Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Ze hebben ook een middenmotor,..
Klopt, was ik even vergeten.
De hub motor is een brommer en de midmotor een scooter.
Zo zie ik ze. Formaatje Honda Grom?
Honda_MSX125_Grom_16.jpeg
 
Volgens mij zijn ze wel erg klein.
En een hub motor zal niet echt lekker rijden.
Bruikbaar meer voor in de stad??

Ik denk dat de helft groter qua afmetingen en drie keer meer vermogen fijner zal zijn. :)
Naast dat 100kmu model met naaf motor, staat er ook nog een 140kmu model met USD en middenmotor. ;)


Wat is deze spec: "Verder beschikt de motorfiets ook over een sensor die de zijstand monitort."?
Sensor op de zijstandaard is al 40 jaar redelijk standaard. Maar de zijstand? Wat doet dat?
 
Naast dat 100kmu model met naaf motor, staat er ook nog een 140kmu model met USD en middenmotor. ;)


Wat is deze spec: "Verder beschikt de motorfiets ook over een sensor die de zijstand monitort."?
Sensor op de zijstandaard is al 40 jaar redelijk standaard. Maar de zijstand? Wat doet dat?
Ik had even een John de Mol momentje.
Mijn ogen vallen bijna dicht van vermoeidheid. :+

Zijstand is Belgisch.
 
Vreemd dat de website het nog steeds over 2020 heeft en ik niets meer van het merk hoor. Zijn ze een zachte dood gestorven?
 
Heeft iemand wel eens berekend wat het kost per km om elektrisch te rijden?
wat kost een volle accu per laad beurt als die helemaal leeg zou zijn?
 
Heeft iemand wel eens berekend wat het kost per km om elektrisch te rijden?
wat kost een volle accu per laad beurt als die helemaal leeg zou zijn?

Ik heb de Energica met de 21,5 kWh accu. Daar gaat maximaal net geen 17 kWh in ivm de beveiliging van de accu enz.

Volle "tank" is dus 17 maal 22 cent is 3,50 euro. (22 cent is de gemiddelde prijs in Nederland)

Tanken via een snellader is wel duurder en daar zit niet echt systeem in de prijs nog. (niet zoals met benzine waar het allemaal binnen een bepaalde marge zit)
Prijzen bij snelladers gaan vanaf tussen de 50 cent en dan omhoog kan flink omhoog dus opletten.

Snelladen gebruik ik bijna niet, alleen bij langere ritten, verder altijd thuis.
 
Amerikaan met geld en tijd teveel ;)

1642929841904.png


EV Ducati

Basis Ducati Diavel van 10 jaar oud en 2 Energica's. (project was al een heel eind toen de 21,5 accu kwam dus toen moest die accu enz er in)

1642930413082.png


Hij is er bijna. wat een werk.
Die energica letters worden nog wel overgespoten

Wel een mooi project, kosten moet je denk ik even niet naar kijken....

De basismotor:
1642930692236.png
 
Ik heb de Energica met de 21,5 kWh accu. Daar gaat maximaal net geen 17 kWh in ivm de beveiliging van de accu enz.

Volle "tank" is dus 17 maal 22 cent is 3,50 euro. (22 cent is de gemiddelde prijs in Nederland)

Tanken via een snellader is wel duurder en daar zit niet echt systeem in de prijs nog. (niet zoals met benzine waar het allemaal binnen een bepaalde marge zit)
Prijzen bij snelladers gaan vanaf tussen de 50 cent en dan omhoog kan flink omhoog dus opletten.

Snelladen gebruik ik bijna niet, alleen bij langere ritten, verder altijd thuis.

Dan heb ik slecht nieuws voor je. Nu in 2022 betaal je al snel 0,43 euro per kWh.

Bron Stroomprijzen | Bekijk de stroomprijs per kWh van 17 leveranciers

Hier aan de straat laden kost (nog) 0,33 euro per kWh (Den Haag)
Snel laden bij Fastest kost nu 0,69 euro per kWh
 
Dan heb ik slecht nieuws voor je. Nu in 2022 betaal je al snel 0,43 euro per kWh.

Bron Stroomprijzen | Bekijk de stroomprijs per kWh van 17 leveranciers

Hier aan de straat laden kost (nog) 0,33 euro per kWh (Den Haag)
Snel laden bij Fastest kost nu 0,69 euro per kWh

Klopt, maar dat is niet alleen voor mij, maar voor iedereen B|
Mijn contract verliep net 2 weken geleden jammer genoeg betaal nu variabel in de app staat 32 cent.

Aan de andere kant staat de benzine prijs nu ook op een record hoogte, dus voordeel blijft flink.
Snelladen is ook steeds duurder hierdoor maar die gebruik ik zo min mogelijk.

Maar bij 43 cent is mijn tank vol dus 7,30 eur. Nog steeds een mooie prijs tov benzine.

Straatladen in DenHaag is wel een nette prijs :Y
 
Voor mij maakt.het tarief voor stroom nog niet zo veel uit. Vrijwel al mijn stroom komt zolang ik nog mag salderen uit mijn zonnepanelen.

De auto laad ik aan de straat daar ik geen eigen oprit heb en een kabel over de stoep niet is toegestaan.

Mijn motor is nog en ICE ik wacht nog op een elektrische motor die iets groter is dan mijn KTM 1290 SAS zodat ik er met mijn 2 meter ook goed op kan zitten. Eigenlijk wil ik ook meer range dan de huidige Energica's en super snel laden.
Voor het milieu zal de winst niet groot zijn met mijn beperkte 7500 km per jaar. Woon werkverkeer gaat met de EV auto en ik werk erg veel thuis.
 
Iemand ervaring met in de winter rijden en opladen.
Las dat de Zero niet laad onder de 0 graden?
Staat bij Energica ook zo iets in het boekje. Er staat "we recommend charging the battery at temperatures between 0 en 45 graden" . Maar dat betekend dat het hun advies is, niet dat hij niet laad.
Mijn motor staat buiten en tot op heden nog geen problemen gehad, denk dat het wel los loopt.
 
Als je al naar de laadpaal bent gereden dan is de accu nog warm. Door het laden blijft hij ook warm. Ik zie dan dus geen probleem als het vriest.
Laden tijdens een hittegolf lijkt mij meer problemen geven. Het voldoende koelen van de accu is dan lastig. Auto's hebben hiervoor vaak een airco/warmtepomp.
 
Als je al naar de laadpaal bent gereden dan is de accu nog warm. Door het laden blijft hij ook warm. Ik zie dan dus geen probleem als het vriest.
Laden tijdens een hittegolf lijkt mij meer problemen geven. Het voldoende koelen van de accu is dan lastig. Auto's hebben hiervoor vaak een airco/warmtepomp.
Wat als je nou je motor voor je deur hebt en je laad m op via de stopcontact.
De enige reden dat ik terughoudend ben om een electrische motor te kopen is dat ik het hele jaar door door rijd. Moet dus ook in temperaturen van -10 rijden (als dat ooit weer gaat gebeuren)
 
Lithium accu’s kunnen niet zo goed tegen kou. Dan neemt onder andere de capaciteit af. Bij motoren die de loodaccu vervangen door een Lithium exemplaar moet men daarom eerst even de koplamp laten branden als het koud is. Op die manier warmt de accu al iets op en kun je daarna rustig je motor starten.

Navraag bij de leverancier lijkt mij dan ook verstandig alvorens je een elektrische motor koopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan