Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Mijn relais was na jaren stuk, contacten versleten; na elke jaar ff met waterproof schuurpapier te hebben schoongemaakt. Motor begin telkens onder het rijden te hikken en is uitvallen. Nieuw relais geplaatst en probleem was weg.
 
Ik weet het niet ik vind nooit troep in een benzine tank die ik wissel
Nu tank ik ook alleen in Nederland, enigste geval van iemand die daardoor stil is komen te staan was iemand die in België bij een oud pompje had getankt
De slangen zijn wel aan slijtage onderhevig in de tank
 
Je schreef dat je de pomp niet meer hoorde lopen toch? Dat heeft niks met brandstoffilter te maken lijkt mij?
De pomp hoor je wel draaien, ook als hij geen brandstof pompt omdat filter verstopt zit.

Maar ik blijf voor je hopen dat ik ongelijk heb en het wel je filter is!
 
Je schreef dat je de pomp niet meer hoorde lopen toch? Dat heeft niks met brandstoffilter te maken lijkt mij?

Dat klopt, maar langs de snelweg was ik in de begin ook beetje druk (shit,shit,shit). Kan ook zijn dat ik gewoon heb zitten kloten (denk aan in z’n een laten staan en zijstandaard uit).

De pomp hoor je wel draaien, ook als hij geen brandstof pompt omdat filter verstopt zit.

Maar ik blijf voor je hopen dat ik ongelijk heb en het wel je filter is!

Als ik kijk naar de ervaring vandaag dan is het stotteren en smoren in z’n versnelling. Zonder belasting (dus in z’n vrij) is er niets aan de hand.
Anders is het uitsluiten dus.

Maar ondanks dat nog even wat geplakt. Iets moderns op de velgen en nog een klein beetje ‘dazzle.

Als die weer goed loopt, dan de rest van de kappen er weer op.

388D0544-6D38-45F5-AE34-8C3C43AF1156.jpeg
3D880D07-7D32-40E3-8CEB-4C8043514ADF.jpeg
C807BA19-6A47-4F28-B8AA-C7E6E530494D.jpeg
050384E5-1E8D-4F75-B62F-C765EE79DF46.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Het benzinefilter vervangen kan nooit kwaad als dat nooit eerder is gedaan natuurlijk. Een mooi moment om ook de stekkers en bekabeling van de pomp na te lopen.
 
Hmm. Zijstandaard gecontroleerd, schakelaar stuur uit elkaar en gecontroleerd, stekker die in koplamp verdwijnt ook. Niets vreemd.

Vreemd wel dat ik zonder dat de motor liep de 1e versnelling niet kon vinden (in mijn geval geen klik boven de N). Later wel weer gewoon 🤔.

Zijstandaard uit en in een versnelling dan gebeurd er dus niets…misschien dat dat toen ik eenmaal stilstond het probleem werd (zie het niet vinden van 1e versnelling ook). Verklaard het uitvallen alleen nog niet.

Maar waarom zou de motor soms niet in z’n 1 te krijgen zijn dan, vreemd.

Ga van de week wel weer gewoon rijden.
Pas op Multistrada soortgelijk probleem gehad. Tijdens rijden soms even geen benzinetoevoer, soms niet starten, later wel en uiteindelijk helemaal niet meer starten. Bij op contact zetten hoorde ik benzinepomp niet. Bleek doorvoer in tank/flens van voeding naar benzinepomp te zijn. Is bekend probleem bij Ducati. Googlen maar even. Als ik tijd heb zoek ik even wat links en onderdeel dat je moet vervangen. Bij mij noodreparatie door dealer in Duitsland gedaan. + draad bleek slecht. Massa draad nu als plus en binnenin tank extra massa die via boutje contact maakt met massa buiten de tank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan