Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

En wat tanken “wij” in België? BP stations zijn er niet in BE dacht ik… Oftewel welke merken hebben gegarandeerd ethanolvrije E5?
 
BP ook niet bij mij in de buurt , ik kan kiezen uit Esso , Shell, Q8 , totall en Avia ik pak meestal Shell of Esso ligt er aan van uit welke kant ik kom .
 
Laatst bewerkt:
Hier wordt e.e.a. getest. Het lijkt erop dat het beste wat je kunt doen is brandstof zonder ethanol tanken. In een artikel in AD staat: De dure ‘premium’ brandstoffen van sommige maatschappijen bevatten geen ethanol, bijvoorbeeld BP Ultimate, Shell V Power en Esso Synergy Supreme+. Maar heel verwarrend is dat die bij de pomp toch het label E5 hebben. Het doet vermoeden dat ze wel degelijk tot 5 procent ethanol bevatten, maar dat is niet zo. Europese regelgeving bepaalt namelijk dat zo’n label verplicht is bij maximaal 5 procent ethanol. Dus zelfs als het percentage nul is.”
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een busje Forte engine cleaner gekocht, ga ik binnenkort gebruiken, als het bevalt ga ik dit 1 keer per jaar gebruiken.
Geldt voor de auto, in de motoren komt alleen e5 Premium benzine.
 
En volgens mij heeft het een tijdje geleden in 1 of ander motor blad gestaan dat in Frankrijk dit jaar ook de 98 benzine maak niet uit welk merk ook E10 is , daar is dan de E5 of minder niet meer toegestaan.
Heb het ergens gelezen maar weet niet meer waar , als dit klopt gaat dat hier straks ook nog wel komen denk ik .
 
En volgens mij heeft het een tijdje geleden in 1 of ander motor blad gestaan dat in Frankrijk dit jaar ook de 98 benzine maak niet uit welk merk ook E10 is , daar is dan de E5 of minder niet meer toegestaan.
Heb het ergens gelezen maar weet niet meer waar , als dit klopt gaat dat hier straks ook nog wel komen denk ik .
Goed voor de economie en slecht voor het milieu, alles gaat kapoeto.
 
En volgens mij heeft het een tijdje geleden in 1 of ander motor blad gestaan dat in Frankrijk dit jaar ook de 98 benzine maak niet uit welk merk ook E10 is , daar is dan de E5 of minder niet meer toegestaan.
Heb het ergens gelezen maar weet niet meer waar , als dit klopt gaat dat hier straks ook nog wel komen denk ik .
Vraag me dan toch af waarom in Duitsland de euro 95 e5 weer geherintroduceerd werd
En nog eens gretig getankt wordt 🤔
 
Omdat ze op het grote platteland nog veel met oud spul rijden.
Dat ging never en nooit kapot totdat E10 kwam.
Ja dat snap ik.
Het gaat mij over dat het in Frankrijk verplicht zou gaan worden,terwijl Duitsland er al jaren geleden op terug gekomen is en de keuze er is
 
En volgens mij heeft het een tijdje geleden in 1 of ander motor blad gestaan dat in Frankrijk dit jaar ook de 98 benzine maak niet uit welk merk ook E10 is , daar is dan de E5 of minder niet meer toegestaan.
Heb het ergens gelezen maar weet niet meer waar , als dit klopt gaat dat hier straks ook nog wel komen denk ik .
Kan het me niet zo goed voorstellen, het wagenpark in Frankrijk is best oud, ze hebben daar eigenlijk nog super met lood nodig.
 
BP ook niet bij mij in de buurt , ik kan kiezen uit Esso , Shell, Q8 , totall en Avia ik pak meestal Shell of Esso ligt er aan van uit welke kant ik kom .
Total E5 is niet ethanolvrij (in NL in ieder geval). Het gaat mij erom welke merken in BE zonder ethanol zijn. BP stations bestaan niet in BE, wel schijnen ze samen te werken met Texaco, maar ik kan niet vinden of daar wel of geen ethanol in de E5 zit.
 
Omdat niemand E10 wilde tanken.
Ook dat weet ik.

Jij opperde dat E5 verplicht zal verdwijnen, gezien dat er ontwikkelingen in Frankrijk op wijzen.
Maar er was zo'n grote weerstand in Duitsland dat men het terug moest draaien.
Dat is de strekking van mijn insteek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan