Het grote BSB/Real Road Racing Top Deel 3

Hallo, ik heb niet echt uitgebreid gezocht hier, maar ik ben van plan om naar de finale van BSB op brands hatch af te reizen desnoods volgend jaar als de wereld dan nog niet vergaan is. Wat is de beste tribune? via wat boeken jullie de overtocht? en verblijf? zomaar ff wat tips zou welkom zijn! en weer ff wat anders dan het C woord
 
Weet niet hoe de situatie inmiddels in Calais is, maar niets makkelijker dan met de trein naar Dover. Daarna sta je binnen een uur al op Brands. In een weekend loop je makkelijk rond het hele circuit en in elke bocht kijk je je ogen uit. En dan maar ff geen Corona, toch proost!

1584740201620.png
 
Hallo, ik heb niet echt uitgebreid gezocht hier, maar ik ben van plan om naar de finale van BSB op brands hatch af te reizen desnoods volgend jaar als de wereld dan nog niet vergaan is. Wat is de beste tribune? via wat boeken jullie de overtocht? en verblijf? zomaar ff wat tips zou welkom zijn! en weer ff wat anders dan het C woord

Ben daar afgelopen jaar geweest.
Toen met de motor gegaan, naar Duinkerken gereden en van daar met de boot naar Dover.
Vanaf Dover is het maar een uurtje inderdaad, maar het is wel een pleuriseind rijden naar Duinkerken ( Calais is nog verder)
Boot doet er geloof ik 2 uurtjes over, deze info kun je vinden op www.dfds.com
Wij hadden een bed and breakfast op 5 minuten van het circuit, de circuit camping was een grote baggerzooi door de regen.


Veel tribunes zijn er niet, paddock hill geeft het mooiste uitzicht, daar kun je ter plekke kaartjes voor kopen.
En verder inderdaad lekker rond het circuit lopen.
De sfeer is geweldig. :Y
 
Ben daar afgelopen jaar geweest.
Toen met de motor gegaan, naar Duinkerken gereden en van daar met de boot naar Dover.
Vanaf Dover is het maar een uurtje inderdaad, maar het is wel een pleuriseind rijden naar Duinkerken ( Calais is nog verder)
Boot doet er geloof ik 2 uurtjes over, deze info kun je vinden op www.dfds.com
Wij hadden een bed and breakfast op 5 minuten van het circuit, de circuit camping was een grote baggerzooi door de regen.


Veel tribunes zijn er niet, paddock hill geeft het mooiste uitzicht, daar kun je ter plekke kaartjes voor kopen.
En verder inderdaad lekker rond het circuit lopen.
De sfeer is geweldig. :Y

Ik kom graag bij Engelse WSBK en MotoGP's ....top volk !!!!!
 
Absoluut, kunnen wij nog wat van leren hoe die mensen met elkaar omgaan.

Als je ze op vakantie in Spanje tegenkomt is het anders inderdaad... :+
 
  • Haha
Waarderingen: NR34
Met de motor naar Calais en dan ff met de Eurostar over voor een paar tientjes, (short stay saver !), van daar is het een krap uurtje rijden naar BH :t
Wij hebben gepland om (weer, al eerder gedaan in 2018) zaterdagochtend (heel..) vroeg weg te rijden uit regio Rotterdam, je rijdt in ongeveer 3 uurtjes naar Calais en de trein duurt een half uurtje, met tijdverschil halen we dan mooi de Qualificatie trainingen van de Superbikes !
Zondag na de laatste race nog ff snel een snack erin en dan naar de trein, dan werkt het tijdverschil wel wat in je nadeel maar ben ik rond 01.00 weer thuis en kan eventueel de volgende dag gewoon weer om 09.00 bij de baas aanschuiven..
Naar andere circuits (tot nu toe, Cadwell Park, Donington Park en Oulton Park geweest, in de UK gaan we meest met de Ferry van Hoek van Holland, dan op vrijdagavond 22.00 weg, zaterdag ochtend 06.30 (UK) aankomen, ontschepen en naar circuit knallen, ook alle keren de Quali BSB gehaald ! Vervolgens na de races "op het gemak" naar een hotel vlak bij Harwich en op maandag overdag naar huis, 17.00 weer in Hoek van Holland.
Persoonlijk ga ik liever naar BSB races als naar een GP of WSBK !

Oh ja, Paddock Hill Bend is top, aardig zicht op goed deel van circuit en TV-scherm !
 
Met de motor naar Calais en dan ff met de Eurostar over voor een paar tientjes, (short stay saver !), van daar is het een krap uurtje rijden naar BH :t
Wij hebben gepland om (weer, al eerder gedaan in 2018) zaterdagochtend (heel..) vroeg weg te rijden uit regio Rotterdam, je rijdt in ongeveer 3 uurtjes naar Calais en de trein duurt een half uurtje, met tijdverschil halen we dan mooi de Qualificatie trainingen van de Superbikes !
Zondag na de laatste race nog ff snel een snack erin en dan naar de trein, dan werkt het tijdverschil wel wat in je nadeel maar ben ik rond 01.00 weer thuis en kan eventueel de volgende dag gewoon weer om 09.00 bij de baas aanschuiven..
Naar andere circuits (tot nu toe, Cadwell Park, Donington Park en Oulton Park geweest, in de UK gaan we meest met de Ferry van Hoek van Holland, dan op vrijdagavond 22.00 weg, zaterdag ochtend 06.30 (UK) aankomen, ontschepen en naar circuit knallen, ook alle keren de Quali BSB gehaald ! Vervolgens na de races "op het gemak" naar een hotel vlak bij Harwich en op maandag overdag naar huis, 17.00 weer in Hoek van Holland.
Persoonlijk ga ik liever naar BSB races als naar een GP of WSBK !

Oh ja, Paddock Hill Bend is top, aardig zicht op goed deel van circuit en TV-scherm !

:^ Komt wel overeen met mijn ervaringen. Naar Brands met de trein is gewoon het makkelijkste.
 
.

Motorbike madness documentaire vast al eens gepost? Kwam in mijn suggesties, dacht mooi corona materiaal. Isle of man tt 1998, de tijd dat ze een suzuki srad een "f1 motorbike" noemden, en wat ook geweldig is om te zien, geen telefoons :).
 
Het duurde ff maar nu dit weekend de Varselring niet door gaat en onze voorbereidingen in de komende weken voor IOMTT 2020 ook niet door gaat, komt het hele verhaal hard binnen. Natuurlijk begrijp ik het, gezondheid gaat boven alles, maar mijn geestelijke gezondheid krijgt helaas ook een knauw. Zucht. Op naar 2021, de boot is inmiddels al omgeboekt.
 
Het duurde ff maar nu dit weekend de Varselring niet door gaat en onze voorbereidingen in de komende weken voor IOMTT 2020 ook niet door gaat, komt het hele verhaal hard binnen. Natuurlijk begrijp ik het, gezondheid gaat boven alles, maar mijn geestelijke gezondheid krijgt helaas ook een knauw. Zucht. Op naar 2021, de boot is inmiddels al omgeboekt.

Ja het is zeker klote! Het hele leven staat op zijn kop. Ik baal er soms ook enorm van. En tegelijk besef ik me hoe relatief het is. Er gaan mensen dood, veel kids verliezen in een paar dagen hun opa en oma. De regels worden vanaf maandag soepeler en je kunt de klok er op gelijk zetten: binnen nu en 6 weken hebben we meer patienten en gaan de sterftecijfers omhoog. Als ik zie hoe men weer massaal de stad in trekt, dan denk ik wel eens laat de Corona dan ook maar toe slaan als men zo eigenwijs is. En als de TT van Assen was door gegaan dan had ik mijn kaartje te koop gezet.
 
Het duurde ff maar nu dit weekend de Varselring niet door gaat en onze voorbereidingen in de komende weken voor IOMTT 2020 ook niet door gaat, komt het hele verhaal hard binnen. Natuurlijk begrijp ik het, gezondheid gaat boven alles, maar mijn geestelijke gezondheid krijgt helaas ook een knauw. Zucht. Op naar 2021, de boot is inmiddels al omgeboekt.

Jammer dat het niet doorgaat....kan je reisverslagen op YouTube altijd erg waarderen. Dan hopelijk maar in 2021!
 
Nieuwe BSB kalender is bekend:
 
Het duurt nog even voordat het weer begint en het is balen maar begrijpelijk dat Assen is geschrapt dit jaar. Maar goed nieuws dat de BSB ook weer beginnen kan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan