Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

BMW heeft een elektromotor van de Mini in een scooter gezet.
De prijs heel concurrerend = €12.650.

Looks nog even wat minder vind ik.
Maar kan er wel aan wennen. O-)

 
Geïnspireerd door:
1625907980285.png


Hoef je geen verlengde achterbrug meer te kopen..
 
Ik niet :X

Maar ok ik val niet in de doelgroep, deze is vooral voor de stad bedoeld begreep ik.
Wel mooi dat er weer een alternatief bij is, hoe meer hoe beter :t :]
130 km actieradius onder ideale omstandigheden.
Er komt vast nog een model met meer accu.
De Mini motor drukt hem wel snel naar de begrenzing van 120 km/u. O-)
 
Looks zijn er niet, dit is een schertsmobiel.
Vormgeving voor een nieuwe tijd.

PSX_20210710_111039.jpg

Ik vind het wel een gemiste kans.
Ze hadden een grote variant op het Piaggio model kunnen maken. Lichte Robocop versie.
Succes verzekerd. ;)

Maar als je wat met de actieradius en electriek kan dan is het een functioneel apparaat. Met de mantel der liefde bekleden 'en stap in de nieuwe wereld.' :9
 
Vormgeving voor een nieuwe tijd.

Bekijk bijlage 1652882
Ik vind het wel een gemiste kans.
Ze hadden een grote variant op het Piaggio model kunnen maken. Lichte Robocop versie.
Succes verzekerd. ;)

Maar als je wat met de actieradius en electriek kan dan is het een functioneel apparaat. Met de mantel der liefde bekleden 'en stap in de nieuwe wereld.' :9
Hele slechte drugs gebruikt door de designers.
 
Vormgeving voor een nieuwe tijd.

Bekijk bijlage 1652882
Ik vind het wel een gemiste kans.
Ze hadden een grote variant op het Piaggio model kunnen maken. Lichte Robocop versie.
Succes verzekerd. ;)

Maar als je wat met de actieradius en electriek kan dan is het een functioneel apparaat. Met de mantel der liefde bekleden 'en stap in de nieuwe wereld.' :9
Gelijk de schredder in.
 
Geef mij dan toch maar die elektrische R1250GS en KTM 1290 Super Adventure killer.
Groot, ruim, licht, rijd erg goed met duo en bagage, extreem veel koppel, goede range 800v ultra snel laden enz, enz.
 
Ben ik dan de enige die vindt dat iets er ook gewoon redelijk goed uit moet zien. Ik heb echt grote moeite met hoe elektrische voertuigen eruit zien. Bij auto,s gaat het inmiddels wel, al zag een tijdje geleden de gemiddelde electrocar eruit als een stoomstrijkijzer.

Nee.
Maar helaas legt mijn mening weinig gewicht in de schaal bij de heren/dames/ikweethetnieten ontwerpers :+
 
Nee.
Maar helaas legt mijn mening weinig gewicht in de schaal bij de heren/dames/ikweethetnieten ontwerpers :+
Een gewone motorfiets (ICE zal ik het maar niet noemen) heeft, afgezien van wat modieuze fratsen, een functioneel ontwerp. De onderdelen hebben een door de functie vastgelegde vorm en positie in het voertuig. Zodra je daar iets aan verandert wordt de motorfiets minder goed rijdbaar. Bij EV's is men er blijkbaar nog niet achter hoe het in elkaar steekt, of de klanten worden (terecht?) niet serieus genomen.
 
Een gewone motorfiets (ICE zal ik het maar niet noemen) heeft, afgezien van wat modieuze fratsen, een functioneel ontwerp. De onderdelen hebben een door de functie vastgelegde vorm en positie in het voertuig. Zodra je daar iets aan verandert wordt de motorfiets minder goed rijdbaar. Bij EV's is men er blijkbaar nog niet achter hoe het in elkaar steekt, of de klanten worden (terecht?) niet serieus genomen.
Het is maar vervoer,..zo lijkt het wel.
 
Een gewone motorfiets (ICE zal ik het maar niet noemen) heeft, afgezien van wat modieuze fratsen, een functioneel ontwerp. De onderdelen hebben een door de functie vastgelegde vorm en positie in het voertuig. Zodra je daar iets aan verandert wordt de motorfiets minder goed rijdbaar. Bij EV's is men er blijkbaar nog niet achter hoe het in elkaar steekt, of de klanten worden (terecht?) niet serieus genomen.
Eerder omgekeerd. Elektrisch biedt de mogelijkheid om van vorm te veranderen omdat de functie van bepaalde onderdelen niet meer aanwezig/noodzakelijk/anders is. Dus meer ruimte voor creativiteit.
 
Een gewone motorfiets (ICE zal ik het maar niet noemen) heeft, afgezien van wat modieuze fratsen, een functioneel ontwerp. De onderdelen hebben een door de functie vastgelegde vorm en positie in het voertuig. Zodra je daar iets aan verandert wordt de motorfiets minder goed rijdbaar. Bij EV's is men er blijkbaar nog niet achter hoe het in elkaar steekt, of de klanten worden (terecht?) niet serieus genomen.
Is wat je gewend bent ook het beste?
Misschien is voorover liggen op je buik wel de beste manier van rijden.
Scheelt ook wat in de aerodynamica. :+ ;)
 
Geef mij dan toch maar die elektrische R1250GS en KTM 1290 Super Adventure killer.
Groot, ruim, licht, rijd erg goed met duo en bagage, extreem veel koppel, goede range 800v ultra snel laden enz, enz.
Ik wist niet dat er accu,s in die kofferbakken zaten?
 
Is wat je gewend bent ook het beste?
Dat is wel een heel goede vraag.

Klopt wat @GranCandy zegt.
Vroeger werden motoren ontworpen puur op functionaliteit; voorbeeld, de tank zit /zat boven het blok zodat er geen pomp nodig is. Decennia lang had elke motor dat zo, daar zijn we aan gewend en blijkbaar bepaalt dat ook wat we mooi vinden.

Met elektrische aandrijving heeft de ontwerper ineens veel meer keus in de plaatsing van de componenten en er zijn heel andere componenten; een motor kan er dus ook heel anders uit gaan zien.

Is een ander uiterlijk daarom meteen lelijk ? Ik denk dat het gewenning is, wellicht waar je mee bent opgegroeid, of wat je als eerste zag toen je om je heen keek.
 
Eerder omgekeerd. Elektrisch biedt de mogelijkheid om van vorm te veranderen omdat de functie van bepaalde onderdelen niet meer aanwezig/noodzakelijk/anders is. Dus meer ruimte voor creativiteit.
1625923037784.png

Als je dit een creatief design wilt noemen...
8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan