te vinden.

Motor in de bus, uit de bus en alles werkt weer. Door trillingen storing over? Door het duwen trekken de storing verholpen?

Zekering gewisseld en dat was het niet.

Kijken of ik nog kan slapen vanavond 😅.
 
Benzinepomp, doet het of niet. Dus stekker checken.

Schakelaar stuur, openmaken en checken.

En dan 100 rondjes in de wijk om het te testen 😅.
 
Laatst bewerkt:
Zijstandaard sensor 🤔.

Heb ik niet gewoon tijdens het rijden per ongeluk die switch uitgezet (pomp uit, geen benzine meer) en vervolgens op zittend proberen te starten (wel vreemd; hij deed het dan dus toch niet) en later terwijl de motor op de zijstandaard stond proberen te starten (en dat doen ze toch niet ivm beveiliging?). Klinkt logisch.

En nu slapen.
 
Maar normaal gaat het ding dan toch niet rond?
Is toch heel anders dan geen benzine krijgen?
Vuile zijstandaardsensor is meestal de reden dat mijn motor plots niet meer start.
 
stil op de vluchtstrook wel starten niet lopen
Er zijn bij de meeste motoren 3 sensoren die bepalen of het onding wil starten: neutraal, koppeling en zijstandaard.
Als de zijstandaard niet gedetecteerd is, moet neutraal gedetecteerd worden om te starten.
Als de zijstandaard wel gedetecteerd wordt, moet of koppeling of neutraal gedetecteerd worden.

Bij sommige Suzuki's moet de koppeling altijd in.
 
Als het N lampje niet brandde dan kan het inderdaad ook de standaard zijn, maar ook de koppelingschakelaar.

Dat dacht ik even ja. Die sensor ga ik even checken. En sowieso kijken wat de motor wel/niet doet met standaard uit. Dat schijnt nog te verschillen per modeljaar.

Maar normaal gaat het ding dan toch niet rond?
Is toch heel anders dan geen benzine krijgen?
Vuile zijstandaardsensor is meestal de reden dat mijn motor plots niet meer start.

Tijdens het rijden voelde ik ‘geen benzine meer’ dat zou dus ook omzetten benzinepomp schakelaar (rechts) kunnen zijn.

Hij ging toch ook niet meer rond? Of ben ik nog niet wakker :?

Ik meen te herinneren dat hij dat even wel deed (ik zat er op) en later (ik stond er naast) niet meer.
 
Kan er natuurlijk ook verder geen moeite meer in steken en gaan rijden alsof er niets gebeurd is. 😅.
 
Zou mijn eigen schuld kunnen zijn, hoe ik die schakelaar tijdens het rijden om heb gekregen?! Eigenlijk kan ik het me niet voorstellen. Zijstandaard gedoe mogelijk wel, ik was al druk aan het denken hoe/wat.
 
Misschien je engine management relais?
Startknop die niet reageert ook vaak starterrelais probleem

Ben niet meer bij de motor geweest. Startrelais is die gele naast accu toch? Daar had ik na aankoop problemen mee, toen ook vervangen.

Management relais? Zit die daar ook?
Onder zadel is pomp en injectie toch (ook al langer geleden vernieuwd).
 
Terug
Bovenaan Onderaan