Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

En Zero heeft een ingebouwde simkaart en bij de meeste modellen hebben ze ook Track en Trace voor diefstal en zal evt oom agent mee kunnen kieken (ook met extreme situaties) ivm de snelheid lol groeten aan ijzervreter.
the Devil make me do it .
 
Ik gebruik gewoon een schijfremslot. Die heb ik altijd bij me, zit aan het achterstepje gemonteerd.
Verder kun je de kabel niet loskoppelen.

Ja die kun je doorknippen maar dan zit de stekker nog onder het zadel, wat je dan niet naar beneden krijgt.
Nooit echt bij stil gestaan, maar ik heb hem nog dus gaat iig al 3 jaar goed.

Er zal ook minder vraag zijn in de markt, wat @Worldbeater zegt klopt denk ik wel

(en idd stuurslot)
Ah remschijfslot doe ik sowieso ook altijd.
Zo laadkabel is vergrendeld dus. Hoe gaat tie los?
 
En Zero heeft een ingebouwde simkaart en bij de meeste modellen hebben ze ook Track en Trace voor diefstal en zal evt oom agent mee kunnen kieken (met extreme situaties) naar de snelheid lol groeten aan ijzervreter.
the Devil make me do it .
Ja, dat komt ook bij de Energica....

Dat beloven ze al 4 jaar en komt echt heel snel nu ....
mompelt iets van Italianen en electronica en afspraken :+
 
Jullie zetten alleen op stuurslot.

Ik woon in groot dorp en Paal is om de hoek
Ik sta verder nooit aan een laadpaal anders dan bij m'n werk, daar laat ik m van slot zodat iemand m aan de kant kant zetten als hij vol is en diegene stroom nodig heeft.

M'n benzine motoren zet ik van Noorwegen tot in Marokko en alles er tussen enkel op stuurslot.
Behalve in Bosnië/Kosovo, mijn motor daar had geen stuurslot dus stond hij gewoon zo. Al verbleef ik daar ook niet in de stad.
 
Ah remschijfslot doe ik sowieso ook altijd.
Zo laadkabel is vergrendeld dus. Hoe gaat tie los?
De motor zelf ontgrendeld bij op contact zetten en dan bevestigen dat je wilt ontkoppelen.
Sommige palen gaan dan los, maar bij de meeste palen moet je je pasje gebruiken waarmee je ook aangekoppeld hebt.

De laadkabel zit dus aan beide kanten "gelocked"
 
Vraagje.
Ik ben me aan het oriënteren op elektrisch motor rijden.
Als je een paar uur aan een openbare laadpaal staat hoe voorkom je diefstal? Kettingslot om de Paal.


De Abus 37 past samen met de laadkabel.
(Niet mijn Ribelle, die van dealer Amsterdam)
1701711647506.jpeg
 
Ik moet wel bekennen dat de motoren die anderen hier noemen zomaar eens €20.000 duurder konden zijn dan mijn elektrische motor.
 
Ik sta verder nooit aan een laadpaal anders dan bij m'n werk, daar laat ik m van slot zodat iemand m aan de kant kant zetten als hij vol is en diegene stroom nodig heeft.

M'n benzine motoren zet ik van Noorwegen tot in Marokko en alles er tussen enkel op stuurslot.
Behalve in Bosnië/Kosovo, mijn motor daar had geen stuurslot dus stond hij gewoon zo. Al verbleef ik daar ook niet in de stad.
Mijn CRF weegt maar 140 kilo en dus altijd zicht erop of aan een paal of hek want met 2 man(tuig) zetten ze hem zo in een bus.
 
Van Floris? Die heb ik zien staan toen ik er was voor de software upgrade, mooie kleurstelling :t

Dat is een goede, ik doe mijn slot altijd in de voorste schijfrem, nooit aan de achterste gedacht.
Ik heb wel een Abus, je ziet hem hier onder het zadel zitten bij een snellaad sessie. (altijd bij me, handig. wordt alleen wel vies zo)

1701712299142.jpeg
 
Mijn CRF weegt maar 140 kilo en dus altijd zicht erop of aan een paal of hek want met 2 man(tuig) zetten ze hem zo in een bus.
Ook een Goldwing is wel eens over een muurtje getild en ingeladen vernam ik eens. 8)7
Maar een CRF gaat wel makkelijker inderdaad.
Het dievengilde moet natuurlijk ook aan de ARBO voldoen tegenwoordig. :+
 
De "dikke" Energica tikt ruim 280 kg aan. Die is wel wat lomper, maar volgens mij is dat geen bezwaar wanneer ze hem hebben willen.
Dan gaat hij met 4 man alsnog gewoon mee in het busje.
Betonschaar op het slot of hek en de rommel wordt gewoon ingeladen. Slot kan wel van gesmeden elfentranen of iets anders duurs zijn, maar een hek oid niet hoor.
 
