Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nou, gisteren op weg naar de oldtimers in Gilderhaus treffen voor het eerst in mijn leven E10 getankt, 2ct goedkoper per liter...en ik merk het vanzelf.
Tis een injectie uitvoering, dus een redelijk modern ding. Ondertussen een rit van 150km mee gemaakt en draait niet anders....en vd komt hij ook niet naar buiten en vh weekend merk ik het wel....of niet.Uhhh nouuuu als je VFR hebt carb versie ding gaat lekken...
Krijg die krengen er maar een achterweg, of tussenuit
Waarom gokken op die paar centen!
Maar ... ik rijd dus nog met carburators jaWie rijd er nog met carburateurs het is al 2019 en het is al bijna kerst
Hou jij je mond maar over zooi in vlotterbakken ,daar hebben we al genoeg onder geledenIn mijn jawa's zit ook gewoon 95 (nog geen E10) en idd 3 mnd stilstaan is het gewoon starten-lopen en geen zooi in de vlotterbak..
Die wou dronken worden van de EthanolDie vlieg bedoel je?
Bij kleine vermogenslast heeft benzine een snellere en hevigere verbranding (bronnetje), De klappen zijn wat minder hard waardoor het misschien voelt alsof hij wat mooier rond loopt... Of het is placeboVandaag heb ik per ongeluk E10 getankt, er was niets anders en ik zag het pas toen ik al aan het tanken was.
Als er al verschil is, dan lijkt het of de motor iets beter loopt bij lage toeren. Het is een Ducati uit 2016, euro 4.
Die van mij (carbs, BJ 2002) loopt alleen op 98 echt lekker. En dan zonder premium toevoegingen die je motor intern schoon houden of voor 'prestatie' verbeteringen, want daarvan gaat hij bij constant gas stotteren en zuipt als een tempelier.
Overigens niet meer vermogen bij Ron 98, maar de meeste injectiemotoren halen hier wel het voordeel uit vanwege de actieve klopregeling. Hierbij wordt constant de pingelgrens even opgezocht, bij de eerste voortekenen van pingelen vanuit de klopsensor vervroegd MM de ontsteking en gaat zo weer een stapje terug. Om vervolgens de grens weer op te zoeken. Zo haal je steeds maximaal rendement uit je brandstof.
BP Ultimate, Shell V-power, Firezone Competition 102 (erg duur)Is BP ultimate en shell premium de enige ethanolvrije benzine? (Ik hoorde dat firezone ook iets had?)
Firezone stopt ermee, met 102.Is BP ultimate en shell premium de enige ethanolvrije benzine? (Ik hoorde dat firezone ook iets had?)
En als je veel rijdt kun je prima e10 tanken...Hoeveel rijd je ermee?
Als die benzine vervolgens een jaar in de schuur staat is dat ook niet bevorderlijk voor de kwaliteit..