Het Grote Burgman 650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
....omdat ik naar mijn gevoel een 'minder gewilde' fiets beter op m'n stoep kan zetten...

Hallo Gerard, welkom op dit forum.

Ik heb een idee van wat je doormaakt; van ons is ooit een dure auto gestolen, daarna hebben we nooit meer zoveel geld aan een auto uitgegeven... Het boeide niet meer zo, de auto werd gedegradeerd tot een gebruiksvoorwerp.
Dat je nu gaat voor een 400 is natuurlijk jammer, zeker omdat de 650 je zo goed beviel/ bevalt... Ik vraag me bovendien af of het terecht is; is het echt zo dat een lichtere scooter minder kans maakt gestolen te worden ? Als ik dat topic over die Gilera Runner zo doorkijk krijg ik een andere indruk...

Ik zou het jammer vinden als je van een 650 af zou zien. Wat ik zou doen... kijken of er slimmere methoden zijn om jouw motor te beveiligen. Ik heb nog twee ideetjes liggen, mocht je belangstelling hebben dan wil ik ze wel posten of sturen.
 
Laatst bewerkt:
De 650 heeft nutuurlijk een aantal technische punten vóór op de 400, wat het rijden toch wat aangenamer maakt.

-2 cyl
-intelligente CVT
-swingarm achtervering
-voorvork met dubbele kroonplaat

enz.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Gerard, wat is dit weer ongelooflijk k :( t! (sorry voor mijn taalgebruik)
Was jij degene die op mp een oproep geplaatst had? Stond je motor ook vast aan de grond/paal en wiel o.i.d.? Evenals hybride vraag ik me af of je veronderstelling dat een Burgman 400 minder gewild is klopt. Ik denk, mijn gedachte, dat een 400 minstens zo gewild, of ongewild is als de 650. Juist de wat lichtere scoots, tussen de 80 en 200 cc zijn gewild. Ze zijn kleiner, lichter(en dus gemakkelijker te tillen), en lijken meer op brommer waardoor deze interessant is.

Hoewel ik denk dat je aan de B400 een hele goede scoot hebt(ik rijd er zelf ook 1 :] ) denk ik dat deze minstens net zo gewild is. Hij ziet er zo fantastisch uit O-)
Maar als de 650 jouw perfekte scoot was, en de munten laten het toe, zou deze lijkt mij passender zijn. Maak een goede, juiste afweging.

Maar over de b400 ben ik zeer te spreken. Soepele scoot, met genoeg power. Heeft een halve seconde nodig om van zijn plaats te komen, maar daarna trekt deze als een speer. De zit is zeer comfortabel. Van trillen, wat je bij een 1 cilinder kan verwachten is totaal geen sprake bij de b400. Dit vond ik bij de Piaggio x9 wel het geval. Ik zou zeggen doe een proefrit en ik weet zeker dat je ook van deze soez weer blij wordt :) ! En zeg nou zelf, de b400 k7 ziet er toch ook super uit?
 
Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar een Burgman 200
Rijdt momenteel een Honda Dylan, en wil graag niet veel groter en zwaarder vanwege het gemak en handelbaarheid in de garage etc.
Maar zou wel graag willen profiteren van het voordeel van een scherm, meer dan zat bergruimte, mooi gesmoelde scoot etc.
Op mijn Dylan zit een topkoffer, dus per saldo is hij nu langer dan de Burgman 200
Als ik echter foto's zie van de 400 en 650, tja dan jeukt het ook weer, wat daar allemaal voor een leuke techniek in zit.
Maar dan ben ik eigenlijk een beetje bang dat ik hem dan minder vlug pak om even naar de stad, naar de bouwmarkt of weet ik veel te gaan, dit bevalt me net zo goed bij de Dylan.
.........................................................................................................................
en voor Gerard.................
Het is zonde dat de goeie altijd lijden onder de slechte...
Je zou bijna bang zijn om mooie spullen te hebben vanwege die :( :( :( |(
Succes met je keuze........en hopelijk langer plezier van je volgende aanwinst. :]
 
.... en wil graag niet veel groter en zwaarder vanwege het gemak en handelbaarheid in de garage etc....

....Maar dan ben ik eigenlijk een beetje bang dat ik hem dan minder vlug pak om even naar de stad, naar de bouwmarkt of weet ik veel te gaan, dit bevalt me net zo goed bij de Dylan....
Waarom houd je de Dylan niet gewoon voor "erbij", en koop je een luxere scooter voor de afstanden. Zo'n dure kostganger is het niet...
 
