Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

Vraagje aan de oldtimer bezitters / liefhebbers hier; een maatje van me heeft een R60/2 uit 1963 waarvan de schokbrekers voor en achter aan vervanging toe zijn. Weet iemand een goed adres hiervoor? Bij De Knalpot is het al gevraagd maar duurt het nu wel erg lang (maanden inmiddels) voor ze met een antwoord komen.
Plaatje van een R60/2 voor het beeld:
f4236095-b6ea-439c-8555-b6ad71848219
 
Zijn die schokbrekers niet te reviseren :?
Was ook zijn idee maar de eigenaar is ermee naar een verenspecialist gegaan en die durft er eigenlijk niet aan te beginnen. Als een onderdeeltje stuk zou gaan bij opendraaien kon hij het zeer waarschijnlijk niet meer aankomen. Wil niet zeggen dat een ander (Hobbyist bijv) dit wel zou durven maar maatje is er toch wat voorzichtiger mee geworden. Wil liever eerst voor vervangingsdempers gaan.
 
Dat "te vervangen" demperdeel kan je vervangen, of reviseren.

Reviseren hangt weer af van welk merk demper, ik had onder mijn /2 koni's, reviseerbaar en instelbaar, zijn nog steeds te koop, zoek 'Koni 76-1291'.
Wat er in die jaren als origineel merk in ging, geen idee, Sachs, Boge?
 
Koffer vraag
ik heb een r65 monoshock uit 1988 en wil daar een setje koffers op hebben.
er zitten nog geen beugels / dragers op de motor en ik heb gezien dat er zogenaamde stalen z-dragers bestaan en het oudere type metalen beugels met het “vierkante” frame.
mijn voorkeur gaat uit naar de z-dragers, maar welke koffers passen daar op.
marktplaats staat vol met Bmw koffers, maar passen bijvoorbeeld de k75 koffers die eigenlijk weer gebruik maken van een z-beugel van kunststof? Kortom waar moet ik op letten bij koffers voor een metalen z-frame?
 
Iemand nog een adresje voor handvat schakelaars voor een 2002 BMW R1150 R? Ik heb al contact opgenomen met TheMotoGuys, MotoWorks en Nr1Motor.

Het enige wat ik tot nu toe heb gekregen waren linkjes naar eBay artikelen die er nog veel slechter uitziet als mijn huidige. Al zullen die wel werken.

Nieuw is ook goed, ik weet dat Mofra ze nieuw kan leveren maar dat kost circa 550-600 euro. Als het niet anders kan, dan wordt dat het.

Of weet iemand misschien of deze schakelaars te reviseren zijn?
 
Iemand nog een adresje voor handvat schakelaars voor een 2002 BMW R1150 R? Ik heb al contact opgenomen met TheMotoGuys, MotoWorks en Nr1Motor.

Het enige wat ik tot nu toe heb gekregen waren linkjes naar eBay artikelen die er nog veel slechter uitziet als mijn huidige. Al zullen die wel werken.

Nieuw is ook goed, ik weet dat Mofra ze nieuw kan leveren maar dat kost circa 550-600 euro. Als het niet anders kan, dan wordt dat het.

Of weet iemand misschien of deze schakelaars te reviseren zijn?
Zijn die schakelaars zo slecht? Ik heb twee 1100's uit '95 en '96 en zie geen aanleiding om ze te vervangen.

Edit: verkeerde topic, dit gaat over tweekleppers.
 
Zijn die schakelaars zo slecht? Ik heb twee 1100's uit '95 en '96 en zie geen aanleiding om ze te vervangen.

Edit: verkeerde topic, dit gaat over tweekleppers.
Nou slecht wil ik ze niet noemen, maar ze werken niet meer. Ik kan mijn linker knipperlicht niet aanzetten, en als ik mijn rechter knipperlicht aanzet kan ik het niet meer uitzetten 😐

Wat ik een tijdje heb gedaan is mijn arm uitsteken als indicator dat ik naar links kom, maar (ik weet niet eens of dat legaal is) in het donker is dat gewoon geen optie.

Met snel in en uitschakelen van mijn alarmlichten krijg ik de rechter wel uitgeschakeld.

Maar ik heb nu bij 6-7 verschillende bedrijven gevraagd, en wacht nog even op antwoord. Als dat uitblijft wordt het toch de portemonnee trekken.
 
R1150 heeft weer andere schakelaars, met ingebouwde nog kleinere schakelaartjes.

Die van de K75/100 zitten ook op de laatste serie R80/100R-GS enz.
Ook op de R1100.
 
Uiteindelijk voor nieuwe gekozen, via Mofra. Gisteren besteld en vanmorgen lagen ze klaar. Net opgehaald en vanavond proberen te monteren.
 
Vraagje voor de R90S kenners; is het gebruikelijk dat het oliedruk lampje brandt als de R90S stationair loopt? Bij iets gas geven of optrekken vanuit stilstand gaat het lampje wel meteen uit. Als het blok eenmaal op temperatuur is blijft het heel mooi stationair lopen, maar het oliedruk lampje brandt dan wel. Is dit gebruikelijk?
En op hoeveel toeren moet het stationair afgesteld staan?
 
Nee, het oliedruklampje moet uit zijn als de motor loopt. Ik zou beginnen met een nieuwe oliedruk schakelaar.
Anders ben ik bang dat je drijfstangschalen of de oliepomp overleden zijn.
Stationair is net onder de 1000 omwentelingen.
 
Vraagje voor de R90S kenners; is het gebruikelijk dat het oliedruk lampje brandt als de R90S stationair loopt? Bij iets gas geven of optrekken vanuit stilstand gaat het lampje wel meteen uit. Als het blok eenmaal op temperatuur is blijft het heel mooi stationair lopen, maar het oliedruk lampje brandt dan wel. Is dit gebruikelijk?
En op hoeveel toeren moet het stationair afgesteld staan?
Is het wel het olie lampje (het oranje lampje)?
Is het niet het laadstoomlampje, het rode lampje? Van het laadstroomlampje klopt het gedrag wat je omschrijft.
 
Het is inderdaad het rode lampje:$
Ik ben alleen maar Japanse fietsen gewend en ben er zomaar vanuit gegaan dat het het oliedruk lampje zou zijn.
Nieuwigheid zullen we maar zeggen*D
Bedankt voor de snelle reacties:t

(Ik zal de fiets toch eens iets beter moeten gaan bestuderen en verkennen, want het is eigenlijk wel een heel leuk ding om op te rijden)
 
Terug
Bovenaan Onderaan