shades
MF veteraan
Prijs van 500 vind ik nog wel mee vallen al ben ik bang dat de Nav7 dan wel weer richting de 1000 gaat - knots. Ik wacht wel tot Mr. Gps er iets van vindt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mee eens hoor.@Viaantje Als een van de grootverbruikers van de VI, ik ben inmiddels aan de derde bezig denk ik niet dat het "geen" probleem is. Ook met een schoongemaakt scherm doet het zich voor, als het zo simpel was dat een schoonmaakbeurtje het probleem op zou lossen, dan hoeft BMW/ de dealer, zelfs buiten garantie het ding iedere keer te vervangen? Dus wellicht is het zo dat het aanraakscherm na volraken niet meer is schoon te maken en dus resteert dan alleen nog vervangen van de hele unit.
Overigens de laatste doet het tot nu toe al weer enkele maanden zonder mankeren. Deze heeft hardware versie 7.
Ik twijfel nog wel ernstig of ik deze wel mee wil nemen naar Zuid Amerika aan het eind van dit jaar.
Mee eens hoor.
De eerste keer dat mijn vorige Navigator VI een eigen leven ging leiden wat er wel sprake van duidelijk zichtbaar opgedroogde nattigheid: ik had ergens onderweg met een natte handschoen de regen er van af gewist.
Toen 's middagd de zon ging schijnen kan ik mij voorstellen dat het opgedoogde nat aan het scherm ging "trekken".
Een volgende keer overkam het mijn Navigator met een brandschoon (tja hoe schoon is schoon) scherm.
Ik heb mijn RT onlangs van keramische coating voorzien. Bij die gelegenheid ook het schermpje van de navigator behandeld (3 lagen, Avalon King Armor Shield IX).
Met een beetje mazzel blijft het Ghost Touch fenomeen weg...
Neem je toch gewoon een rugged telefoon van 100-200 euro als backup.Ik twijfel nog wel ernstig of ik deze wel mee wil nemen naar Zuid Amerika aan het eind van dit jaar.
Ja dat zou ook kunnen. Ik ben niet zo van de telefoon navigatie. Ik zoek eigenlijk nog naar een goed systeem voor off-road rijden en het moet natuurlijk ook gedownloade kaarten van heel Noord- en Zuid Amerika hebben. Ik zag wat voorbij komen op FB een tijdje terug, maar ik kan het niet meer vinden. Die zag er zeer degelijk uit en was vooral gericht op off-road en had ook nog een telefoon. Was een Android apparaat.Neem je toch gewoon een rugged telefoon van 100-200 euro als backup.
Zou daar juist nu niets op "smeren"... zeker geen keramische coating. Wellicht een beschermfolie (touchproof).
Heb je nog vaker last gehad van die spook vinger?Ik heb mijn RT onlangs van keramische coating voorzien. Bij die gelegenheid ook het schermpje van de navigator behandeld (3 lagen, Avalon King Armor Shield IX).
Met een beetje mazzel blijft het Ghost Touch fenomeen weg...
Heb je nog vaker last gehad van die spook vinger?
Wat betreft de coating op het scherm: dat is gedurfd, ben benieuwd naar je ervaring over een paar weken.
dat scherm komt blijkbaar alleen de gps op de motor zit.Ik kan dat scherm echt nergens vinden en ik heb de laatste firmware erop staan - weird
Dan hou ik de mijne (V8) extra in de gaten, heb hem afgelopen zaterdag gekocht bij WaypointProblem is met V8, ghostfinger vanaf 1e dag.
Problem is met V8, ghostfinger vanaf 1e dag.
note: Met Garage Houtrust tot nu toe wel goede ervaringen, daar ligt het niet aan.
Genoemde mogelijke oorzaken van de spookvinger zijn:Maar de spookvinger, ghostfinger... ja, heb ik vrijwel constant. rete irritant.
Als je weet waar je heen gaat beter niet monteren, want het leidt flink af.
Contactspray leek even te helpen, 2uur, 100km, niet langer.
Spuug op de contactjes leek niet te helpen.
Eerst garage maar eens vragen...
Coating of plastic erover, is te proberen. benieuwd hoe het Jeroen vergaat.
Gegevens (is donderdag geleverd):
hardware version V8 SA3 16GB, 128MB MO PR BN (SA3?? en die laatste 3x2 letters snap ik ook niet)
unit ID : veel digits.
software 5.80
bmw motorrad 13.00 (aha , dertien punt nul nul... maar ik ben niet bijgelovig)
Software en kaarten updated gisteren via garmin expres.
De Navigators V en VI zijn duidelijk op de Garmin Zumo 590/595 gebaseerd met de contactpuntjes, batterij, USB socket en aan/uit knop op de zelfde plek.Verder lijkt dit ding in alles op de Garmin LM390 die ik eerder had, maar wel honderden Euros duurder.
Voor dat bedrag verwacht ik eigenlijk wel iets helemaal foutloos.
De 1e LM390 ging 4jr mee en is er helaas afgevallen en niet teruggevonden.
De tweede LM390, van marktplaats, ging na 18 mndn (twee zomers, 1 winter, pakweg 10000km) stuk.
Na 3dgn regen kwam in enkele uren een zwarte (vocht?)vlek achter het scherm.
Vlek wilde niet meer weg, toen ging die motor stuk.. dus niet meer actueel.