Het grote bulletcam topic (post hier je filmpjes)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik hier ook een los gekochte Sony dasspeld microfoon (10x5mm), flexibel met tape in het kontje gehangen. Nul windgeruis en je hoort de Akra uitstekend, wel bij héél lage snelheden ook de ketting en de versnellingsbak maar dat boeit verder niet.

Ik heb de bullit cam rechtstreeks aan de accu gehangen, geen beeldstoringen en je kunt hem uiteraard gewoon de hele dag aan laten staan. LET OP: gebruik wel een zekeringhouder met 0,25 A zekering en plaats die zo dicht mogelijk bij de accu! Stel je krijgt ergens sluiting dan is er weinig aan de hand...

De door mij gebruikte cam is een PAL 480TV Lines low sensitivity versie, doet het perfect.
 
Ook ik ben begonnen met het maken van filmpjes met de bullit cam, helaas heb ik nog geen geluid...

Kijk >>> hier <<< voor de eerste filmpjes.

Meer filmpjes zullen nog wel volgen in deze (school)vakantie...

EDIT: Link aangepast
 
Laatst bewerkt:
de bevestiging uiteraard!!

Ik heb nog even op de site gekeken van rfconcepts maar de bracket (waar de camera direct aan vast zit) los hebben ze niet volgens mij...

Het "onderste" gedeelte van mijn bevestiging is van RAM-mount. Dat heb ik hier vandaan... Zie ook deze pagina voor voorbeelden van bevestigingen...

Ik heb wat andere bevestigingen ondertussen, hier moet ik nog een paar plaatjes van maken! ;)
 
gixxer 600 met hotcam.
maar let niet te veel op het geluid, want de microfoon is nogal crappy. nu lijkt het net of ik met een F1 motor rij.
Voske

ga een dasspeld microfoon halen. Werkt veeeeel beter. In het kontje van mijn motor is het zelfs te stil. Heb hem nu onder mijn zadel zitten, maar mijn test film is mislukt.
Wel op de videokabel aansluiten, anders neem je geen geluid op
 
Ik heb nog even op de site gekeken van rfconcepts maar de bracket (waar de camera direct aan vast zit) los hebben ze niet volgens mij...

Het "onderste" gedeelte van mijn bevestiging is van RAM-mount. Dat heb ik hier vandaan... Zie ook deze pagina voor voorbeelden van bevestigingen...

Ik heb wat andere bevestigingen ondertussen, hier moet ik nog een paar plaatjes van maken! ;)


zow, das wel verrekkes handig zeg. zal er binnenkort eens langsgaan. die zuignapbevestiging lijkt me wel wat :)
 
Voske

ga een dasspeld microfoon halen. Werkt veeeeel beter. In het kontje van mijn motor is het zelfs te stil. Heb hem nu onder mijn zadel zitten, maar mijn test film is mislukt.
Wel op de videokabel aansluiten, anders neem je geen geluid op


ja, maar moet ook nog iets laten maken dat die aansluitingen kloppen. en dat dat ding stroom krijgt
 
ja, maar moet ook nog iets laten maken dat die aansluitingen kloppen. en dat dat ding stroom krijgt
Heb je een sony camera?
Voor hun dasspeld mic is er een batterij houder meegeleverd. 3V batterij ( van die ronde platte) die 100 uur zou werken.

Iemand die een beetje kan solderen, kan voor jou de overgangs aansluiting maken in een kwartiertje. Bij mij zijn de aansluitingen bevestigd in een klein doosje, zo komen de draden niet los, maar neemt wel wat plaats in.

Als je niemand vindt, laat ik voor u eentje maken. Moet ik wel weten welke diameter de aansluitpen van de mic heeft. Normaal is dat 3.5mm als die van sony is. Enkel de kosten voor het materiaal moet betaald worden. Die man maakt dat gratis voor mij. nou ja gratis => heb hem een tijd terug mijn videocapturekaart gegeven voor 0 €.Kaart kost nieuw 300€

Laat maar weten via mail, vind je in mijn profiel
 
Laatst bewerkt:
Kut man, ik wil dit ook :(
Die bulletcam kennik wel betalen nu, maar voor de digicam houdt het ff op. Heb pas een Canon S50 gekocht. Daar heb ik mijns inziens meer aan.
Ik ben bang dat ik een minidv alleen maar ga gebruiken voor de brommert, en daar is het toch erg duur voor.

Goedkope oplossingen? :? *D
 
Bullitcam + een "gewone" 12V videorecorder???
Hehe, optie, maar waar tik ik el cheapo zo'n video recorder op de kop :)
Nee, zonder gekheid, ik denk dat mijn filmsterallures zullen moeten wachten tot ik ooit een minidv koop, of goedkoop op de kop kan tikken 2de hands of zo.
 
ik denk dat mijn filmsterallures zullen moeten wachten tot ik ooit een minidv koop, of goedkoop op de kop kan tikken 2de hands of zo.

Gewoon jezelf laten filmen door iemand met een bullitcam! Veel goedkoper en dan zit je ook niet op dit tijdstip te wachten op een filmpje dat "berekend" moet worden... :+

(Ik wil een P4-3.06!!! :) )

Pffff... en dan moet ik hem nog uploaden ook.... :Z
 
Net een nieuw filmpje online gezet... Deze keer met de bullitcam naar voren gericht. Ik heb nog steeds geen (werkende) microfoon, dus geen ronkende motorgeluiden nog...

Bullitcam deze keer gemonteerd op de linkerspiegel d.m.v. een RAM-mount.

Klik >>> hier <<< voor alle filmpjes.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog maar eens een filmpje in elkaar gebokst.

Rit van thuis naar werk. Dus toeristisch en met ,artistiek gezien, mooie beelden.
Laagstaande zon geeft soms verrassende resultaten. De laatste boch in het filmpje moest ik van het gas af omdat ik niet meer zag waar ik reed.

toeristisch woon-werk ritje O-)
 
Leuk filmpje! Die laagstaande zon is best wel link man :(

De bullitcam doet het ook erg goed in tunnels! Oh, ja, volgens mij zijn die wheelies niet zo goed voor je bullitcam :+
Die zon is niet ideaal, maar als ik mijn donker vizier opzet, zie ik niks als ik smorgens naar huis moet.

Bulletcam kan dat wel hebben. De gewone camera heeft er ook geen last mee, terwijl hij hapert als ik over een betonbaan rijd. Tussen ieder betonnen stuk zijn pek stroken gegoten en die komen uiteraard omhoog met dit warme weer. Dat geeft veel hardere klappen dan het neerkomen na een wheely. ( Als je hem op een beschaafde manier neer zet uiteraard)
 
Op dinsdag 15 juli 2003 16:42 schreef Peter_GSX1400 het volgende:Welke onderdelen heb je gebruikt ? Zo te zien D, I en M, maar hoe zit ie aan het stuur vast ? met P ? Zijn de tellers wel in beeld (te krijgen) op deze manier ?

Om maar bij de basis te beginnen:
T2: Expansieplug (IN mijn stuur)
L: Spiegelmontage
I: Korte montage arm
D: Wiebertjes montage

De korte montage arm (I) is veel te kort om mee te kunnen filmen zo. Gisteren avond heb ik een poging gedaan om met de standaard montage arm (H) te rijden maar dat was erg instabiel... Geen succes dus... En dan is het of naar "buiten" kijken of naar de tellers kijken...

Ik ga voor het "dashboard" filmen op zoek naar een andere oplossing...


Op dinsdag 15 juli 2003 16:42 schreef Peter_GSX1400 het volgende:[edit]
Ik heb ook zo'n 630i. Gebruik jij pinnacle om je tape in te lezen op je pc of gebruik je iets anders ? Dat pinnacle is mega groot, heb ik niet genoeg schijfruimte voor ;(
[/edit]

Ik gebruik inderdaad de standaard bijgeleverde Pinnacle Studio 8 SE. Om zonder zorgen te kunnen capturen heb ik een extra harddisk bijgeplaatst van 200gig (Dan kan ik effe vooruit)

Fijne sofware verder, lekker simpel ook dus echt iets voor mij! *D Jammer dat de slow motion en andere zaken het niet doen... Ik denk dat ik toch maar een keer het volledige pakket ga aanschaffen...

Vanavond zal ik wat "plaatjes" van mijn andere bevestigingen maken!
 
Dit is de bevestiging van RAM-mount waarmee ik naar voren film...

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan