Wat betreft de relatief hoge onderhoudskosten, ik denk dat het wel mee valt. Je moet natuurlijk altijd wat geluk hebben, maar goed onderhoud is behoud. En dus dé sleutel voor een betrouwbare fiets. En de 999 blokken zijn best bulletproof.Thx voor het meedenken! Qua budget zit ik ergens tussen de 4 en 6k te zoeken en dan wordt je behoorlijk heen en weer geslingerd.
Heb ook al meerdere RSV's bekeken, qua looks vind ik dat ook wel gaaf. Voordeel is dat deze een stuk schappelijker geprijst zijn met een stuk minder kilometers. Persoonlijk vind ik de 749 gewoon fantastisch ogen. Het aanbod is ook vrij beperkt, kwam deze nog tegen, meer kilometers maar ook meer kilometers: Ducati - 749 S.
Valt me wel op dat ik veel lees over relatief hoge onderhoudskosten van Ducati's ten opzichte van veel andere, veelal japanse, motoren.
En omdat ik zelf weinig technische kennis heb, en dit mijn eerste motor wordt ben ik toch voorzichtig. Voor mij is het ook lastig inschatten of 'Alles netjes is' en of iets een 'Goede motor' anders dan dat controle op aanwezigheid van onderhoudsboekjes en vertrouwen op de verkoper.
Bedankt @Giel0 voor de tip aangaande het afslaan, goed om in de gaten te houden.
4nm ongeveer25 if 29...is amper verschil
Staat nog bij de zaak. Hij heeft een nieuwe gasklepsensor besteld en kan ie ieder moment ontvangen. Die sensor (dat schijnt dus die bekende tps te zijn) veroorzaakt dus dat ie spontaan afslaat op stationair. Hij zegt dat ik volgend weekend iig weer kan rijden.Giel...
Hoe staat het met de brommer??
Staat nog bij de zaak. Hij heeft een nieuwe gasklepsensor besteld en kan ie ieder moment ontvangen. Die sensor (dat schijnt dus die bekende tps te zijn) veroorzaakt dus dat ie spontaan afslaat op stationair. Hij zegt dat ik volgend weekend iig weer kan rijden.
Ben benieuwd. Wel blij dat ik hem iig niet zo particulier had gekocht en dit onder garantie valt... anders had ik nog veel meer gezeik gehad
Heb je hier foto's van? Ik ben wel benieuwd namelijk. Ik moet op circuitdagen ook vaak overpakken op m'n gashendel, erg irritant.Van de week de stalen paspennen uit se clipons verwijderd. Kan nu tenminste de hendels goes aanpassen in hoogte zodat mn lijn van mn pols goed is. Steeds dat omhoog brengen van je pols met gassen en remmen..waardeloos.
Waarbij ook bezig ben met de gashendel. Die is 90 graden bij onze ducatis...
Welke debiel dat verzonnen heeft haha.
Nu bezig met snelgas zodat het 35 % minder wordt.
Hij zei ook dat het hele huis vervangen moest worden a 1800 euro oid en het onderdeel niet los te krijgen was. Hij had er idd een besteld van een auto. Ik vind het allemaal prima, zolang ie het maar gewoon doet straksEven afwachten dus.
Inside info. Je kan hem volgens mij niet los krijgen bij ducati. Maar het is magneti marelli..ennzit ook op bv een Fiat panda.
Het is nog een werkje om eruit te halen. Daarna moet je hem resetten en eigenlijk afstellen op co etc. Er zit namelijk maar 1 in. Op 1 gasklephuis. De ander wordt secundair bewogen dmv een as..
Nee geen qs. Scheen idd de bakken te slopen. Voor zover ik weet heeft m’n 1098 het nooit gehad ookHad jij trouwen een qs op je 1098?
Las in een artikel dat ducati z'n bakken pas goed zijn geschikt vanaf de 1198 en verder. Daarom hebben ze ze nu ook soms standaard.
Jouw 2 lag er toch uit?
Heb je hier foto's van? Ik ben wel benieuwd namelijk. Ik moet op circuitdagen ook vaak overpakken op m'n gashendel, erg irritant.
Hij zei ook dat het hele huis vervangen moest worden a 1800 euro oid en het onderdeel niet los te krijgen was. Hij had er idd een besteld van een auto. Ik vind het allemaal prima, zolang ie het maar gewoon doet straks
Heel de dag regen dus lekker de garage in om de riemen te vervangen.
Lagers gechecked voordat de nieuwe riemen er op gaan en eentje gaat wel erg stroef..
Helaas heb ik deze niet liggen en blijkbaar is 6004 C4 niet een hele gangbare maat, morgen maar eens kijken of Verduyn ze heeft liggen zodat ik verder kan.
Bekijk bijlage 1636440
Zo'n dingetje heb ik.Valt best mee. Op ebay vind je ze van kunststof. 15 euro oid.
Bij auto's gebeurde dit vroeger ook niet. Maar heb 100en riemen gedaan en steeds vaker kreeg ik ermee te maken.
Let maar es goed op je markering die je gemaakt hebt. Als je hem spant...trek je aan de nokkenassen. Dat wil je niet. Die moeten vaststaan. En de riem spannen. Niet je assen :p