Hallo Gerard. welkom op dit forum *D .
ik weet hoe je je voelt zoal zovelen is het mij ook overkomen met een motorfiets.
ik denk dat de burgman juist 1 van de minst gewilde motorscooter is om te stelen juist om zijn omvang.
tuurlijk uitzonderingen daar gelaten en als de situatie het toe laat is geen enkele voorwerp op deze wereld veilig.
ik denk dus dat je gewoon vette pech had ;( bale maar niets aan te doen.
zelf heb ik nu een blauwe burgman(zie foto op deze forum)met allarm.
ik denk dat de kans klein is dat ze achter zo burgman aangaan tuurlijk uitzonderingen zijn er altijd daar kun je echt niet tegen wapenen.

ik zou gewoon weer voor de 650 gaan al moet ik zeggen dat de 400 zeker ook niet verkeerd is maar ik heb hem een weekendje gehuurd(1000km op de teller)en voor de langere afstanden vond ik hem niet comfortabel genoeg in vergelijking met de 650 of mijn oude majesty400.
 
Waarom houd je de Dylan niet gewoon voor "erbij", en koop je een luxere scooter voor de afstanden. Zo'n dure kostganger is het niet...

Tja...........als dat zou kunnen, maar ja plaatsgebrek thuis...........anders was dat een leuke optie.
Ik heb ook al eens gepolst bij mijn wederhelft om A te gaan halen........maar zij heeft niet zo veel met motoren.
Denk dat de Dylan verkopen op zich niet zo'n probleem is.
Het is wel altijd weer leuk die voorpret van het kijken naar iets anders.....en wanneer.
 
oke,
Ik zal die stilte verbreken, Ik ben 51 jaar net mijn motorrijbewijs gehaald (verleden week)
ja het is snel maar ik heb afgelopen zaterdag een Burgman 650 excl gekocht.
Het is de bedoeling om eerst lekker rustg ervaring op te doen, en dan later de 650 mee tenemen (achter de camper) op vakantie,s
Tevens heb ik een Garmin Zumo 550 besteld met communicatie naar mijn duo passagier.
afred.
 
Zo zie je maar weer, het verstand komt met de jaren. ;)
Een goede keus, zondermeer. Gefeliciteerd !

Houd je ons wel op de hoogte ?
 
De Brugman 650 excl wordt in okt geleverd,
Volgens de leverancier zijn er op dit moment geen 650 excl te leveren. wat er staat in de showroom zijn de 650 gers zonder ABS en elc.
Zodra ik wat meer kan vertellen en bijdrage kan leveren aan het forum laat ik het zeker horen.
afred.
 
Hei afred, van harte............
met je rijbewijs en een schitterende scooter !!!
En welkom op het (motorscooter) forum.
Ik heb al 20 jaar het motor-rijbewijs, en ben nog steeds aan het sparen voor de Burgman 650.............. _O-
Morgen ga ik in IJsselstein een nieuwe Burgman 125 halen bij Arie Molenaar. :Y
Ik gebruik hem hoofzakelijk voor ww-verkeer (22 km retour) en werk-camping verkeer (40 km enkel)
Welke kleur heb je besteld ?
Veel plezier en veilige kilometers gewenst met jou schitterende machine :W
 
Ja ik rij voor mijn werk van Den Haag naar Maastricht en Den Haag Leeuwarden, dit een aantal keren per maand,
Voor de rest div plaatsen in Nederland.
Ik rij zo rond de 3000 KM per maand. Nu doe ik dat met een Hyundai Tucson. dat voor mij een comfortable auto.
De bedoeling is om (met gunstig weer) dit een keertje met de Burgman te doen.
Daar wij ook in het bezit zijn van een camper (zie avatar) is het de bedoeling om de Burgman daar achteraan mee te nemen.
Maar eerst eens zondag,s smorgen de motor leren kennen, (of niet)
Wat voor kleur ik heb besteld, Zilver grijs.
ZiexkhnHycG.jpeg

Verder heb ik een Zumo 550 besteld plus 2 headsets anders kunnen we de weg niet terug vinden.
afred.
 
@afred
Mooie scooter zeg............
Gister ook een mooie 400 zien staan, smul, smul...............echter bijgaande foto is sinds gister mijn nieuwe scooter *D
Heb mijn "verstand" laten winnen van mijn gevoel.
Voor hetgene waarvoor ik hem gebruik, is deze al meer dan toereikend.
Op 1 dag 177 km. gereden.......en moet zeggen.........heeeeel goed te doen.

full
 
Laatst bewerkt:
alfathull.
Hij is wel mooi, prachtige kleur, hoe veel cc?
Hoe rijd deze op de snelweg?
Veel plezier met deze motor.
afred
 
alfathull.
Hij is wel mooi, prachtige kleur, hoe veel cc?
Hoe rijd deze op de snelweg?
Veel plezier met deze motor.
afred

De kleur bevalt mij inderdaad ook heel goed ! *D
Ik had eerst een donkergrijze Honda Dylan.
Deze 125 cc versie is er in zilver en blauw, en omdat ik 2 grijs / zilvere scooters achter elkaar gehad heb, vond ik de blauwe wel erg mooi.
Op de snelweg rijdt hij een stuk beter dan de Dyan, niet zwabberig of zo, maar nu had de Dylan wel een topkoffer wat het shimmyen wel in de hand werkt !
Ik ben reuze tevreden met deze scoot !!!
 
Heeft iemand wel eens de advertentie op marktplaats gezien van een NIEUWE Burgman 650 voor € 2950 ??

≥ Motoren - Marktplaats.nl

EDIT: advertentie is net verwijderd ??

Bedrijf gevestigd in Beijing.
Wat gaat zowat kosten voordat je het thuis hebt.
Als je ziet wat ze allemaal aanbieden.......
Is het wel zuivere koffie ?
 
Laatst bewerkt:
Via een link elders op dit forum kwam ik terecht op deze pagina. Iemand bouwt een driewielig voertuigje met twee wielen voor, een kantelmechanisme en de transmissie en achterbrug van de Suzuki AN650 Burgman.

De link is naar pagina 3, scroll naar beneden voor foto's van het Burgman inwendige.
Bij sommige fotocommentaren heb ik trouwens zo mijn twijfels... Maar wel leerzame plaatjes en een mooi project.
 
Laatst bewerkt:
hoi,

ik ben actief lid van 2 duitse scooterclubs. Suzuki is HET merk. De oudere leden rijden over het algemeen een 400 Burgman omdat deze lichter, makkelijker hanteerbaar is. De 650 is zeker in scooterminded Duitsland: "king of the road" en als de centen er zijn is de keus niet moeilijk. De 650 is daar echt een statussymbool en wordt veel op de Autobahn gebruikt (160 km p/u).

groet, Jan
 

Leuk artikel hoor, alleen hoe ze aan die belachelijk hoge topsnelheden komen weet ik niet... 173 km/h voor de Atlantic is veel te veel, 182 voor de Tmax is alleen mogelijk met windkracht 12 in de rug en de Burgman die zelfs 187 zou halen is helemaal geweldig!!! _O- _O- _O-

De echte waarden: Atlantic 152, Tmax 150, Burgman 155. Snelste scooter op de GP800 na is de Nexus 500 met 162 km/h. Misschien zijn de waarden van Motorfreaks wel tellerwaarden, want inderdaad haalt de Tmax op zijn teller ook gewoon 180...

"De Stadbus" en "Kassbohrer Setra", daarmee lijkt de Burgman logger dan-ie is. Ik heb hem zelf de bijnaam "Starship Enterprise" gegeven, omdat-ie groot en snel is en als je er op zit en vol accelereert hij zo'n ruimteschipgeluid maakt, met dan aan die SCVT! :P

Het "motortje" van de Atlantic zou te licht zijn. Ik denk eerder dat het de afstelling van het MASTER-blok is, die op de op comfort afgestemde Atlantic rustiger is dan in de wilde Beverly en Nexus met hetzelfde blok. De Bev500 staat bij de Italiaanse pers bekend om zijn agressieve motorblok die voor beginnende motorrijders zelfs gevaarlijk uit kan vallen (de heren Bev500-rijders op dit forum zullen dat bevestigen) en weegt nog 10 kg minder dan de Atlantic. Op het circuit zou hij geen kans maken tegen de Tmax (maar goed, welke scooter is daar nou voor ontworpen? Zelfs de meeste supersports zien nooit van hun leven een circuit! _O- ) maar in de stad buit hij dit voordeel flink uit. De Nexus heeft nog 2 pk meer dan Atlantic en Beverly en dus had ik graag de Gilera in dit vergelijk willen zien! Maar goed, er valt altijd wel wat te wensen, het is al mooi dat de heren motorjournalisten hun blik flink verruimen en eens wat scooterervaring opdoen! :Y
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan