Wat, zelfs in Europa? Oh dat is wel gaar van BMW. Je hebt er trouwens wel verloopjes voor waarmee het wel kan.Een C-evolution heeft toch een type 1 stekker, hoe kan die laden bij een type 2 lader met vast snoer?
Dat is met 1 keer laden wel te doen dus, dankzij het ruitje win je wel 10% extra range tegenover de standaard fiets maar al die andere tierelantijnen helpen dan weer niet echt. Als je met de juiste laders bij een normale laadpaal inplugt zit je met ongeveer een uurtje weer vol, dus als je motorgebruik van afspraak naar afspraak rijden is kun je dat prima doen.Volgens mij niet =) Heeft sowieso geen aansluiting voor Fastned dan. Jammer dat BMW daarmee wat achter loopt..
@Erasmos: ik weet overigens niet of die 450 km 'geen enkel probleem' is qua range.. Denk wel tussentijds laden. De DSR met PowerTank (ook BlackForest) heeft een gecombineerde range van 212 volgens hun eigen site. Bij stadsverkeerd is het circa 300.
Heel goed !Nou, kogel door de kerk: binnenkort ga ik een week lang proefrijden op een Energica Eva.
Ervaren hoe het is om te forensen èn te toeren met een Energica.
Goed dat je het in dit seizoen probeert, en dan meer vwb comfort dan range. Qua zitpositie is de Esse Esse 9 het meest touring, en de Ego echt wel sportief (Esse voelt als een chopper na weekje Ego), de Eva zit daar precies tussenin. Ook ik kom van een cardanmotor (1150RS) en moest dus aan de ketting ;-) . Gelukkig valt het smeren van een Energica-ketting mee: motor op paddockstand, klemmetje op gas en rem en wiel langzaam (<4km/h) laten draaien in achteruitstand. Kartonnetje achter de ketting en je kunt sprayen. De ketting-en kettingwielen zijn standaard items, niks exclusiefs. Elektrische hardware als stekkers en kabelboom zijn van zeer hoge kwaliteit, behalve het USB stekkertje, dat zit verticaal en kan regen in komen tijdens gebruik onderweg.
Dat het opvalt dat ze op de motorbeurs niet echt hun best hebben gedaan om iemand te spreken met veel interessants te vertellen hierover. En hoe laag de getallen zijn van nieuw verkochte brommers.Tja; Waarom zien we niet meer elektrische motoren op de weg? | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl Wat moet je hier nu van vinden?
Wat zal er nu onder die neus zitten? Kofferruimte?Geen motorfiets, wel belangrijk voor de elektrische mobiliteit....
Vandaag gespot, de Tesla Model 3 in Nederland.
Bekijk bijlage 1354306
Een elektrische motorfiets kan handig zijn om woon- werk te rijden. Om te toeren heb je er niets aan. Snelladers staan langs de snelweg, en daar komen de meeste toerrijders niet. En hoeveel motorrijders zie je dagelijks woon- werk rijden? Juist, een stuk of drie. Daarom worden ze weinig verkocht.Tja; Waarom zien we niet meer elektrische motoren op de weg? | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl Wat moet je hier nu van vinden?
In het filmpje wordt een beeld geschetst door Eddie de Vries (motorkenner) dat ' de elektrische motor lang niet de beleving biedt, die een motor met verbrandingsmotor wel biedt; het geluid, de beleving van het blok, de trillingen, dat allemaal...'. en over een mogelijk imagoprobleem zegt hij: 'worden als een klein beetje saai en behoudend gezien'.
Een beetje flauw wat 'ie zegt. De meetse mensen stappen met een big smile van een Energica of Zero af. Het aanbod is gewoon nog te gering en prijzen zijn hoog. Fabrikanten blijven zo lang mogelijk bij benzine, hebben geen zin om marge in te leveren en de dealers moeten hun Motorex en Forte producten kunnen blijven verkopen, wie is er conservatief?
Een elektrische motorfiets kan handig zijn om woon- werk te rijden. Om te toeren heb je er niets aan. Snelladers staan langs de snelweg, en daar komen de meeste toerrijders niet. En hoeveel motorrijders zie je dagelijks woon- werk rijden? Juist, een stuk of drie. Daarom worden ze weinig verkocht.
Kijk nu wat er getoerd wordt in Nederland. 90% komt de provincie niet uit (tenzij je in Woerden woont). 100km wordt al als een dagbesteding gezien. Iedereen zeurt over het bereik maar de meesten rijden alleen rondjes om het dorp naar het terras.Een elektrische motorfiets kan handig zijn om woon- werk te rijden. Om te toeren heb je er niets aan. Snelladers staan langs de snelweg, en daar komen de meeste toerrijders niet. En hoeveel motorrijders zie je dagelijks woon- werk rijden? Juist, een stuk of drie. Daarom worden ze weinig verkocht.
Er zullen er wel veel de schijn ophouden met hun GS1200 Adventure.Kijk nu wat er getoerd wordt in Nederland. 90% komt de provincie niet uit (tenzij je in Woerden woont). 100km wordt al als een dagbesteding gezien. Iedereen zeurt over het bereik maar de meesten rijden alleen rondjes om het dorp naar het terras.