Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

Vandaag dus, nadat de bestelde schakelaar binnen was bij de Motorkelder te Capelle, de neutraalschakelaar vervangen. Olie afgetapt, motorblok ondersteund met een schaarkrik en de ophangbout er uit gehaald. Alleen de aluminium bus tussen de oren van het carter wilde niet makkelijk er tussen uit. Met een grote bandenlichter en gedoseerde kracht er eindelijk tussen uit gekregen. Daar eerst maar eens 0,2 mm afgehaald zodat hij nu zuigend tussen de oren kon. Draadjes loshalen van de schakelaar was even pielen maar dat ook voor elkaar gekregen. Oude schakelaar weg en nieuwe voor in de plaats. Gecontroleerd of dat hij werkte en dat was zo. Olie vullen en alles nog eens controleren. Operatie geslaagd en patiënt leeft nog.

aanv: er heeft 24 uur een stuk karton onder gelegen en geen druppeltje olie gelekt.
 
Laatst bewerkt:

1604137950535.png


Men neme een R45 voor wehnag en pakke de slijptol. Ik geloof 35k voor een motor zonder kenteken, leuke handel.
 
Hallo 2 klepper experts.
Ik ben mijn R60/7 na 10 jaar aan het reanimeren. (Daarbij ook een harttransplantatie die diesel lust, maar dit terzijde)
Ik heb een paar dingen:
Weet iemand wat voor maat achterband erop hoort? Beetje groter dan standaard mag ook. Ik heb hem een paar jaar geleden geruild met een motor die ik toen reed. Dus nu ligt er een kale band op in de verkeerde maat.

Wat voor accu hoort erin? Ik kan mij herinneren dat de originele er niet uit ging zonder het subframe te verwijderen. Er was in ieder geval wat mee.

Waar kan ik het beste revisiesets voor de voorrem halen? Voor klauw en pomp.
Ik heb ate met de pomp onder de tank. Een nieuwe slang is ook nodig.

Alvast dank :)
 
Er hoort een 110 achterband op. 120 staat leuk maar past niet zonder geweld tussen de kardan en de brug door. Standaard hoort er een 18 Ampere accu in. De trend is om steeds zwaarder te gaan maar moderne accu's hebben een beter startvermogen dan die 18 A gebkkies van vroeger. Revisiespullen verkoopt de Hobbyist in Hunsel.
 
Dank u. De hobbyist is een goede tip, dat is niet eens zo ver weg voor mij.
Wat betreft de accu vind ik het ook wel fijn om wat over te hebben. Ik zal eens meten wat er in past en dan een keuze maken.
 
Het ligt er ook aan wat je met de motor wil gaan doen. Als je 's winters met vorst niet rijdt is 18A genoeg. En je kunt met een lichtere accu af als je er een Valeo startmotor in zet. De Bosch is lomp en betrouwbaar maar vraagt een hoop stroom.
 
Misschien heb je het stukje met de diesel gemist *D

Als het bevalt en goed loopt dan is het plan om het jaar rond te rijden. (woon werk verkeer vooral)
 
En die Diesel start elektrisch? Dan geeft de fabrikant toch wel aan hoeveel vermogen je daarvoor nodig hebt?
En ja, ik heb de diesel toen zelfs in je bijkeuken zien staan. Ik dacht alleen dat je voor dit topic weer terug ging naar origineel.
 
De diesel start elektrisch en moet ook gloeien. Wat de fabrikant zegt weet ik niet, ik heb hem 2e hands gekocht.

Ik ben er nu weer mee verder gegaan (ik moest de aandrijving nog maken) en ik ben wel van plan om er weer mee te gaan rijden.
 
dat vind ik wel erg weinig.
Ik heb net de grootste gekocht die ik kwijt kan. (ik kan met een kleinere accu toch niks met de dan ontstane ruimte)
Hij is 30 Ah. Ik bedacht mij gisteren dan degene uit het voertuig waar de dieselmotor uit komt 40 Ah is.
 
Laatst bewerkt:
De Track met sneeuwscooter koppeling heeft warmteproblemen met de snaar. De levensduur valt erg tegen. Maar desalniettemin, ik zou er graag eentje hebben.
 
Ik ook, die zou voor mij wel geschikt zijn voor woon-werk.
Degene die ik nu aan het bouwen ben hopelijk ook. Al zou ik elk jaar het snaar moeten vervangen dat is nog wel te overzien. (Als ze leverbaar blijven tenminste...)

Ik had trouwens nog een Peters handboek liggen van de R /7 en die spreekt van een 28 Ah accu.
 
Via marktplaats kreeg ik een tip.
Ik heb deze koffer te koop staan. En had geen idee waar hij bij hoorde.
Blijkt een zeldzame javri koffer te zijn voor een r90.
Ik heb maar 1 kant, dat helaas.
Wie weet zoekt iemand hem net.
 

Bijlagen

  • 20201101_135417.jpg
    20201101_135417.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 7
  • 20201101_135319.jpg
    20201101_135319.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 8
  • 20201101_135354.jpg
    20201101_135354.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 7
Het lijkt mij gewoon zo'n aftermarket koffer waar Amerikanen mee rijden. Nooit van Javri gehoord. En hij zou op alle twin shocks van na 1972 moeten passen. Misschien dat je er iemand blij mee maakt maar ik zou niet teveel rekenen op een goudmijn. Mijn vermoeden is dat er maar 200 gemaakt zijn omdat niemand ze wilde hebben.
 
Als je toch lekker aan het zoeken bent, ik zoek deze contactsleutel. Of een blanke, of een 3D tekening, dan laat ik hem printen.
Bekijk bijlage 1495028

Ik zie dat Meyer een andere schakelaar voor de swing arm modellen verkoopt als ik dacht, die van de /5 heeft hij ook niet.

Hoi,

zat ff bij te lezen, al lang niet meer geweest, wat is dit toch een heerlijk topic.

Nog steeds op zoek? Ik heb er zo een liggen, iets beschadigd maar wel goed genoeg om op te meten.
Het is trouwens dit artikelnummer van BMW: 51251233553. Als je zoekt op Google met BMW 51251233553 kom je een heel eind.

Laat maar weten, ik zag dat je eerste bericht van december 2019 was dus wellicht niet meer nodig.

Groet,
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan