Luz916
Die hard MF'er
- 1 okt 2017
- 314
- 167
Wat betreft de relatief hoge onderhoudskosten, ik denk dat het wel mee valt. Je moet natuurlijk altijd wat geluk hebben, maar goed onderhoud is behoud. En dus dé sleutel voor een betrouwbare fiets. En de 999 blokken zijn best bulletproof.Thx voor het meedenken! Qua budget zit ik ergens tussen de 4 en 6k te zoeken en dan wordt je behoorlijk heen en weer geslingerd.
Heb ook al meerdere RSV's bekeken, qua looks vind ik dat ook wel gaaf. Voordeel is dat deze een stuk schappelijker geprijst zijn met een stuk minder kilometers. Persoonlijk vind ik de 749 gewoon fantastisch ogen. Het aanbod is ook vrij beperkt, kwam deze nog tegen, meer kilometers maar ook meer kilometers: Ducati - 749 S.
Valt me wel op dat ik veel lees over relatief hoge onderhoudskosten van Ducati's ten opzichte van veel andere, veelal japanse, motoren.
En omdat ik zelf weinig technische kennis heb, en dit mijn eerste motor wordt ben ik toch voorzichtig. Voor mij is het ook lastig inschatten of 'Alles netjes is' en of iets een 'Goede motor' anders dan dat controle op aanwezigheid van onderhoudsboekjes en vertrouwen op de verkoper.
Bedankt @Giel0 voor de tip aangaande het afslaan, goed om in de gaten te houden.
Ik heb mijn 999 gisteren voor het eerst sinds 6 mnd weer gestart. In de winter wat nieuwe olie en een filter, af en toe aan de druppel lader, starten-lopen.
Aan de andere kant, ik heb ook een 916 gehad. Daar is de helft van de aanschafwaarde in € nog een keer in gegaan om hem goed te krijgen nadat er metallic olie uit kwam bij een oliewissel. Soms moet je geluk hebben ;-).