Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Klopt daarom woon - werk en in het weekend een EV :]

En die Panigale zoek rijden bij het verkeerslicht :]:]. V4 SP 43.000 eur 8)7
Beleving is alles })

Stoplicht is niet interessant! gewoon op rijden! EV = Rammstein op mute:Z
:P
 

Stoplicht is niet interessant! gewoon op rijden! EV = Rammstein op mute:Z
:P

Ik zou hem niet kopen voor dat bedrag, maar dat is persoonlijk geef ik toe. Mooie fiets om te zien dat zeker.

Stoplicht vind ik wel interessant en die jongen met die Duc naast mij pas ook.
Mooie Panigale met berijder in passende kleuren helm en leren motorpak. Alles tot in perfectie.

En ja dan is die EV Streetfighter met die oude zak erop gewoon sneller en stond hij niet meer naast me maar achter me bij het volgende stoplicht _O-_O-

En inderdaad: Rammstein op mute is prachtig })

Laten we het erop houden dat we verschillende smaak hebben :t (niks mis mee hoor)

Vroeger.. naja vroeger vond ik de 848 de mooiste Duc om te zien:

1616436673513.png
 
Ik zou hem niet kopen voor dat bedrag, maar dat is persoonlijk geef ik toe. Mooie fiets om te zien dat zeker.

Stoplicht vind ik wel interessant en die jongen met die Duc naast mij pas ook.
Mooie Panigale met berijder in passende kleuren helm en leren motorpak. Alles tot in perfectie.

En ja dan is die EV Streetfighter met die oude zak erop gewoon sneller en stond hij niet meer naast me maar achter me bij het volgende stoplicht _O-_O-

En inderdaad: Rammstein op mute is prachtig })

Laten we het erop houden dat we verschillende smaak hebben :t (niks mis mee hoor)
:o

:')
Moet er ook maar muziekje onder...
 
Laden aan stopcontact; helft van de batterij bij (op kosten van) de werkgever, elke ochtend vertrekken met een volle batterij, geen mechanisch gedoe meer met kleppen stellen en motorolie vervangen etc etc etc. En beleving: het moeiteloos bochten aaneenrijgen vanuit je rechterhand, dat is echt het leefgebied van de Energica.
Elektrisch heeft gewoon voordelen.
Zullen we het in dit topic dan ook weer houden bij de ontwikkelingen m.b.t. elektrisch motorrijden ipv verzanden in het zoveelste welles/nietus spelletje?
 
Met de kappen zoals de schets onderaan is het een mooi ding.
Het eerste plaatje laat gewoon de techniek zien.

"Aan het einde van de tweede fase is de motor van de TE-1 volledig functioneel en zichtbaar. Hij moet 130 kW (bijna 180 pk) produceren en tegelijkertijd slechts 10 kilogram wegen. Dit is beduidend minder dan bij eerdere elektromotoren en ligt ook ver onder het gewicht van vergelijkbare verbrandingsmotoren."

(Leuke vergelijking _O- )

biebp-bb_W628244-bild-637520198054394821.jpg
 
"Aan het einde van de tweede fase is de motor van de TE-1 volledig functioneel en zichtbaar. Hij moet 130 kW (bijna 180 pk) produceren en tegelijkertijd slechts 10 kilogram wegen. Dit is beduidend minder dan bij eerdere elektromotoren en ligt ook ver onder het gewicht van vergelijkbare verbrandingsmotoren."

(Leuke vergelijking _O- )

Mooi weer een merk erbij :t Hoe meer hoe beter.

Ik heb werkelijk geen idee hoeveel de motor van de Energica weegt :? 10 kg klinkt idd niet veel.
Misschien dat iemand dat weet? Hij is 107 kW maar begrenst door software.

Vergelijking met ICE beetje mank inderdaad. Dan moet je ook het gewicht van de tank / accu meenemen.
Hier hou ik ook niet zo van, appels / peren.
Maarja verkoopt leuk denken ze dan...
 
Mooi weer een merk erbij :t Hoe meer hoe beter.

Ik heb werkelijk geen idee hoeveel de motor van de Energica weegt :? 10 kg klinkt idd niet veel.
Misschien dat iemand dat weet? Hij is 107 kW maar begrenst door software.

Vergelijking met ICE beetje mank inderdaad. Dan moet je ook het gewicht van de tank / accu meenemen.
Hier hou ik ook niet zo van, appels / peren.

Maarja verkoopt leuk denken ze dan...
Ik vind dat een beledigende onderschatting van de klant, net of we achterlijk zijn.
 
Ik vind het een mooie ontwikkeling, een ervaren fabrikant die de elektrische motor serieus neemt en echt iets moois, iets heel nieuws ontwikkelt.
Het staat al veel te lang stil.
Williams zal er vast wat formule 1 kennis van de MGU-K in gestopt hebben. Te oordelen aan de fotoserie is er iemand heel erg trots op de freesdelen van de motor, en dat mag.
 
Snif, ;( Weer zo'n kabouterbrommer.

Jammer dat Triumph niet met een EV variant van de Tiger Explorer begint.
Dat zal meteen de eerste bruikbare EV zijn voor de langere Europeaan.
Mocht het electronica pakket in productie gaan dan is uitbreiding naar een allroad dichtbij of zelfs de eerste optie. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Nice, er zal vast wel een keer ergens een doorbraak komen.
Het is commercieel zeer aantrekkelijk, dat trekt altijd mensen.
 
Stomme vertaalfouten; op TV zie je het ook zo vaak, hebben ze het over ”structuur” terwijl ze constructie bedoelen. Of ze hebben het over ”constructie“ terwijl ze de bouw bedoelen.
 
Fouten komen zeker vaak voor, maar probeer maar eens iets onder tijdsdruk (vertalingen moeten altijd gisteren af) te vertalen zonder dat je de beelden erbij krijgt. En van alles wat je door je werkgever onder je neus gedrukt krijgt voldoende kennis te hebben (voldoende tijd om je erin te verdiepen kun je wel vergeten).
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit een behoorlijke uitdaging kan zijn...
 
Voor als je nog op zoek bent naar een nieuwe bureaubladachtergrond.
De Arc Vector.
 

Bijlagen

  • 165899284_4209159082449408_3733208320132486825_n.jpg
    165899284_4209159082449408_3733208320132486825_n.jpg
    245,8 KB · Weergaven: 12
Terug
Bovenaan Onderaan