Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

😮

68F47931-27DB-4722-B8B8-EB92AD266151.png
 
Nou iets smaakvoller mag wel , maar het gaat er meer over dat zelfs in Vietnam er genoeg mensen die teveel geld hebben
Als ik bovenstaande motor zo bekijk is er een gruwelijk bedrag aan uit gegeven
En als je zijn insta bekijkt zie je elke week wel een aantal dure onderdelen voorbij komen

Blijkbaar was jouw(en de mijne hoor) beeld van Vietnam anders?
 
Tuurlijk wel, jullie doen dat op 4 wielen omdat geldhebbend NL te bang is van de brommer.

SupercarSunday-21.jpg
 
Ik moet het maar doen met een 916 dan 😅

828CC049-FFDB-48D3-BC87-501648789D5D.jpeg
94B76CCA-1367-4FD5-95E3-27C914EC6BDE.jpeg


Iemand is lekker aan het werk voor mij.
Kleur is donkerder dan vlak op voorkant (iets met kleur niet meer leverbaar). Voorkant kan gelukkig op de motor blijven bij het plakken, komt wel weer een keer.
 
Het is zelden ‘gewoon even monteren’ 😅 (zeg ik wel altijd tegen vrouwlief, om vervolgens weer 2 uur weg te blijven). Alhoewel er op het nieuwe subframe een montage punt voor het slot zit, zorgt datzelfde slot ervoor dat ik er nog wel een demper tussen bestaande dempers en achterkap past. Klopt iets dus niet, het zadel raakt het subframe ook niets eens. Bij verwijderen slot en pen voor slot wordt het beter. Moet dus even wat anders verzinnen om de achterkap toch een soort van vast te zetten. Ik vraag me dus ook af of die achterkap überhaupt nog wel open moet kunnen.

9B559C13-171F-4C0A-AA97-FA6F4BBC97D6.jpeg
F79D2055-EE40-4E85-8FA9-4A6C4C50ABAA.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Mogelijke oorzaak; de kap is oorspronkelijk een race kap zonder achterlicht. Ik heb dus toen moertjes in gelijmd, dat is dus lager dan de normale buisje met schroefdraad. Ik had ooit al de rechter kocht voor mijn oem biposto met deze kap. Blijkbaar kon dat. Met deze mono subframe dus blijkbaar niet meer.

Zoek dus nu zo’n platte bracket (links). Iemand die toevallig liggen? Sowieso ga ik de huidige eens buigen…kijken of dat werkt. Ik moet het hele slot mechanisme ed gewoon dichter in de kap krijgen.

‘Even die achterkap monteren’ 🤣

9E904D6F-19CA-4AE6-A181-AD5DDBC69369.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Mogelijke oorzaak; de kap is oorspronkelijk een race kap zonder achterlicht. Ik heb dus toen moertjes in gelijmd, dat is dus lager dan de normale buisje met schroefdraad. Ik had ooit al de rechter kocht voor mijn oem biposto met deze kap. Blijkbaar kon dat. Met deze mono subframe dus blijkbaar niet meer.

Zoek dus nu zo’n platte bracket (links). Iemand die toevallig liggen? Sowieso ga ik de huidige eens buigen…kijken of dat werkt. Ik moet het hele slot mechanisme ed gewoon dichter in de kap krijgen.

‘Even die achterkap monteren’ 🤣

Bekijk bijlage 1766163
Zo te zien kom je dan wat lengte te kort
 
Het is zelden ‘gewoon even monteren’ 😅 (zeg ik wel altijd tegen vrouwlief, om vervolgens weer 2 uur weg te blijven). Alhoewel er op het nieuwe subframe een montage punt voor het slot zit, zorgt datzelfde slot ervoor dat ik er nog wel een demper tussen bestaande dempers en achterkap past. Klopt iets dus niet, het zadel raakt het subframe ook niets eens. Bij verwijderen slot en pen voor slot wordt het beter. Moet dus even wat anders verzinnen om de achterkap toch een soort van vast te zetten. Ik vraag me dus ook af of die achterkap überhaupt nog wel open moet kunnen.

Bekijk bijlage 1766108Bekijk bijlage 1766109
Mooi hoor, je maakt wel echt werk van je motor :t
 
Eigenlijk is juist allemaal de lang. Het slot zit te hoog op subframe maar eigenlijk steekt de pen (voor in het slot) te ver uit.



Nou, deze had ik wel liever plug&play willen hebben hoor. Dit is wel vervelend passen en meten. En geen weg terug hé. 🙃
Ik bedoel als je de platte gaat buigen kom je lengte te kort
Een kromme is langer voordat hij gebogen wordt
Door het zetten is hij dezelfde lengte geworden
 
Eigenlijk is juist allemaal de lang. Het slot zit te hoog op subframe maar eigenlijk steekt de pen (voor in het slot) te ver uit.



Nou, deze had ik wel liever plug&play willen hebben hoor. Dit is wel vervelend passen en meten. En geen weg terug hé. 🙃
Ik bedoel hoe je je motor helemaal naar je smaak maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan