Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Overigens kwam ik nog wel een aluminium kvs reservoir tegen op motowheels. Nog meer leuke spullen daar.

In mijn zoektochten kwam ik ook nog tegen een andere ‘fan switch’ (van MW tuning) die eerder de fan dus laat aanslaan om zo de motor/kvs niet al te heet te laten worden. Op die manier wellicht ook de kvs minder druk te laten opbouwen in dat bewuste tankje.

The correct fan switch to lower the operating temperature of your Ducati.

OEM: Fan turns on at 197°, fans turns off at 188°

MW Tuning Switch: Fan turns on at 179°, fan turns off at 152°

The idea with this switch is to keep your fan on as much as possible in the normal operating range to ensure no chance of over heating
,
 
Is dat zo? ducati termijn was 2 jaar zag ik. Ik heb ze er nu 3 jaar op zitten. Maar daar zou dus nog 2 jaar bij kunnen?
Voor die 100 euro ga ik ze zelf gewoon vervangen, maar had niet verwacht dat er nog zo veel bij zou kunnen.

Dat klopt. De originele interval bedraagt 2 jaar maar ik meen dat zelfs Biggelaar 5 aanhoudt wanneer de kilometers niet gehaald worden mits originele riemen gebruikt worden. Dayco vervang ik zelf zeker om de 2 jaar. Die zijn toch wat meer onderhevig aan oprekken heb ik het idee.
 
Fuel Race Parts: Fuel Race Parts

Race bike parts store, for collectors and enthusiasts of Ducati Corse racing motorcycles from the 1990's & 2000's

hele mooie fotos!
 

Bijlagen

  • 57538077_2360425044176256_8196833849058000896_o.jpg
    57538077_2360425044176256_8196833849058000896_o.jpg
    391,3 KB · Weergaven: 11
  • 57750819_2360424574176303_455438907593457664_o.jpg
    57750819_2360424574176303_455438907593457664_o.jpg
    381 KB · Weergaven: 11
  • 57377497_2360424264176334_4917677179564720128_o.jpg
    57377497_2360424264176334_4917677179564720128_o.jpg
    359,1 KB · Weergaven: 11
  • 57674264_2360423340843093_2176416540570681344_o.jpg
    57674264_2360423340843093_2176416540570681344_o.jpg
    253 KB · Weergaven: 12
  • 58444857_2360424714176289_4561524597161197568_o.jpg
    58444857_2360424714176289_4561524597161197568_o.jpg
    361,7 KB · Weergaven: 12
  • 58444748_2360424547509639_5227208596344799232_o.jpg
    58444748_2360424547509639_5227208596344799232_o.jpg
    366,7 KB · Weergaven: 13
  • 57491777_2360424050843022_7822500154694434816_o.jpg
    57491777_2360424050843022_7822500154694434816_o.jpg
    325,8 KB · Weergaven: 10
  • 57464879_2360424144176346_8980696978652397568_o.jpg
    57464879_2360424144176346_8980696978652397568_o.jpg
    385,5 KB · Weergaven: 12
  • 57583225_2360424817509612_2657540585249832960_o.jpg
    57583225_2360424817509612_2657540585249832960_o.jpg
    369,1 KB · Weergaven: 11
  • 57909151_2360424514176309_8752539575630430208_o.jpg
    57909151_2360424514176309_8752539575630430208_o.jpg
    333,2 KB · Weergaven: 11
  • 57703247_2360423274176433_384732140899663872_o.jpg
    57703247_2360423274176433_384732140899663872_o.jpg
    270,1 KB · Weergaven: 12
  • 57398615_2360423234176437_5546722586567639040_o.jpg
    57398615_2360423234176437_5546722586567639040_o.jpg
    249,9 KB · Weergaven: 10
  • 58443614_2360423650843062_955222656733413376_o.jpg
    58443614_2360423650843062_955222656733413376_o.jpg
    305,5 KB · Weergaven: 11
  • 57586954_2360424460842981_7956680542248763392_o.jpg
    57586954_2360424460842981_7956680542248763392_o.jpg
    297,1 KB · Weergaven: 11
  • 58057776_2360431574175603_2718170705832181760_o.jpg
    58057776_2360431574175603_2718170705832181760_o.jpg
    365,7 KB · Weergaven: 12
Dat klopt. De originele interval bedraagt 2 jaar maar ik meen dat zelfs Biggelaar 5 aanhoudt wanneer de kilometers niet gehaald worden mits originele riemen gebruikt worden. Dayco vervang ik zelf zeker om de 2 jaar. Die zijn toch wat meer onderhevig aan oprekken heb ik het idee.


Hmm, heb originele welke er bijna 3 jaar op zitten. Zagen er ook nog perfect uit. Zit te denken Dayco's er nu op te zetten, kosten 30 euro tov de 130 euro voor de originele.
 
Zoals mijn onderschriftje al doet vermoeden, binnenkort de trotse eigenaar van een 748! :Y Eerst nog nieuwe banden en "dé riemen" vervangen, en dan tot de winter de weg op*D. Vervolgens deze winter het gehele blok demonteren, alles goed controleren, schoonmaken en kleppen stellen.
 
Gister kwam mn ducati 999s mono nero uit de UK aan. Vandaag de killers eruit gehaald en wat knappere foto gemaakt.

Aantal actiepunten:

Nieuwe banden, remblokken, reinigen, kleppen stellen en synchronen.
Originele delen zoals hendels enzo vervangen (zaten bij koop in oa).
En kijken of ik de miles kan omzetten in kilometers. Heb de originele software voorhanden bij een vriend.
 

Bijlagen

  • 20200925_205811.jpg
    20200925_205811.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 15
  • 20200925_205825.jpg
    20200925_205825.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 16
duc.jpg

Ziehier, mijn schatje! Staat nu nog bij de zaak maar gaat hopelijk zo snel mogelijk naar een bevriende monteur. Is werkelijk he-le-maal standaard zoals 'ie af-fabriek geleverd is. In de planning 2 kleine mods; carbon termignoni pijpjes (uiteraard) en double bubble kuipruitje.
 
Gister kwam mn ducati 999s mono nero uit de UK aan. Vandaag de killers eruit gehaald en wat knappere foto gemaakt.

Aantal actiepunten:

Nieuwe banden, remblokken, reinigen, kleppen stellen en synchronen.
Originele delen zoals hendels enzo vervangen (zaten bij koop in oa).
En kijken of ik de miles kan omzetten in kilometers. Heb de originele software voorhanden bij een vriend.

Mooi hoor! Mijn 2003 999s is ook UK import en geeft km aan dus dat is te doen.
 
Hmm, heb originele welke er bijna 3 jaar op zitten. Zagen er ook nog perfect uit. Zit te denken Dayco's er nu op te zetten, kosten 30 euro tov de 130 euro voor de originele.

Ik heb destijds Dayco gebruikt op een Monster 996. Was geloof ik dezelfde maat als van een Renault Clio. Wil prima maar ik zou ze niet langer laten zitten dan 2 jaar wat voor dat geld natuurlijk prima is. Ik had toch het idee dat je net ff verder moet opspannen voor goede spanning op de riemen waardoor de geleide rol en opspan rol nog dichter bij elkaar uit komen.
 
Ik heb de laatste keer voor vervangers gekozen ipv origineel, en nu 3 jaar later zijn de kleppen nog steeds niet krom.

Volgens mij gaat het niet zozeer over de riemen maar ook over de staat de spanroller want die was bij mij een keer stuk gegaan....mooi op tijd ontdekt.
 
Ik heb destijds Dayco gebruikt op een Monster 996. Was geloof ik dezelfde maat als van een Renault Clio. Wil prima maar ik zou ze niet langer laten zitten dan 2 jaar wat voor dat geld natuurlijk prima is. Ik had toch het idee dat je net ff verder moet opspannen voor goede spanning op de riemen waardoor de geleide rol en opspan rol nog dichter bij elkaar uit komen.

Ik ben er wat verder ingedoken. Verschil is volgens mij dat de ducati riemen Kevlar vezels hebben en de Dayco heeft polyesther, zie citaat hieronder:
Dat zou het prijsverschil wel verklaren

Top Cog® V-belts
Raw edge construction is combined with the Dayco patented cogged top design to ensure the top performance that today’s vehicles and drivers demand. The Dayco Top Cog® V-belt delivers more flexibility, and increases airflow around the belt, so it runs cooler and lasts longer than competitors' V-belts. Three plies of neoprene impregnated fabric resist heat, oil, and grease, and a specially formulated treatment of the polyester cord provides strength, stability, and reliability.
 
Hier zitten ook wel wat poetsers.
Ik wil hem grondig reinigen. Dus onder de tank..zadel etcetera etc. Wil delen zoals de kabelboom reinigen van stof enzo.
Wat gebruiken jullie?
S100 is leuk voor de kappen..maar de rest?
Hoekje van de achterbrug enzo....
Hoor graag jullie mening
 
Wachtend op een nieuw kvs tankje....😕
Dus maar even een stickertje geplakt 🙈
En zonder voorkap nog niet lelijk. ..
 

Bijlagen

  • 2420F006-EFB3-477C-818F-90655E2F43F7.jpeg
    2420F006-EFB3-477C-818F-90655E2F43F7.jpeg
    873,5 KB · Weergaven: 13
  • 0048D32F-83FF-40EC-9B63-6F921D1FDCFD.jpeg
    0048D32F-83FF-40EC-9B63-6F921D1FDCFD.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 8
Hier zitten ook wel wat poetsers.
Ik wil hem grondig reinigen. Dus onder de tank..zadel etcetera etc. Wil delen zoals de kabelboom reinigen van stof enzo.
Wat gebruiken jullie?
S100 is leuk voor de kappen..maar de rest?
Hoekje van de achterbrug enzo....
Hoor graag jullie mening
.
 
Terug
Bovenaan Onderaan