Ik moet wel bekennen dat de motoren die anderen hier noemen zomaar eens €20.000 duurder konden zijn dan mijn elektrische motor.
dat maakt me eerlijk gezegd wel nieuwsgierig naar wat je voor de jouwe hebt neergeteld? :)
feit is wel dat de prijsverschillen idd fors kunnen zijn.
 
Net geen €4000.
Wel een knutselbudgetje van €500 en een aantal avonden in de schuur. Motoren kopen met een plas olie er onder is door de regel aanzienlijk goedkoper bij aanschaf.
Wel iets meer dan 20k meer :X
Maar ok, zakelijk, prive had ik het niet gedaan.

De Energica is een topper en rijd heerlijk, maar is niet van de kleine prijsjes zullen we maar zeggen.
 
Ander vraagje.
Heb je twee dure kabels nodig Als je aan de paal wilt laden en ergens aan normaal stopcontact. Of is er wellicht een verloopstekker? Gaat voor mij om een zero srs.
Daar hebben jullie vast praktijk e ervaring. Of wellicht andere ingenieuze oplossingen
 
Van Floris? Die heb ik zien staan toen ik er was voor de software upgrade, mooie kleurstelling :t

Dat is een goede, ik doe mijn slot altijd in de voorste schijfrem, nooit aan de achterste gedacht.
Ik heb wel een Abus, je ziet hem hier onder het zadel zitten bij een snellaad sessie. (altijd bij me, handig. wordt alleen wel vies zo)
Ja van Floris Bike Experience, ik moet bij die kleuren wel altijd aan Italiaans eten denken. Schijfremslot aan achterschijf volgende voordelen: vergeet je em: carbon spatbord = duur en lastig te krijgen. remschijf voor = duur. Achter kost het 100euro of je rijdt door met een trilling in het pedaaltje. probleem van achter plaatsen: je vergeet 'em sneller, daarom doe ik zadel omhoog met slot.
 
Ander vraagje.
Heb je twee dure kabels nodig Als je aan de paal wilt laden en ergens aan normaal stopcontact. Of is er wellicht een verloopstekker? Gaat voor mij om een zero srs.
Daar hebben jullie vast praktijk e ervaring. Of wellicht andere ingenieuze oplossingen

Je kunt een Metron type 2 adapter en een thuislaadkabel meenemen; dan kun je aan het stopcontact in een hotel of type 2 publiek laden. Zo'n echte Metron type 2 adapter is prijzig, 200 euro. Er zijn ook Alibaba exemplaren.
Voor de Energica rijder een goede oplossing, echter, als je als Zero rijder publiek ook snel wilt laden op 3 fase, ontkom je niet aan een 3F laadkabel meenemen.
 
Ander vraagje.
Heb je twee dure kabels nodig Als je aan de paal wilt laden en ergens aan normaal stopcontact. Of is er wellicht een verloopstekker? Gaat voor mij om een zero srs.
Daar hebben jullie vast praktijk e ervaring. Of wellicht andere ingenieuze oplossingen
Ik heb een SR/S Premium en heb eigenlijk altijd mijn thuislader (‘tank’-compartiment)+type 2 kabel (topkoffer) mee. Onder de buddy een alidapter voor noodgevallen (als ik de koffer om wat voor reden dan ook heb thuisgelaten).
 
Ik heb een SR/S Premium en heb eigenlijk altijd mijn thuislader (‘tank’-compartiment)+type 2 kabel (topkoffer) mee. Onder de buddy een alidapter voor noodgevallen (als ik de koffer om wat voor reden dan ook heb thuisgelaten).
Dat is Nogal wat. Ik hoorde dat de laadkabel voor de garantie alleen origineel zero moeten zijn?? Thuiskabel 529euro . Dan nog laadpaal kabel 399 euro .
Ik heb nu ook geen benzineslang in m'n koffer zitten 😆. Ik wil graag overstap maken naar elektrisch. Wil me even goed onderzoeken hoe en wat.
Ik koop particulier dus de volle mep -3500 euro las ik
Stopcontactadapter Type 2
Evse Kabel Type 2 Naar Type 2
Valt me op dat bij de 2ehandsjes nooit kabels bij zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan