Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hahah,voor mij niet te missen aangezien ik aardig wat jaartjes gesport heb bij Henny en Dini. :)
Maar je zal wel geen ruimte hebben om de Blade te stallen of wel dan?

Hah! Grappig! Nee heb ik inderdaad niet, ik stal hem in de motorstalling op het werk, deoog en onderdak :)
Woon je nog in de omgeving?
 
Nou, mooie binnenkomer op dit forum.
Kreeg net telefoon van de motorzaak waar hij momenteel staat.
Van de dynamo tot en met de accu is alles opgebrand/aan elkaar gesmolten en ik had geluk dat hij niet in de fik was gevlogen op de snelweg... holy shit!
Pfff, mooi ruk dan :/
 
Ja, laat alles maar repareren daar. Ik zie ze al op ebay.com
Bedankt voor de moeite :)

De kilometers hiervoor errrrugg genoten van de machine, een week geleden mijn rijbewijs gehaald en deze gekocht, wat een kracht zeg wow!
Doen jullie ook wel eens een tour?

Welkom! Hopelijk is je blade snel gefixed!

We hebben toevallig 28 mei j.l. een tourtje gehad. Voor een volgende ritje is nog geen datum bekend.
 
Waarom monteer je geen pookje van een cbr1100xx of een vfr750? hierdoor kan je dan omgekeerd schakelen, wat zeker op het circuit vele malen prettiger is.


Die zit er juist al op. En het klopt dat het vanwege het opschakelen dit beter is voor het circuit, maar heb het altijd zonder gedaan. Dus ben bang dat ik er niet aan kan wennen.
 
Nou, mooie binnenkomer op dit forum.
Kreeg net telefoon van de motorzaak waar hij momenteel staat.
Van de dynamo tot en met de accu is alles opgebrand/aan elkaar gesmolten en ik had geluk dat hij niet in de fik was gevlogen op de snelweg... holy shit!

Da's flink klote man.
Maar wat is er gebeurd dan? Waar kreeg je de ellende en hoe ben je bij de motorzaak in Zwolle gekomen? Bij wie staat het?

Vreemd verhaal overigens. Spanningsregelaars gaan weleens stuk. Dynamo's ook evenals accu's die op zijn. Maar heb nog nooit van een combinatie gehoord waarbij de totale bedrading doorpiepte vanaf dynamo. Maar zou kunnen natuurlijk. Iemand moet de eerste zijn tenslotte.

Zo stonden wij een keer in Duitsland met een kapotte SR die de accu liet overkoken. Of een pruttelende motor bij lage toerentallen omdat de accu niet meer werd opgeladen door kapotte dynamo. Maar geen kortsluiting met gesmolten bedrading.

Heb je nog garantie of van particulier gekocht? Misschien nog wat te regelen?
Mijn zoon kocht een brommer bij particulier. Die man had een transportbedrijf en zette de verkoop op het papier van zijn bedrijf. Brommer was slecht. Versleten lagers door geen onderhoud. Heel gedoe geweest maar via rechtsbijstand is koop toch ontbonden en heeft hij geld terug gekregen. En verkoper de brommer natuurlijk.
Misschien is er voor jou ook wat te regelen?

Succes met de afhandeling.
 
Die zit er juist al op. En het klopt dat het vanwege het opschakelen dit beter is voor het circuit, maar heb het altijd zonder gedaan. Dus ben bang dat ik er niet aan kan wennen.

Went snel hoor. Alleen problemen als je op twee motoren rijdt. Bedoel dus een circuitmotor en een straatmotor.

Zal kijken of ik nog een origineel setje heb liggen. Dacht het wel maar wordt zoeken in de puinhopen dat garage heet.
 
Ja, laat alles maar repareren daar. Ik zie ze al op ebay.com
Bedankt voor de moeite :)

De kilometers hiervoor errrrugg genoten van de machine, een week geleden mijn rijbewijs gehaald en deze gekocht, wat een kracht zeg wow!
Doen jullie ook wel eens een tour?

Weet niet hoe oud je bent maar als je onervaren bent en op een Blade stapt moet je wel gewaarschuwd worden. De eerste Blades hebben door de dodelijke ongelukken ervoor gezorgd dat het stappenrijbewijs is ingevoerd.

Maar een tour doen? Hier bij ons? Zou het niet doen. Voor de gezelligheid dan?
Heb een krantje gescoord bij de Mac want zijn hier alleen maar chagerijnen en ongezellige mensen. Absoluut geen humor.
En het tourtje? Over een dijkje op een mooie dag zodat het stervensdruk is met wandelaars en fietsers waardoor je stapvoets moet rijden. Zie de filmpjes die ervan gemaakt zijn. Staan ergens in de OP en anders wel in deeltje 108. Of lees het commentaar maar. Staat aan het einde van deeltje 108. Zo rond de 28e mei en daarna.

Nee, is niets aan hierzo. }) :+ 8-)

Maar evengoed welkom hier. :t
 
..
Kreeg net telefoon van de motorzaak waar hij momenteel staat.
Van de dynamo tot en met de accu is alles opgebrand/aan elkaar gesmolten en ik had geluk dat hij niet in de fik was gevlogen op de snelweg...

Wel een heel erg extreme invulling van een FIREblade B|



We hebben toevallig 28 mei j.l. een tourtje gehad. Voor een volgende ritje is nog geen datum bekend...

Nog een keer..?? B|



Maar een tour doen? Hier bij ons? Zou het niet doen. Voor de gezelligheid dan?
Heb een krantje gescoord bij de Mac want zijn hier alleen maar chagerijnen en ongezellige mensen. Absoluut geen humor.
En het tourtje? Over een dijkje op een mooie dag zodat het stervensdruk is met wandelaars en fietsers waardoor je stapvoets moet rijden.


Hoor je het ook van een ander.. B|


Weet niet hoe oud je bent maar als je onervaren bent en op een Blade stapt moet je wel gewaarschuwd worden. De eerste Blades hebben door de dodelijke ongelukken ervoor gezorgd dat het stappenrijbewijs is ingevoerd.


Een terechte opmerking denk ik. Het verstand zit natuurlijk in je rechterhand (bij sommige mannen wat anders) maar voorzichtigheid is geboden..


Anyway, welkom hier.. :t
 
Ik heb sinds kort een CBR 954RR circuitmotor en lees al enige tijd mee. Komt binnenkort wel even een foto voor in de OP.

Nu ben ik op zoek naar een originele schakelset.. Toevallig iemand hier die een originele heeft liggen en deze wil verkopen?

Heb een setje liggen voor de 954. Stuur maar een pbtje wat het je waard is.
 
Wel een heel erg extreme invulling van een FIREblade B|Nog een keer..?? B|Hoor je het ook van een ander.. B|Een terechte opmerking denk ik. Het verstand zit natuurlijk in je rechterhand (bij sommige mannen wat anders) maar voorzichtigheid is geboden..


Anyway, welkom hier.. :t

Paulusssttt vriend!!
_O-
 
Laatst bewerkt:
Een terechte opmerking denk ik. Het verstand zit natuurlijk in je rechterhand (bij sommige mannen wat anders) maar voorzichtigheid is geboden..


Anyway, welkom hier.. :t

Klopt. Dit jaar alweer twee doden op Isle of Man. Jochem van den Hoek en de Brit Davey Lambert. Heel triest. -O- -O-
Hoorde van Rogerno1 dat hij ook naar IoM is.
Heeft mij verzekerd dat hij zich aan de toegestane snelheden houdt. Kan het alleen maar hopen.

Voorzichtigheid is en blijft geboden bij de huidige (sport)machines. Nu wil ik niet belerend zijn want wij kunnen er heel veel plezier mee hebben, maar waarschuwen kan geen kwaad.
En even heel irritant net als het spotje van de overheid: Blijf het toch zeggen hoor.
 
Klopt. Dit jaar alweer twee doden op Isle of Man. Jochem van den Hoek en de Brit Davey Lambert. Heel triest. -O- -O-
Hoorde van Rogerno1 dat hij ook naar IoM is.
Heeft mij verzekerd dat hij zich aan de toegestane snelheden houdt. Kan het alleen maar hopen.

Voorzichtigheid is en blijft geboden bij de huidige (sport)machines. Nu wil ik niet belerend zijn want wij kunnen er heel veel plezier mee hebben, maar waarschuwen kan geen kwaad.
En even heel irritant net als het spotje van de overheid: Blijf het toch zeggen hoor.

3 al ...
 
Haha mannen/vrouwen, bedankt voor de reacties en steunbetuigingen :P zowel om de motor niet te moeten kopen haha. Ik rij al crossmotoren sinds mijn 6e jaartal dus ervaring is ruimschoots aanwezig en ben geen idioot daarom heb ik deze machine uiteindelijk toch maar gekocht. Mijn rechterpols laat zich niet opnaaien zeg maar :')

Ik ging van Assen naar Haarlem (familie-woonplek) en thv zwolle liep hij in de soep.
De motor staat nu bij Wildeman motoren. Normaal gesproken had ik hem thuis laten bezorgen en zelf wel gerepareerd(enige sleutel ervaring :) ) alleen in Haarlem even onmachtig doordat ik hier geen werkplaats heb :P

Oke geen tourtocht dus haha :t
 
Volgens mij, als het doorgaat, Ossendrecht. Maar tegen die tijd zal er vast wel nadere info verstrekt worden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan