Het grote BSB/Real Road Racing Top Deel 3

Mooie spannende races gezien gisteren met veel close racing, maar de tweede superbike race was wel een beetje een anticlimax met dat sterk uitgedunde veld.
 
Klopt, eerste dag hadden sommige wat opstart problemen maar werkt nu prima.

Hickman en Harrison beide weer snel op tempo. Todd ook verrassend snel boven de 130 mph.
Caljouw later deze TT weer op de motor las ik :t
 
Vooral de tweede race Superbike tot de laatste (centi)meters spannend. Zat 1 honderste verschil tussen 1 en 2.:}
 
:?Tickets voor de title decider op Brands Hatch zijn binnen! Lekker 3 dagen op het circuit rondhangen en die geweldige sfeer meebeleven.
Kunnen we wel ff een bakkie doen ;), heb een hotel in F (vrijdagnacht) en UK (zaterdachnacht) geboekt, de trein en kaarten moet ik nog ff regelen..
Wij zijn er dus alleen Za&Zo en rijden na de races naar huis:]:]
 
Tickets voor de title decider op Brands Hatch zijn binnen! Lekker 3 dagen op het circuit rondhangen en die geweldige sfeer meebeleven.
Kunnen we wel ff een bakkie doen ;), heb een hotel in F (vrijdagnacht) en UK (zaterdachnacht) geboekt, de trein en kaarten moet ik nog ff regelen..
Wij zijn er dus alleen Za&Zo en rijden na de races naar huis:]:]
Goed bezig, erg gaaf. Veel plezier op Brands! :}
 
Jamie heeft het sws wel naar zn zin in BSB geloof ik. Tis wel een type rijder die het lekker vind beetje op die korte smalle baantjes te gummen en springen.
 
Kunnen we wel ff een bakkie doen ;), heb een hotel in F (vrijdagnacht) en UK (zaterdachnacht) geboekt, de trein en kaarten moet ik nog ff regelen..
Wij zijn er dus alleen Za&Zo en rijden na de races naar huis:]:]
Goed plan! Wij rijden ook zondag na de races terug, welke trein ga je nemen?
 
Van Sikkelerus draaide idd lekker op Snetterton. 2e plek in de sprint race en 3e in de feature race. Mooi om te zien.

Brad Ray was niet te stoppen gisteren op Snetterton. Meest opvallend was de fout van TazMac die, na een safety car situatie, bij de restart de safety car inhaalde terwijl deze net de baan af ging. Leverde hem, Ray en Irwin een time penalty op. Daarnaast kreeg TazMac, als leidende rijden, ook 2 strafpunten op zijn licentie.

De stand van zaken aan het begin van de laatste 3 showdown races van de BSB

1 Bradley RAY (Yamaha) 1061
2 Jason O’HALLORAN (Yamaha) 1048
3 Tarran MACKENZIE (Yamaha) 1031
4 Glenn IRWIN (Honda) 1016
5 Lee JACKSON (Kawasaki) 1014
6 Kyle RYDE (Yamaha) 1013
7 Rory SKINNER (Kawasaki) 1009
8 Tommy BRIDEWELL (Ducati) 1008
 
:t
Geen idee, nog niks geregeld en hoopte eigenlijk gewoon aan te komen rijden en een ticket te kopen.. :?
Meh, dat kan een uitdaging zijn. Ga je met de motor of de auto? Het officiële verhaal is dat je een uur van tevoren aanwezig moet zijn en gereserveerd hebben (maar da's voor auto's). Motor zal wel makkelijker zijn.
Je moet dan wel nog je API invullen (Advanced Passenger Information Pre-travel requirements – Eurotunnel Le Shuttle)

En vergeet niet dat je een paspoort nodig hebt, UK is niet meer deel van de EU
 
Meh, dat kan een uitdaging zijn. Ga je met de motor of de auto? Het officiële verhaal is dat je een uur van tevoren aanwezig moet zijn en gereserveerd hebben (maar da's voor auto's). Motor zal wel makkelijker zijn.
Je moet dan wel nog je API invullen (Advanced Passenger Information Pre-travel requirements – Eurotunnel Le Shuttle)

En vergeet niet dat je een paspoort nodig hebt, UK is niet meer deel van de EU
Oh, :X we gaan wel met de motoren maar dacht er zo op te rijden, denk dat we dan nog ff moeten bomen over hoe en wat komende tijd.
Dat van die API wist ik ook niet, ook daar nog ff induiken voor die tijd.
Maar eerst dit maar ff afronden..
IMG-20220912-WA0026.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er zijn geruchten dat de 2022 Supersport kampioen Kennedy tijdens het volgende weekend mag starten op een 3e McAms Yamaha in de BSB.
Zou een mooie kans voor hem zijn, ook omdat er nog steeds geruchten zijn dat Taz Mac volgend jaar naar het WSBK gaat vertrekken.
 
Voor de liefhebbers van Engels racen: de podcast Off Track is echt een aanrader. Veel verhalen uit de paddock, leuke gesprekken met allerlei mensen uit de Engelse racescene. Er staat zelfs een aflevering met Nadieh Schoots tussen.
 
Ook leuk luistervoer.

Beter of niet laat ik aan de luisteraar.;)
Ik bedoelde dat Chrissy Rouse en Dom Herbetson meer met BSB en "roads" hebben dan mensen uit Amerika.

90% van de gasten in de "motorbike pod" komen uit bsb of iomtt of hebben daar ooit gereden, plus de beide heren zelf.

Ik ben dus een trouwe luisteraar en heb nog niet 1 off track helemaal afgeluisterd itt tot chasin the racin. Iedere maandag zit ik daar op te wachten en vaak luister ik een oude nog eens terug gedurende de week.
 
Ah ok. De host van Off Track is Dave Neal, een Engelse motorjournalist en PR officer van het OMG BSB team. De man is zo Engels als Yorkshire pudding.

Zijn laatste podcast is een gesprek met Kev Stephenson, mechanic van McAms Yamaha en vroeger van de Jeffries familie, mooie anekdotes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan