Maar waarom? Levert meer op qua onderhoud? Echt dwaas.. en dat is dan de dealer voor Zero...Tsja, die verkoopt ook liever benzine-dingen, gok ik...
Jij niet, maar je versnellingsbak welMet de automaat rijd het sowieso al hetzelfde, ik schakel niet
Dat zal je tegenvallen ben ik bang ;-)
Maar waarom? Levert meer op qua onderhoud? Echt dwaas.. en dat is dan de dealer voor Zero...Ik heb de mijne bij Motoport A'dam gehaald, en ik moet zeggen dat het daar wel wt anders ging. Aan de andere kant liet ik me ook niet echt voorlichten, want als ik eenmaal een plan heb, wil ik liever niet afgeleid worden door goed advies van verkopers
Ik snap de discussie hierboven wel. Actieradius, comfort ...
Ik heb de GC weggedaan voor de FJR ivm snelwegverkeer. Eerst Apeldoorn-Utrecht, nu Apeldoorn-Zwolle.
Ik woon kort bij de A50; na 6 verkeerslichten draai ik de snelweg op. 130 km stuk, daarna 120. Snelweg af, 3 x VKL en ik ben op mijn werkplek. Kan er wel laden (schat ik in) maar ik zie een Zero (en andere elektrische fietsen) echt niet het comfort van een FJR bieden.
Daar komt bij dat ik als particulier dit avontuur aan moet gaan. Leuk dat iemand dit op de zaak kan doen, maar ik moet gewoon de keiharde euri's op tafel leggen. Ook dat je wellicht op den duur goedkoper uit bent - leuk, maar dan nog moet de machine eerst gekocht worden.
Zolang de prijzen, actieradius en comfort nog niet in mijn straatje passen blijf ik wel FJR rijden.
Maar bedenk je eens wat je met al die tijd zou kunnen doen!Nee hoor
Het scheelt volgens mij 0,2 sec of zo,
Echt altijd, als de situatie het toestaat. Dat is voor mij juist de funMaar ok, dat boeit niet meer zoveel hoor, zo rij ik nooit wegZonde van je achterband
Hmmm ik had het op mijn vorige BMW, eerlijk gezegd schrok ik me altijd de %^@$ als dat ding ingreep, echt overdreven snelTraction Control zou ook wel leuk zijn bij de Zero, ik heb regelmatig in de regen bij koude temperaturen dat mijn achterband wil 'weg stappen' de TC grijpt dan direct in, knipperend oranje lampje in de cockpit en vermogen weg. Best een handige optie hoor. Het is net als bij ABS wanneer je het eenmaal hebt wordt je er vrolijk van.
Gek genoeg geldt dat ook voor ondernemersLeuk dat iemand dit op de zaak kan doen, maar ik moet gewoon de keiharde euri's op tafel leggen. Ook dat je wellicht op den duur goedkoper uit bent - leuk, maar dan nog moet de machine eerst gekocht worden.
Dat dan weer welOm heel eerlijk te zijn: als ik niet als ondernemer zoveel voordeel zou halen, zou ik geen Zero hebben gekocht.
Gek genoeg geldt dat ook voor ondernemersDat dan weer wel
Toen ik mijn Zero ging halen, moest ik even wachten en viel mijn oog op een nieuwe Honda. Naked ding, prachtig uitgevoerd... 9000 nieuwMinder dan de HELFT van mijn karig uitgevoerde Zero Sja voor 9000 kan je heel wat beurten laten uitvoeren en heel wat benzine tanken....
Het verschil is ex BTW kleiner én je krijgt geen 36% MIA voordeel. Dan heb je als ondernemer al heel veel sneller een omslagpunt.
Als echter de Zero veel minder zou rijden, had ik het ook niet gedaan.
Dat snap ik dan weer niet. Als de overheid elektrisch rijden wil stimuleren, begin er dan mee om dat ook aan particulieren te gunnen. Zo groot is die markt niet dus dat kost de kop niet, maar ieder duwtje in de rug is positief en werkt door.
Tuurlijk, daarom heb ik het ook gedaan. En onder het mom van: NU kan ik het doen, en je leeft (waarschijnlijk) maar één keer. Geen seconde spijt gehad, maar ik snap wel heel goed dat anderen andere keuzes maken.Het verschil is ex BTW kleiner én je krijgt geen 36% MIA voordeel. Dan heb je als ondernemer al heel veel sneller een omslagpunt.
Als echter de Zero veel minder zou rijden, had ik het ook niet gedaan.
Dat snap ik dan weer niet. Als de overheid elektrisch rijden wil stimuleren, begin er dan mee om dat ook aan particulieren te gunnen. Zo groot is die markt niet dus dat kost de kop niet, maar ieder duwtje in de rug is positief en werkt door.
Ja dat wordt ook shit. Laten we hopen dat ze motoren simpelweg vergeten in hun plannetjesVandaar dat ze nu rekeningrijden in gaan voeren natuurlijk.
Belasten per gereden kilometer, ongeacht het voertuig of de aandrijving.
Je bedoelt die stijging van de wegenbelasting de vorige keer? Die ondanks dat rekeningrijden niet door ging toch wel gewoon door is gegaan? Jup.. ik denk dat ze die onderhand wel 'per ongeluk' zijn vergeten.Ja dat wordt ook shit. Laten we hopen dat ze motoren simpelweg vergeten in hun plannetjes
Wegenbelasting? Wat was dat ook alweerJe bedoelt die stijging van de wegenbelasting de vorige keer? Die ondanks dat rekeningrijden niet door ging toch wel gewoon door is gegaan? Jup.. ik denk dat ze die onderhand wel 'per ongeluk' zijn vergeten.
Interessant... totaal geen interesse, prijs gehalveerd denk ik? Dat moeten we ook nog meenemen in het kostenplaatje: ik vrees dat de restwaarde van een Zero niet al te hoog ligt. Is dus echt een kwestie van oprijden...
Interessant... totaal geen interesse, prijs gehalveerd denk ik? Dat moeten we ook nog meenemen in het kostenplaatje: ik vrees dat de restwaarde van een Zero niet al te hoog ligt. Is dus echt een kwestie van oprijden...
Op dit moment: Garantie accupakket: 5 jaar/geen kilometerbeperkingGaat die batterij nou zoveel jaar mee of zoveel kilometer?