Het grote bulletcam topic (post hier je filmpjes)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er allemaal heel leuk en tof uit, maar kunnen jullie een kleine samenvatting geven mbt hoe te bestellen en welk type bullitcam prijs etc. desnoods copie van je bestelling voor vele is het makkelijker een voorbeeld te hebben om te bestellen het is immers veel geld en je wilt wel zeker zijn van je zaak toch.

Alvast bedankt. Ga zo door :+ :+ :+ :+
hier bestellen
Ik heb dus niet de low light uitvoering omdat ik anders te lang moets wachten.
Ik heb besteld => pack 3 dacht ik.
Daar zit in: batterypack voor 8 AA batterijen, na 1 uur leeg.
Daar heb ik dan een spannings regelaar voor laten maken die mijn bulletcam voedt met 9 V. (aangesloten aan de motorbatterij uiteraard.
Klittenband, werkt goed ook aan + 200.
microfoon: trekt op niks, het geluid komt er steeds vervormt door.
Zonnekapje, wat ik ook niet gebruik vermits de cam onder de snuit van de motor hangt.
Bulletcam met sony CCD high resolution chip 480TV lijnen PAL formaat ( zie dat je niet het amerikaanse besteld.
Extra glaasje dat voor de lens zit.
Ook besteld: een afsandsbediening voor de sony camera ( niet echt nodig, maar handig) Dan moet je camera wel voor zien zijn van een "lanc" aansluiting.
Kosten => +/- 400€

Heb ik nog appart besteld => dasspeld microfoon van sony ( 75€) en daar heb ik ook een overgang set voor laten maken zodat deze aangesloten kon worden op de videokabel (audio links en rechts)

Dat is het zowat denk ik.
 
hier bestellen
Ik heb dus niet de low light uitvoering omdat ik anders te lang moets wachten.
Ik heb besteld => pack 3 dacht ik.
Daar zit in: batterypack voor 8 AA batterijen, na 1 uur leeg.
Daar heb ik dan een spannings regelaar voor laten maken die mijn bulletcam voedt met 9 V. (aangesloten aan de motorbatterij uiteraard.
Klittenband, werkt goed ook aan + 200.
microfoon: trekt op niks, het geluid komt er steeds vervormt door.
Zonnekapje, wat ik ook niet gebruik vermits de cam onder de snuit van de motor hangt.
Bulletcam met sony CCD high resolution chip 480TV lijnen PAL formaat ( zie dat je niet het amerikaanse besteld.
Extra glaasje dat voor de lens zit.
Ook besteld: een afsandsbediening voor de sony camera ( niet echt nodig, maar handig) Dan moet je camera wel voor zien zijn van een "lanc" aansluiting.
Kosten => +/- 400€

Heb ik nog appart besteld => dasspeld microfoon van sony ( 75€) en daar heb ik ook een overgang set voor laten maken zodat deze aangesloten kon worden op de videokabel (audio links en rechts)

Dat is het zowat denk ik.

vreemd ik had pack4 binnen 3 dagen thuis. en heb je die lanc ab bij rfconcepts besteld? en zo ja, is dat handig? ik zie ook wel eens van die dingen met 1 knop, lijkt me helemaal ideaal.
en hoe heb je die mic om laten bouwen? zelf knutselen of heb je daar setjes voor. want deze mic zuigt echt enorm.
 
vreemd ik had pack4 binnen 3 dagen thuis. en heb je die lanc ab bij rfconcepts besteld? en zo ja, is dat handig? ik zie ook wel eens van die dingen met 1 knop, lijkt me helemaal ideaal.
en hoe heb je die mic om laten bouwen? zelf knutselen of heb je daar setjes voor. want deze mic zuigt echt enorm.

Maar de camera van pack 4 was niet meer in voorraad. Dat was de reden dat ik pack 3 besteld heb. En idd ook in 3 dagen geleverd.
Op de lanc zitten 4 knoppen. record, stop en zoom in/uit.
Heb dat met velcro in de cockpit vast gemaakt. Is handig omdat ik anders camera uit het kontje moet halen om die te starten en het duurt te lang om het allemaal terug op zijn plaats te steken (weinig plaats in kontje van R6)
Heb ik ook bij rfconcepts besteld, staat ergens op hun site.

Ik heb een doosje laten maken voor de mic. 1 stekker (vrouwelijk) voor de mic in, en die gaat dan naar 2 audio stekkers. Zo kan ik die dus aansluiten op de videokabel. Op die manier moet je wel de bijgeleverde batterijhouder voor de mic gebruiken. Gaat een 3V sony batterij in en die zou 100 uur kunnen werken. Op de batterij houder zit een aan/uitknop. Ik heb geen kant en klare overgang gevonden.

Nu is mijn geluid veel te stil opgenomen, maar dat is te verhelpen door hem niet tussen het schuimrubber te steken en de windhoes er ook nog eens af te halen. Had wat teveel gedempt omdat ik bang was dat het geluid er weer te hard ging door komen.
 
Maar de camera van pack 4 was niet meer in voorraad. Dat was de reden dat ik pack 3 besteld heb. En idd ook in 3 dagen geleverd.
Op de lanc zitten 4 knoppen. record, stop en zoom in/uit.
Heb dat met velcro in de cockpit vast gemaakt. Is handig omdat ik anders camera uit het kontje moet halen om die te starten en het duurt te lang om het allemaal terug op zijn plaats te steken (weinig plaats in kontje van R6)
Heb ik ook bij rfconcepts besteld, staat ergens op hun site.

Ik heb een doosje laten maken voor de mic. 1 stekker (vrouwelijk) voor de mic in, en die gaat dan naar 2 audio stekkers. Zo kan ik die dus aansluiten op de videokabel. Op die manier moet je wel de bijgeleverde batterijhouder voor de mic gebruiken. Gaat een 3V sony batterij in en die zou 100 uur kunnen werken. Op de batterij houder zit een aan/uitknop. Ik heb geen kant en klare overgang gevonden.

Nu is mijn geluid veel te stil opgenomen, maar dat is te verhelpen door hem niet tussen het schuimrubber te steken en de windhoes er ook nog eens af te halen. Had wat teveel gedempt omdat ik bang was dat het geluid er weer te hard ging door komen.

hmz, wil dat wel eens zien hoe je dat gedaan hebt.
en waar heb je dat velcro vandaan?
 
hmz, wil dat wel eens zien hoe je dat gedaan hebt.
en waar heb je dat velcro vandaan?
Velcro zit toch mee in de doos?
Maar heb al mensen gehoord die duc-tape (iets in dien aard) gebruiken.
Ik zal morgen ( mischien staks nog, heb weinig tijd deze avond) enkele foto's maken.
 
Velcro zit toch mee in de doos?
Maar heb al mensen gehoord die duc-tape (iets in dien aard) gebruiken.
Ik zal morgen ( mischien staks nog, heb weinig tijd deze avond) enkele foto's maken.

ja klopt, maar ik dacht dat je nog extra had gekocht.
doe het nu zelf idd met ducttape
 
Velcro zat bij mij ook in het setje (4) en de microfoon zuigt nog steeds...

Ook ik heb het bij www.rfconcepts.co.uk/ besteld en had het ruim binnen een week in huis (zat een weekend tussen)...

Ik ben nog op zoek naar een andere bevestiging, maar toch maar een foto voor de duidelijkheid.

full
 
Velcro zat bij mij ook in het setje (4) en de microfoon zuigt nog steeds...

Ook ik heb het bij www.rfconcepts.co.uk/ besteld en had het ruim binnen een week in huis (zat een weekend tussen)...

Ik ben nog op zoek naar een andere bevestiging, maar toch maar een foto voor de duidelijkheid.

(Afbeelding)

Dat klopt, er zat inderdaad ook zo'n staandertje bij. Maar is dat stabiel?
Onder de snuit in ieder geval wel, het beweegt amper. Er is toch niets van te zien op de beelden.
 
Op dinsdag 08 juli 2003 20:19 schreef Target het volgende:Dat klopt, er zat inderdaad ook zo'n staandertje bij.

Mijn standaartje is erg stabiel hoor! :+ ... Ik nog maar 1 uurtje gefilmd, het ging erg goed hoor! Materiaal is alleen niet voor uitzending geschikt: 1/3 dashboard, 1/3 weg & 1/3 wolken...

Na het weekend hoop ik een betere bevestiging te hebben, dan komen er ook filmpjes on-line. :)

hier enkele foto's van de microfoon overgangsdoos

Moet het nu iedere keer over onze nieuw Minister van Verkeer gaan??? *D Maar, het ziet er erg verzorgd uit! Trek je je accu zo niet leeg?
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 08 juli 2003 20:41 schreef Ciro het volgende:Moet het nu iedere keer over onze nieuw Mininster van Verkeer gaan??? *D Maar, het ziet er erg verzorgd uit! Trek je je accu zo niet leeg?

Ken onze eigen Belgische ministers al niet allemaal, laat staan die van jullie ;)


nee hoor, kan de spanningsregelaar afzetten. Je ziet links op het doosje een knopje zitten.
En verder => regelaar levert 9 volt en de camera trekt maar 120 Milli Ampére
Dus als ik dit vergeet af te zetten is er nog niks aan de hand

Vergeten op te zetten is erger. Heb dat eens voor gehad en dus een uur rond rijden als "gekken" en keer op keer aan Bergen op Zoom die mooie bocht door tussen al dat verkeer. Resultaat => niks; camera stond niet op ;(
 
speciaal voor u heb ik de snelkoppeling van het laatst geposte filmpje gekopieerd.
Hoef je niet te zoeken.

Ik hou van dit forum...iedereen is zo liev.

Maar die had ik uiteraard al gezien.

[me]oldenbarnevelt wilt MEEEEER!!![/me]
 
whaaaa ubertof :E....prachtig ook die kneedowns....heerlijk...dát zijn de filmpjes...

wil stunts zien :) ..heb wel es filmpjes gehad van mensen die hun cam ook achter het ruitje hadden en dan zag je opeens alleen nog maar lucht (busa, van 100 tot 180 op het achterwiel, mph) en eentje met turbo enal...dat je wel de meters ziet enzo...geweldig...
 
LOL...zeg dan niets!

Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt :X

Leedvermaak zegt me trouwes nix dus als blijkt dattie morgen opgenomen moet worden ofzo hoef ik het ni eens te zien.
 
LOL...zeg dan niets!

Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt :X

Leedvermaak zegt me trouwes nix dus als blijkt dattie morgen opgenomen moet worden ofzo hoef ik het ni eens te zien.
Dit heeft niks met leedvermaak te maken, ik heb daar even goed staan trillen op mijn benen. Ik heb zijn motor zover in orde gemaakt zodat zijn schoonbroer ( zwager?) er mee naar huis kon rijden. Wij zijn vrienden en dan is er nergens leed vermaak te bespeuren. Dit is niet kwaad bedoelt naar jou toe hoor, maar zo weet je hoe de vork in de steel zit.

Hij is wel beschadigd en zal +/- 2maanden niet kunnen motorrijden.
Sleutelbeen breuk rechts en duim links.
Idd ik had beter gewacht voor ik iets poste, niet goed nagedacht |(

Bij deze ga ik bovenstaande post leeg maken en vermits jij er geen quote van hebt gemaakt, is er straks buiten dit niets van te bespeuren
 
Dit heeft niks met leedvermaak te maken, ik heb daar even goed staan trillen op mijn benen. Ik heb zijn motor zover in orde gemaakt zodat zijn schoonbroer ( zwager?) er mee naar huis kon rijden. Wij zijn vrienden en dan is er nergens leed vermaak te bespeuren. Dit is niet kwaad bedoelt naar jou toe hoor, maar zo weet je hoe de vork in de steel zit.

Relax relax...ik wou het gewoon graag zien that's all.
Maar ik wil natuurlijk niet te enthousiast overkomen dus dekte ik MEZELF alvast in. })

Maar hopelijk issie snel weer aan de beterhand. :)
 
zo hey das wel verrekkes handig zeg, kan je voor mij ook niet zoiets fabriceren? :P

Voske, op gebied van electronica en elektriciteit ben ik niet thuis. heb alles laten maken door een kennis van mijn vader. Heb voor hem ook al regelmatig zijn computer uit de knopp gehaald. En hij heeft mijn 400€ dure video capturekaart gegeven :) ( lag hier toch maar in mijn weg en die mens heeft er plezier van.
Maar iedere electronicus moet dit kunnen maken. FF vragen in een electronica winkel of iemand dit voor u kan maken? Of een vriend misschien?

Heb je wel de gegevens van de bullet nodig. Spanning naar 9V laten regelen ( omdat een spanningsreglaar best werkt als er minimaal 3V verschil is, zegden ze me) En de bullet trekt maar 120 of 130mA
 
Voske, op gebied van electronica en elektriciteit ben ik niet thuis. heb alles laten maken door een kennis van mijn vader. Heb voor hem ook al regelmatig zijn computer uit de knopp gehaald. En hij heeft mijn 400€ dure video capturekaart gegeven :) ( lag hier toch maar in mijn weg en die mens heeft er plezier van.
Maar iedere electronicus moet dit kunnen maken. FF vragen in een electronica winkel of iemand dit voor u kan maken? Of een vriend misschien?

Heb je wel de gegevens van de bullet nodig. Spanning naar 9V laten regelen ( omdat een spanningsreglaar best werkt als er minimaal 3V verschil is, zegden ze me) En de bullet trekt maar 120 of 130mA

de spanningsregelaar kan ik zaterdag ophalen, maar die oplossing met de mic zie ik wel zitten
 
de spanningsregelaar kan ik zaterdag ophalen, maar die oplossing met de mic zie ik wel zitten
Die mic van sony is echt heel goed. De bijgeleverde van de bulletcam is waardeloze troep. Misschien is het goedkoper om niet een PACK te bestellen, maar alle losse onderdelen. Ben daar wel niet zeker van, ben niet aan het rekenen geweest.

Bovenstaande moeten de mensen maar eens bekijken die nog geen bulletcam hebben maar 1 willen bestellen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan