Het Grote Burgman 650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
En nu dat inrijden hè...

Meer dan 1000km geen gas mogen geven , nou dat valt niet mee :X

Heb je nu nog geen 1000 km gereden?
Je hebt 'm al ......1 dag.


Nou ja, je hebt in ieder geval nog iets leuks waar je naar kunt uitkijken.
Veel plezier in ieder geval.
 
Het valt best mee met het inrijden! Volgens de handleiding de eerste 800km niet over de 4.000 toeren (= ca 110km/u), en dan de volgende 800km niet over de 6.000 toeren. In het duitse forum heb ik echter gelezen, dat het beter is af en toe boven de voorgeschreven toeren te gaan, als het maar niet te lang is. O-)
Afwisselende toeren is blijkbaar het beste voor het inrijden. Dus b.v. veel met de hand schakelen b.v op de snelweg om de toeren te variëren en om alle motoronderdelen te belasten. Wat mij belangrijk lijkt is om de motor vóór het rijden één minuut stationair te laten lopen: zodat de olie er overal goed bij komt en alles goed kan smeren vóórdat er echt druk op komt bij hogere toeren. :]
 
hallo mede Burgman 650 rijders.

Leuk om te zien dat er eindelijk in Nl ook wat enthousiasme komt voor het motorscootergebeuren. Ik rij per jaar 25.000 km op mijn Burgman 650 K3 uit 2003 (woon werk en vakanties, hoezo files) en heb alleen "problemen"met de achterwiellagers, de originele van Suzuki zijn bagger en slijten snel (dat hoor je aan schurende geluiden en dat merk je door een wiebelende achterkant). Meteen vervangen door SKF lagers.

Ik ben al een paar jaar lid van een duitse motorscooterclub (grosroller). in D leeft het scootergebeuren gigantisch. Over heel het land clubs verspreid en treffens. Er is in D ook een apart forum over de Burgman 650.

Ik heb een technische vraag: volgens mij moet ik een keer mijn riem vervangen die om de CVT zit maar mijn dealer Vos Oss beweert bij hoog en bij laag (na discussie tussen de monteurs onderling) dat er GEEN riem in zit. Ik geloof er geen biet van: hoe zit dit ? De Duitsers zeggen dat de riem elke 40.000 km vervangen moet worden.

groeten, een enthousiaste all weatherrijder
 
Er zit blijkbaar wel een CVT- riem. Volgens berichte in het duitse forum zit er een levenslange garantie erop; hoeft dus niet vervangen te worden! Ik heb wel een ervaringbericht gelezen waarbij de riem toch gebroken is, maar die is dan door Suzuki vervangen en alle schade hersteld. Suzuki is blijkbaar zeer trots op deze uitvinding. Ik maak me in ieder geval geen zorgen. :]
 
Onbelast warmdraaien is idd niet goed, maar even wachten tot de olie overal is kan geen kwaad.

De T-max draait iets meer toeren dan een Burgman bij gelijke snelheid, maar bij 6000 rij ik al 160, dus verder ben ik nog niet geweest.

Hij staat nu op 500km :]
 
hey Luis,

bedankt voor je antwoord. Ik hoor vaak spookverhalen over het benzineverbruik van "dicke Bertha" (zoals ze in Duitsland de 650 noemen) maar ik rijd in de zomer met gemak 1 op 23 en met binnendoor touren met mijn vrouw achterop zelfs 1 op 25. In de winter heb ik grote handmoffen (wind en waterdicht en binnen met nep bont gevoerd, merk Tucano Urbano) gemonteerd en dan loopt ie gemiddeld 1 op 21.

groet, Jan
 
..... mijn dealer Vos Oss beweert bij hoog en bij laag (na discussie tussen de monteurs onderling) dat er GEEN riem in zit. Ik geloof er geen biet van: hoe zit dit ? ....
Natuurlijk heeft de Burgman een riem, maar hij zit niet op de voor scooters gebruikelijke plek.
Hier een paar plaatjes van het inwendige met de riem duidelijk zichtbaar in de CVT unit.
 
....Er zit blijkbaar wel een CVT- riem...
.....Suzuki is blijkbaar zeer trots op deze uitvinding.
Suzuki mag er best trots op zijn, maar wij ook een beetje want het is een Nederlandse uitvinding...

Ik vond een technische doorsnede van de aandrijftrein van de Suzuki Burgman 650.
Ook hier zie je de riem terug, hij zit in een heel compacte CVT unit. Het verstelmechanisme zit rechts van de primaire poelie.

Wat me vooral opvalt; de vertraging zit vóór de eindaandrijving, die maakt daardoor maar weinig toeren maar moet dus wel zwaar zijn uitgevoerd. Er zit dan ook geen eindvertraging in de naaf; vanaf de buitenkant lijkt het of er een planetaire vertraging in zit maar dat is niet zo.
De aandrijving gaat over heel veel verschillende assen, met heel veel lagers.

De koppeling is een natte multiplaat, en die zit ná de transmissie.

Hier nog een animatie.
Hier een fotoserie welke duidelijk toont welk tandwiel van het verstelmechanisme het meest kwetsbaar is.
 
Laatst bewerkt:
zo daar is die dan terug van vakantie.
4200 km gereden met mijn trotse majesty. duitsland verschillende plaatsen in frankrijk,
milaan turijn en de commo meer in italye en ook nog naar geneve geweest in 9 dagen. foto s volgen nog bij de majesty forum.
bij terugkomst mijn trouwepaard ingeruild voor de k3 zelfde kleur en zelfde allarm.(spybal)
topkoffer en handvat verwarming. en natuurlijk mijn zummo 550 erop laten bouwen.
 
trewijl ik afscheid neem van mijn trouwe majesty omarmt mijn vriendin onze nieuwe aanwinst.
full
 
trewijl ik afscheid neem van mijn trouwe majesty omarmt mijn vriendin onze nieuwe aanwinst.[afbeelding]


Nou gefeliciteerd met je nieuwe scootert, leuke foto trouwens waarop je kunt zien wat het verschil is tussen die twee.

Ik moet helaas wachten op mijn nieuwe Burgman 650.
De dealert belde vandaag op om te vertellen dat de Burgman schade bleek te hebben nadat hij uit de krat was gehaald.
Die moest dus terug en nu maar wachten op een andere.
 
nou boys, laat de Burgmannen maar komen. Wordt het nog mooi in tweewielerland. gefeliciteerd met jullie nieuwe aankopen en heel veel plezier er mee (zal wel lukken denk ik).
Mijn ervaringen na 25.000 km Burgman 650 K3: prima comfort, goed sturen, gemiddeld 1 op 22-23 verbruik, sterk, power in overvloed, in de bergen is de powermode handig. "nadelen": hij is wat zwaar met manouvreren en de wiellagers zijn zwak , als ze kapot gaan nooit geen originele Suzuki lagers meer laten monteren maar SKF lagers !

groeten,
jeannot
 
Vanaf vandaag ben ik ook de gelukkige eigenaar van een fonkelnieuwe donkergrijze Burgman 650.
Het duurde iets langer dan verwacht maar het rijden maakt alles goed.

Volgens de dealer is de donkere kleur niet meer leverbaar en de lichte nog heel moeizaam dus ik was er net op tijd bij (de mijne moest volgens zeggen uit Belgie komen).

Ik zal wel eens een foto laten zien (als het lukt).
 
Ik rijdt vrij fanatiek 650 met vakanties en altijd compleet motorpak aan. Als je onderuitgaat schuif je over de grond, ook met een motorscooter. Mijn Partner op de 400 ook altijd.
Vanaf 1996 steeds Pan gereden en begin 2005 allebei een burgermannetje. Heerlijk toeren, lees onze verhalen maar.
De website van Conny en Thees
Heb overigens een garmin street pilot 2610

Groetjes, Thees.
 
Ik rijdt vrij fanatiek 650 met vakanties en altijd compleet motorpak aan. Als je onderuitgaat schuif je over de grond, ook met een motorscooter. Mijn Partner op de 400 ook altijd.
Vanaf 1996 steeds Pan gereden en begin 2005 allebei een burgermannetje. Heerlijk toeren, lees onze verhalen maar.
De website van Conny en Thees
Heb overigens een garmin street pilot 2610

Groetjes, Thees.

Prachtige webstek Thees! Ik moest de neiging onderdrukken om op de scooter te springen en naar de Alpen te toeren! Wat een schitterende foto's
 
hoi thees,

wat een leuke beschrijving en foto's van jullie tourtochten. Ik rij zelf met vrouw achterop een Burgman K3 uit 2003. Altijd met beschermende kleding, toch wel zo veilig. Ik ben eenmaal met lage snelheid met mijn vorige scooter, Aprilia AStlantic 500 onderuit gegaan (zand op de dijk) en was blij dat ik mijn leren broek en jas aanhad. Alleen krasschade maar niks lichamelijk, wel veel bagger nadat ik tot onder aan de dijk was doorgegleden !

groet en nog veel reisplezier, jan
 
zo eindelijk bijna vakantie kan ik de burgman uit testen.
eind september naar italye(venetie)of frankrijk(masreille) met tent en toebehoren net als met mijn oude makker de majesty.
kan ik gelijk vergeleijking maken tussen de majesty en de burgman.
ben in julie al wezen kamperen in eindohven(sundance regea festival)maar dat telt niet echt.
op de majesy forum kunnen julie mijn reisverslag lezen van de majesty als ik terug ben horen julie het verslag van de burgman.

verder las ik op de msn burgman topic een verslag van 8 toer motoren waaronder de burgman .
daar las ik opmerkelijke ervaringen, zoals dat zijn top 160 zou zijn terwijl ik met mijn k3 168(zummo550) met 2p haalt(186 op de teller)en 170(188 tel) aleen.dit vond ik wel wat vreemd.
verder zou hij boven de 130 van achtteren gaan zweven hier had ik voorheen ook last van maar pas bij 160. mijn voorkapje bleek wat los te nadat dit vast is gezet heb ik hier zelfs op zijn top geen last meer van. ook de prestatie bij het optrekken zou tegen vallen deze ervaring heb ik zelf helemaal niet zer niet als ik kijknaar de motors waar ik al naast hebt gestaan met mijn brugi.
iemand anders hier ervaring mee?

http://nl.msnusers.com/SuzukiBurgman/toermotorenjan2007.msnw
 
ik vroeg mij ineens af ndat ik vanmiddag tijdens het uitlaten van de hond een burgman met zijspan voorbij zag komen of er hier ook burgjes tussen staan met zijspan?
 
Ik rij een Burgman AN650 executive nu een jaar en kom nu pas dit forum tegen. Een maand geleden werd deze gestolen voor mijjn voordeur (geen alarm..! wel sloten e.d.) maar nu zoek ik info w.b. een 400. Dit, omdat ik naar mijn gevoel een 'minder gewilde' fiets beter op m'n stoep kan zetten (ik woon a'dam-c).
Ik kan iedereen de 650 aanraden, want hij rijdt echt super en ligt goed op de weg zelfs bij zware wind. Een bijna decadente toermotor, deze cabrio op 2 wielen...en je wordt er niet eens nat onder bij regen... Nu gebruik ik de motor het meest voor korte ritten en zoek een 2e handsje...maar (!)... die zijn de laatste tijd behoorlijk duurder geworden. Is de 400 echt een domper na de 650 en zal ik er depressief van worden is nu mijn gedachte...Of moet ik gewoon een 650 kopen? Kan iemand mij een lyrisch verhaal vertellen over de 400 of moet ik gewoon weer naar de 650 zoeken...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan