Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Speel af en toe met de gedachten mijn 748 in de woonkamer te zetten als decoratie, en een jap te nemen voor op de weg :Y

Maar dan maak ik weer een rondje en weet ik ineens weer waarom ik het ding wilde hebben, en dat het bovenstaande absoluut niet gaat gebeuren. Het ding rijdt veel te leuk.
 
Speel af en toe met de gedachten mijn 748 in de woonkamer te zetten als decoratie, en een jap te nemen voor op de weg :Y

Maar dan maak ik weer een rondje en weet ik ineens weer waarom ik het ding wilde hebben, en dat het bovenstaande absoluut niet gaat gebeuren. Het ding rijdt veel te leuk.
Mijn ‘ouwe’ Soes stond in de woonkamer :Y

95311651-63DD-44B1-A136-066BAEFBBA0D.jpeg
 
een nieuwe Pani kan ik zeker waarderen, zit soms wel eens met de gedachte een streetfighter V4s aan te schaffen (maar dan moeten de andere ducs of Bimota het veld ruimen). Ik weet het nog niet.

Maar de laatste "echte" duc is voor mij de 1198(S/SP). En natuurlijk alles voor die tijd.
Snap goed dat de "Audi" rijders er de charme niet van inzien, de meesten (niet allemaal!) stappen net zo makkelijk op een snelle duitser.
 
Ik vind de nieuwe Pani Duc's in het echt altijd tegenvallen. Soms op foto's denk ik: wat een toffe machine. Maar in real life vind ik het niet mooi. Ik vind vooral het zitje een rare verhouding hebben tov de voorkant. Te klein of te kort ofzo. Op de een of andere manier heb ik dat altijd een designfout gevonden. Bij de streetfigher heb ik dat minder. Die is wel beter in verhouding.
 
Ik vind niets mis met het design van de pani's.
Vind ze echter van kortbij veel plastiek en tierlantijntjes, minder 'no bullshit' tov de eerdere modellen.

Maar dat kan ook mijn stilaan zagerige ouwe venterigheid zijn hoor.
 
Snap goed dat de "Audi" rijders er de charme niet van inzien, de meesten (niet allemaal!) stappen net zo makkelijk op een snelle duitser.

Wat voor Bimota trouwens?

maar precies dat gevoel, 'ik wil een snelle motor' en ik heb het geld er voor over. Zo'n Ducati lijkt mij wel wat....maar een Kawa kan ook.
 
Wat voor Bimota trouwens?

maar precies dat gevoel, 'ik wil een snelle motor' en ik heb het geld er voor over. Zo'n Ducati lijkt mij wel wat....maar een Kawa kan ook.
Ik koop wat ik op dat moment mooi vind, en wat ik ervoor over heb. Dat zijn heel lang GSXR-en geweest (750 en 1000), daarna een R1, ZX10 en een S1000RR. Ducati zit nog ergens in mijn achterhoofd, maar ik vind ze erg duur, en aangezien ik een motor nooit origineel hou, zie ik de bui al hangen :/.
 
Ik koop toch liever een panigale V2 aan € 21 000 dan een ZX10R aan € 21 999.

Dat gezegd zijnde, als ik die prijzen zie lijkt er me dringend nood aan betaalbare, kalere alternatieven.
Hoewel.. een 999S kostte in 2006 ook 21K.
Allicht zal een pani V2 niet onderdoen..
 
Wat voor Bimota trouwens?

maar precies dat gevoel, 'ik wil een snelle motor' en ik heb het geld er voor over. Zo'n Ducati lijkt mij wel wat....maar een Kawa kan ook.
Een SB6 (watergekoelde GSX-R1100 blok in een goed rijwielgedeelte).
heb al eens een plaatje laten vallen hier.

De ducs (998 en 1198S) zijn gewoon geweldig om het design en rijbeleving.
Maar weekendje weg? Pak ik de GSX-R1000R, die doet het altijd, genoeg vermogen en met al z'n electronia aan boord ook wel weer leuk.
Maar naar mijn idee zijn de moderne 1000's (GSX-R/R1/ZX10/S1000) allemaal een beetje hetzelfde.
 
2e kopen? Daarmee rijden
3 kopen.
En dan beurtelings.

Eentje rijden, eentje in de woonkamer en de derde bij de dealer.

En dan heb je het probleem dat ik heb.. eentje gecrasht en in herstelling, eentje subframe gebroken, eentje voorwiel moer kwijt en eentje dringend toe aan onderhoud, nieuwe ketting en op dit moment op noppenbanden.

4 motoren en niet 1 die rijdbaar is.
 
3 kopen.
En dan beurtelings.

Eentje rijden, eentje in de woonkamer en de derde bij de dealer.

En dan heb je het probleem dat ik heb.. eentje gecrasht en in herstelling, eentje subframe gebroken, eentje voorwiel moer kwijt en eentje dringend toe aan onderhoud, nieuwe ketting en op dit moment op noppenbanden.

4 motoren en niet 1 die rijdbaar is.
Nieuwe voorwiel moer bestellen is toch niet zo moeilijk 😉
 
Ik had het erover met hij die na Goedhart onderuit ging. We zagen een 1098 staan oid, prachtig ding. Ik vertelde dat ik ook gekeken heb naar een 749. Maar ik wist zeker dat ik direct spijt zou krijgen op het moment dat bij het stoplicht een 748/916/996/998 naast me zou komen te staan. Het (een 916 in dit geval, ondanks alle bezwaren en gedoe) moe(s)t gewoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan