Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

Hoi,

zat ff bij te lezen, al lang niet meer geweest, wat is dit toch een heerlijk topic.

Nog steeds op zoek? Ik heb er zo een liggen, iets beschadigd maar wel goed genoeg om op te meten.
Het is trouwens dit artikelnummer van BMW: 51251233553. Als je zoekt op Google met BMW 51251233553 kom je een heel eind.

Laat maar weten, ik zag dat je eerste bericht van december 2019 was dus wellicht niet meer nodig.

Groet,
Jawel, nog steeds relevant. Ik zoek er eentje om een siliconenmal van te trekken. De baard is dus niet van belang.
Heb je zelf de partnummers gegoogeld? 95 dollar voor een imitatie vind ik het echt niet waard. Voor dat geld wil ik er ook een contactslot bij.
 
Hoi,

onderdeelnummer vanaf de Max-BMW parts fiche. Die blijft handig door de goede afbeeldingen. Inderdaad belachelijke prijs. De sleutel die ik heb is helaas beschadigd dus een siliconen mal trekken gaat 'm niet worden. Kan 'm wel een keer voor je opmeten zodat je er een file voor kunt maken om 3D te printen wellicht?

Grt
 
Dat zo ook al prachtig zijn. We hebben hier op het werk 3d printers, dan moet ik even iemand lief aankijken. De tekening en dxf file delen we dan weer zodat iedereen het kan gebruiken.
 
Hoi.

Iemand hier interesse in een /5 voorvork met 2 wielen?
1x 19" en 1x 21", met die laatste kan je een scrambler bouwen, heb daar evt nog langere Hagons bij voor de achterkant omhoog te zetten.

Vork is recht, opnieuw verchroomt en opgebouwd met nieuwe slijtdelen.

IMG_0114.jpg


Groeten, Paul.
 
Een raadseltje. Mijn neef haalt dit uit de motorolie van zijn /7. Het lijkt aluminium maar we hebben geen idee waar het vandaan kan komen. Iemand een gok?
1621962252794.png

Het is niet iets dat al in de aftapbak lag. Er leken korreltjes van straalgrit in de olie te zitten, daarom is hij gaan filteren. Het enige dat hij vond was dit brokje.
 
Precies, ik wilde het niet zeggen maar was nogal verrast toen ik dit hoorde. Onbegrijpelijk door een 'firma' met zo'n naam.
Heb hem toen aangeboden een van mijn 60/6 blokken voor redelijk over te nemen. Weliswaar geen nikasil maar heb je ook wat op de 'plank'.
Jammer dat hij zelf niet of nauwelijks sleutelt.

Jij was toch ook bezig met R80 cilinders??
 
Jep, neef R heeft sinds zaterdag ook 800 Nicasil. R heeft alles er af en schoon gemaakt, samen hebben we het spul weer gemonteerd.
 
Niet in de problemen met passing op carter? Heb je de originele koppen+carbs gebruikt?
Benieuwd hoe je e.a. hebt opgelost.
 
Nee, een /7 heeft dezelfde boring in het carter als de Nicasil modellen. Alleen voor september '75 heeft een kleinere boring. De originele koppen en carburaturs zitten er op, dat gaat zonder verdere aanpassingen. Alleen een 0,75 voetpakking omdat anders de squish band te klein wordt en je kans op pingelen vergroot.
Ik heb van de winter hetzelfde gedaan met mijn /6, plug and play.
 
Een raadseltje. Mijn neef haalt dit uit de motorolie van zijn /7. Het lijkt aluminium maar we hebben geen idee waar het vandaan kan komen. Iemand een gok?
Bekijk bijlage 1636926
Het is niet iets dat al in de aftapbak lag. Er leken korreltjes van straalgrit in de olie te zitten, daarom is hij gaan filteren. Het enige dat hij vond was dit brokje.
Stukje zuigerveer ?
 
Nee, een /7 heeft dezelfde boring in het carter als de Nicasil modellen. Alleen voor september '75 heeft een kleinere boring. De originele koppen en carburaturs zitten er op, dat gaat zonder verdere aanpassingen. Alleen een 0,75 voetpakking omdat anders de squish band te klein wordt en je kans op pingelen vergroot.
Ik heb van de winter hetzelfde gedaan met mijn /6, plug and play.

Goed te weten, diameter twijfelde ik even. Verwarring door pré '75. Pakking 0.75mm is duidelijk.
Hoop dat neef R. er ook tevreden mee is. Is de 60/7 met de 800cc al rijklaar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan